Jean Ecogeneration

Legend
  • Aantal berichten

    256
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Adres
    Hilleshagerweg 47, Mechelen, 6281AD, Nederland
  • Voornaam
    Jean
  • Achternaam
    Hupperets
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Ecogeneration Pelletkachels en Biomassa-
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

Jean Ecogeneration's trofeeën

  1. Je kunt gewoon een Belgisch BTW-nummer aanvragen (dat is hetzelfde als een ondernemingsnummer). Het makkelijkst is om dit een Belgische boekhouder te laten doen. Houdt er wel rekening mee dat je dan ook in België BTW-aangifte moet doen. Dat brengt natuurlijk extra kosten met zich mee. Als je opdrachtgever wil dat je een ondernemingsnummer aanvraagt om andere dan fiscale redenen dan kan het zijn dat er kwalitatieve eisen gesteld worden aan je inschrijving. Om b.v. als aannemer een ondernemingsnummer aan te vragen moet je bepaalde kwalificaties aantonen. Overleg dus goed met je opdrachtgever waarom hij/zij eigenlijk wenst dat je een ondernemingsnummer hebt. Succes!!
  2. Laat je goed voorlichten: de belastingdruk voor kleine zelfstandigen in België is bij lagere winsten veel hoger dan in Nederland. In Nederland betaald je effectief over de eerste €25.000 winst nauwelijks belasting. In België betaal je heel snel bij een kleine winst al 50% en meer voor belastingen en verplichte premies.
  3. Vreemde gang van zaken, zowel de verkoper als jij handelen met een frivoliteit alsof het om het kopen van een paar sneakers gaat.
  4. Ik neem aan dat je ook al met een bank gesproken hebt? Willen die niks doen? Lijkt me trouwens utopisch om te denken dat je dit nog voor 1 maart gaat rondkrijgen dus ik zou toch alles op alles zetten om de overdrachtsdatum te verschuiven (als je denkt dat er nog enige kans is om het geld bij elkaar te krijgen). Kijk ook naar bemiddelde individuen in je naaste omgeving: op dit moment is het voor iedereen lastig om een goed rendement te halen op spaargeld. Als je een goed rentepercentage biedt met het pand als onderpand kun je wellicht best nog wat geïnteresseerden vinden.
  5. 15% was de standaard fee voor full-service WBSO-aanvraagtrajecten toen ik nog in die sector bezig was (1997-2013).
  6. Valkuilen in Wallonië: zoals hierboven al omschreven: zorg dat je beheersing van de Franse taal goed genoeg is. Of betaal iemand om je correspondentie met overheden (dat zijn er nogal wat in België) te doen. Ook is de bureaucratie veel groter dan in Nederland en zijn overheden totaal niet effectief of servicegericht. Veel sectoren waar je mee te maken hebt (b.v. certificatiebureaus) kennen nauwelijks concurrentie en daardoor zijn de prijzen hoog en klantgerichtheid minimaal. Ik zou contractueel laten vastleggen dat alle benodigde vergunningen aanwezig zijn, dat er geen bouw/inrichtingsovertredingen zijn en dat de huidige eigenaar van de gemeente een attest krijgt dat de camping aan alle geldende voorwaarden voldoet. Houdt er ook rekening mee dat de belastingdruk in Wallonië erg hoog is voor kleine privéondernemingen (VOF/eenmanszaak). Het werken in een BV verdient dus vaak de voorkeur (of veel zwart doen zoals de meeste Waalse ondernemers doen).
  7. Zo te zien kun je een vrijstellingsaanvraag indienen als je aan de volgende voorwaarden voldoet : - alleen u of uw inwonende gezinsleden de auto in Nederland gebruiken - uw werkgever schriftelijk verklaart dat de auto aan u ter beschikking is gesteld én u de auto hoofdzakelijk (meer dan 50%) voor uw werk buiten Nederland gebruikt. De kilometers die u voor woon-werkverkeer aflegt, tellen niet mee. - u geen invloed heeft op de beslissing in welk land de auto wordt geregistreerd. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/programmas_en_formulieren/vrijstelling_bpm__vrijstelling_bpm_werknemer
  8. Ik heb een jaar of 13 geleden inmiddels mijn horecabedrijf in dezelfde "middelgrote studentenstad' verkocht via een horecamakelaar (Tower, waar toen een ex-Heineken vertegenwoordiger werkte met een gigantisch netwerk). Volgens mij was dat toen nog 'no cure, no pay'. Kostte uiteindelijk wel flink meer dan €600, maar was het wel waard. Ik weet dat horecabedrijven verkopen inmiddels erg moeilijk is geworden door uitermate moeizame financiering. De meeste horecabedrijven die ik ken die tegenwoordig overgaan naar een andere uitbater worden verpacht of de koper wordt eigenlijk gefinancierd door de verkoper zelf dmv van huurkoop of een lening. Meestal zijn dat overnamekandidaten die uit de directe omgeving komen (werknemers, collega's, klanten en andere bekenden). Het loont dus misschien wel om je verkoopplannen in deze kring bekend te maken. Een muziekcafé met een typisch genre is misschien een ideaal object om aan een groep enthousiaste klanten over te doen (hier bij ons in de omgeving laatst ook gebeurd: klanten en bewonersgroep nam een muziek-/buurtcafe over en gaan het exploiteren als stichting). In elk geval veel succes!
  9. Maak er gewoon de Pieterpatch van. Dan heb je meteen een pakkende productnaam met een knipoog die volgens mijn gut-feeling de huidige merkrechten niet schaadt.
  10. Dat het op gajes lijkt maakt het ook net op een ironische wijze toepasselijk (als overtreder van het merkenrecht). Kun je dus mooi gebruiken in je verhaal. Daarnaast heeft het dezelfde romeinse uitgang als Julius en kun je dus nog een beetje voortborduren op je huidige herkenbaarheid.
  11. Dit soort fraude tegengaan kan wellicht door het toevoegen van twee elementen: 1) het gebruik van niet-voorspelbare controlemechanismes (in een social share platform kan dat door bv huurders een foto van de auto te laten maken bij het terugbrengen die ze kunnen toevoegen aan een auto-dossier dat alleen geraadpleegd mag worden bij conflicten tussen huurder/verhuurders/verzekeraars) 2) het bestraffen van misbruik met maximale boetes + het claimen van de onderzoeks- en conflictresolutiekosten. Misschien kun je ook overwegen om 2 soorten verzekeringen aan te bieden: eentje met een beperkte uitkering voor de barrels en een all-risk voor de meer waardevolle autos.
  12. Karim: we handelen alles al af via de Nederlandse DHL of het Nederlandse CheapCargo. Phileine: ik woon zelfs in België maar over het algemeen zijn de Belgische logistieke dienstverleners (en de instelling van hun medewerkers) minder efficient en klantgericht dan de Nederlandse. Veel Belgische ondernemers versturen om die reden via Nederland... Ik geloof wel dat het nu wat beter gaat o.a. omdat de concurrentie van PostNL voelbaar is in België.
  13. Er zijn wel veel identieke problemen te vinden op die FB pagina: zowel nationale als internationale zendingen die soms weken later afgeleverd worden en al die tijd "in sortering - planning wordt gemaakt" als status laten zien. En DHL die dat normaal schijnt te vinden en al die tijd klanten die iets van informatie willen hebben afscheept met berichten als "wat vervelend dat het pakket al weken verdwenen is, maar wacht nog maar even, we zijn aan het zoeken".
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.