PeterBr

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

PeterBr's trofeeën

  1. Easy does it en Bert, Bedankt voor de reactie. Ik heb me verdiept in wat Amazon aanbied. Ze werken samen met een aantal hele grote bedrijven die inderdaad de registratie en maandelijks aangiftes kunnen doen. Maar dit is ontzettend duur. Voor alleen de simpele aangifte al boven de Euro 1500 per jaar. Daarbij komt dat ze dit niet voor België aanbieden omdat Amazon hier niet gevestigd is. Vanwege mijn omzet per land ben ik verplicht om een BTW nummer aan te vragen. Ik ben dus op zoek naar iemand (een bedrijf/boekhouder) die dit in Duitsland en/of België kan regelen. Groeten, Peter
  2. Hallo Highio, Amazon kent mijn locatie en Nederlands BTW nummer. Zolang je onder de Euro 100.000 verkoop blijft is er voor de Duitse belastingdienst geen probleem. Amazon heeft volgens mij wel de service dat ze de klanten een BTW factuur kunnen sturen als ik hun een (mijn) Duitse BTW nummer doorgeef. Mijn probleem is dus voornamelijk het aanvragen en de maandelijkse aangifte en natuurlijk de maandelijkse kosten als ik dit uitbesteed. Hopelijk heeft iemand ervaring hiermee en/of advies hoe ik dit het beste kan aanpakken. Groeten, Peter
  3. Gerard, Bert, Ik verkoop via Amazon en de klanten betalen dus het bedrag inclusief BTW aan Amazon. Als een zakelijke klant dus de btw wil terugvragen bij de Duitse belasting dienst, dan moeten ze een Duitse rekening hebben. Omdat ik op dit moment alleen een Nederland factuur kan maken moet dat met verlegging van BTW en moet ik dus de betaalde BTW terug betalen. Bij 1 of enkel facturen is dat geen probleem, maar als het er teveel worden is dat erg veel werk en wil ik graag een eenvoudigere oplossing vinden. Groeten, Peter
  4. Beste Bert, De klanten verwachten via Amazon dat ze van een Duits bedrijf kopen en een Duitse rekening krijgen, zodat ze deze bij hun normale btw aangifte kunnen verrekenen. Ik moet dus een Duits btw nummer hebben en in Duitsland aangifte doen. Dit zou het gemakkelijkst zijn als ik dit via een bedrijfje kan doen die dit alles verzorgd. Heeft iemand daar ervaring mee? Mvgr, Peter
  5. Beste Jean, Sorry dat ik je lastig val, maar ik las in een antwoord dat je gaf, dat jullie een Belgisch BTW nummer hebben aangevraagd en aangifte BTW doen via een tussenpersoon. Hoe gemakkelijk/moeilijk was dit? Moesten jullie bv een Belgische firma opstarten? Met vriendelijke groeten, Peter Broekman
  6. Goede morgen, Als Nederlands bedrijf verkoop ik op Amazon. Particulieren klanten zijn geen probleem, maar een groot deel van mijn klanten zijn Duitse bedrijven. Deze willen graag een BTW factuur zodat ze de BTW terug kunnen vragen. Op dit moment kan ik geen facturen maken met Mwst (Duitse BTW). Wel zou ik een factuur kunnen maken met 0% en de klanten de BTW terug betalen (Intracommunaitaire levering). Maar dit is te veel werk. Mijn vraag is hoe kan ik zorgend dat ik Duitse btw facturen kan sturen. Hoe pak ik dit zo eenvoudig mogelijk aan. Belasting nummer in Duitsland?, Aangifte en betaling Duitse btw?, fiscale vertegenwoordiging? etc. etc. Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten, Peter
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.