R.J. Sloep

Legend
  • Aantal berichten

    316
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    adviseur
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Postbus 2412, Lelystad, 8203AK, Nederland
  • Voornaam
    R.J.
  • Achternaam
    Sloep
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Adviesbureau Sloep
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Meer geld willen verdienen aan hun huidige klanten.
  • Mijn mening over innovatie
    Innovatie is alleen zinvol als het een toegevoegde waarde heeft.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Ieder bedrijf is uniek, standaard oplossingen bestaan niet.

R.J. Sloep's trofeeën

  1. Volgens mij moet dat wel kunnen, maar ik denk dat je dit beter met je/een boekhouder kan bespreken.
  2. Dit zou betekenen dat je je huidige klanten, als dank voor het vertrouwen in je bedrijf, meer laat betalen dan nieuwe klanten ......... Als je een meerwaarde biedt, moet je die doorberekenen. Zolang je dit duidelijk uiteenzet wordt dit over het algemeen wel geaccepteerd. Een andere optie kan zijn misschien: bereken het door aan nieuwe klanten en bereken je bestaande klanten 1 jaar 50%. Je geeft dan blijk van waardering voor de bestaande relatie en maakt tevens duidelijk dat je kosten moet maken die je toch ergens terug moet verdienen en dit niet ten koste van de dienstverlening wilt laten gaan.
  3. Ik heb slechts willen aangeven dat je dan dus je marge terug moet/gaat brengen en desondanks een toegevoegde waarde moet bieden. Persoonlijk ben ik erg tegen het "wapen" prijs, veelal is dat het begin van het einde. Uiteindelijk is er altijd wel weer een goedkopere. Om partijgoederen en/of oude voorraden weg te zetten is het ideaal maar daar wordt dan ook geen toegevoegde waarde (anders dan een correcte afhandeling) bij verlangt. Ik vind dat je met je denken op de goede weg zit, marges (en toegevoegde waarde) hanteren voor je standaard assortiment en als lokkertje partijgoederen aanbieden. Succes.
  4. Dan is het zaak te zorgen dat je klanten zich gewaardeerd voelen. Een mogelijkheid is door ze onder te verdelen in gradaties zoals zilver, goud, platina bijvoorbeeld, afhankelijk van de afname. Stel daar iets tegenover en het is een gegeven dat je klanten willen behoren tot je platina-klanten. Een mogelijkheid om je klanten te betrekken en nieuwe klanten te krijgen is het belonen van je klanten als ze andere klanten aanbrengen. Dit zijn zo de eerste en relatief eenvoudige manieren om je klanten tot actie aan te zetten.
  5. Wat wil je met je actie bereiken? Een éénmalige verkoopimpuls of een structurele omzetstijging? Afhankelijk van je doelstelling heb je verschillende mogelijkheden.
  6. Als je dit ook zou doen, waar blijft dan je meerwaarde? Waarom zou men bij jou kopen als je alleen maar meer van hetzelfde biedt? Lijkt mij veruit de beste oplossing, dan kan je na verloop van tijd altijd nog besluiten het één of het ander of toch beide te doen.
  7. Urban kleding is, naar ik aanneem, vooral gericht op jongeren. Al eens gedacht aan een soort minimodeshow op een open dag van een bromfietsdealer? Dan zit je midden tussen je doelgroep, de dealer biedt wat aparts dus beide winnen ermee. Alleen wel zorgen voor flyers uiteraard en/of een achtergrond waar duidelijk je website op staat.
  8. Uiteraard bij alles dat je zegt en schrijft je website vermelden, goedkoper kan je niet adverteren. Als je een nieuwsbrief gebruikt, regelmaat inbouwen. Verder zal het sterk afhangen van je producten en doelgroep, dus daar kunnen we zo niet over oordelen.
  9. Ik heb het ook even snel doorgekeken en 3 dingen vallen meteen op: 1. Je taalgebruik is ondermaats 2. Het lijkt meer een verontschuldiging dan een plan 3. Gebruik je prijs niet als voornaamste marketinginstrument, dan kan je beter niet beginnen, er is altijd wel weer een goedkopere ergens of je verdient niets. Gebruik geen "invulplan" gebruik de format maar schrijf het zelf, dat komt persoonlijker over. Succes
  10. Dat is dus ook niet zo, de directeur heeft niets te maken met de aandeelhouders, hij voert slechts uit. Dus die vergadering wordt bijeen geroepen door de aandelhouders zelf. Ik denk dat je de functie en "macht" van de directeur overschat. Zie 1. Dit inzicht zal je altijd moeten kunnen krijgen, je bent immers (mede) eigenaar. Nogmaals, neem de statuten door, laat je eventueel bijstaan en grijp in voor het te laat is.
  11. Beste, Heb je de statuten van je B.V. nageplozen? Als aandeelhouder lijkt mij dat je weldegelijk recht en mogelijk zelfs plicht hebt om inzicht te verkrijgen in de financiën. Voor wat de bestuurlijke macht betreft, die ligt uiteindelijk bij de aandeelhoudersvergadering, die stelt immers de directeur aan. Dit uiteraard onder beperking van mogelijke bepalingen in de statuten. Wat mij in deze kwestie dus van belang lijkt, is: 1. Hoe luiden de statuten? 2. Hoe ligt de machtsverhouding m.b.t. de hoeveelheid aandelen? 3. In hoeverre is/zijn de andere aandeelhouder(s) bereid tot ingrijpen? Succes
  12. Beste Jaap, Als je eenmanszaak een risico vormt zou ik die omzetten naar een B.V. De volgende logische stap is dan het plaatsen van een holding boven beide B.V.'s. Ik zou dit alleen wel goed doorrekenen met een accountant en niet met je administratiekantoor zoals je zelf al aangeeft, om te zien of de kosten tegen de baten (beperken van risico) opwegen.
  13. Corrigeer me maar als ik fout zit, ik ben geen deskundige. Mij is altijd verteld dat het zinvol is om een holding te hebben om meerdere redenen. Afgezien van voornoemde ook de volgende: Bij winst van de werkmaatschappij kan je deze doorsluizen naar de holding, bij noodzakelijke investeringen kan deze dan weer terug gesluisd worden zonder dat dit fiscaal grote problemen oproept. Is er geen holding dan wordt het een privéonttrekking en eventueel weer storting, met alle bijkomende afdrachten. Mocht het onverhoopt fout gaan, dan is de voorgaande winst van de werkmaatschappij in de holding dus is veiliggesteld. Dit is mij uitgelegd als het principe van volle moeders, slanke dochters. Dus behalve het aansprakelijkheidsaspect kan het ook fiscaal een voordeel zijn.
  14. Beste Maniacer, Heb je al geprobeerd door de achterdeur binnen te komen? Gewoon in de Nederlandse outletcentra (Lelystad, Roosendaal en Roermond) de betreffende merkwinkel inlopen en aan de storemanager vragen wie de verantwoordelijke persoon binnen het merk is. Succes
  15. Juridisch misschien niet, menselijk daarentegen zeer begrijpelijk. Een advokaat is inderdaad de aangewezen persoon, denk ik.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.