Remmy

Junior
  • Aantal berichten

    25
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Remmy's trofeeën

  1. De omzetbelasting is (normaliter) geen onderdeel van de inkomsten en onkosten van je onderneming en staat daarom dus ook niet op de winst- en verliesrekening. Je bent slechts een gratis (of eigenlijk betalend) werknemer van de belastingdienst om als doorgeefluik te incasseren. Inkomsten in je holding afkomstig uit gegeneerde omzet (verkoop aan klanten of in rekening gebrachte managementfee aan de werkmaatschappij) zijn in de regel met BTW belast en die incasseer je en betaal je door aan de belastingdienst na aftrek van de BTW welke in rekening gebracht is bij de holding. Wanneer de holding en de werkmaatschappij een fiscale eenheid vormen (hier waarschijnlijk niet het geval) dan hoeft er over en weer geen BTW in rekening gebracht te worden. Dit alles staat los van de vennootschapsbelasting welke je wel betaalt op basis van het gerealiseerde resultaat zoals deze ook uit de winst- en verliesrekening blijkt.
  2. Bij voorbaat mijn excuses wanneer dit onaardig overkomt.... maar ik zou willen adviseren om je nog eens heel goed te bezinnen alvorens dit te gaan doen. Het lijkt dat je prachtige visioenen hebt over een heel conglomeraat op te zetten wat meteen een doorslaand succes wordt, en komt daarin al vast te zitten in de planningsfase met allemaal randzaken welke niets met je core business van doen hebben. De structuur die je in gedachten hebt, heeft pas zin bij miljoenenomzetten. Wanneer je op dat punt bent aanbeland zou ik je willen adviseren een bedrijfsadviseur erbij in te schakelen maar tot die tijd zou ik je willen adviseren met een bescheidener plan van start te gaan. Gerard Philips is ook niet begonnen met het bouwen van het PSV-stadion.
  3. Als die managementfee vanuit de BVBA niet te gek lang op zich laat wachten, zou het ook met een RC vanuit de DGA aan de holding kunnen, zonder moeilijk rentegedoe. Wanneer het wel voor langere termijn (>1 jaar) is, zou je dit alsnog met een lening met rente kunnen oplossen. Maar als je het geld kunt missen, maak het jezelf niet te ingewikkeld, en stort gewoon voldoende aandelenkapitaal in de holding om in ieder geval met die middelen de BVBA op te richten. Nog een optie: Stort agio op de aandelen en betaal deze later weer terug. Maar let wel op dat hier ook weer bepaalde spelregels bij gelden.
  4. Kan je de BV nu al aansprakelijk stellen voor de ontstane schade?
  5. Wat staat er in de statuten met betrekking op aandelenoverdracht? Wellicht moet A ook de aandelen aan jou aanbieden. Wellicht kan jij dan interesse tonen en er na november vanaf zien / niet tot overeenstemming over de prijs komen.
  6. Houd er rekening mee dat de kans bestaat dat, afhankelijk van waar je naar toe gaat, de Nederlandse belastingdienst nog wel even met je wil afrekenen.
  7. Liefst via het forum, dan hebben anderen er ook nog wat aan :-) Nog een aanvullende vraag aan jou: Waar worden de inkomsten van de LLC gegenereerd, in Amerika, of hier?
  8. Met zulke cijfers zou ik ontslag nemen bij mijn werkgever en mij voltijds op mijn eigen bedrijf (in BV-vorm!) richten. Aantal uren dat je aan je bedrijf besteedt is slechts één van de criteria waarnaar gekeken kan worden om te bepalen of het DGA-salaris van toepassing hoort te zijn. Het klinkt alsof de winst volledig op jouw conto komt, dus dan verbaast het mij niets als de belastingdienst 44K te laag vindt, zelfs bij een tijdsbesteding van 1 dag in de week. Als jij een resultaat van 100K per jaar realiseert, mag je ook bij mij komen werken en zal ik je zonder morren het DGA-salaris uitbetalen ;-)
  9. Jullie zijn het er beide over eens dat jullie niet samen verder willen maar hebben onenigheid over de prijs? Waarom spreken jullie niet het volgende af? Eén van jullie doet een bod op de aandelen van de ander. De andere partij mag dan kiezen: Of de aandelen aan de eerste partij verkopen voor dat bedrag, of de aandelen van de andere partij kopen voor dat bedrag. De eerste partij doet een aanbod wat die zelf als "fair" beschouwd, de andere partij kan dan beslissen of dat aanbod een "koopje" of de "hoofdprijs" is.
  10. Let wel goed op de voorwaarden van de financiering. Over het algemeen weet de financierder ook wel dat het terughalen van het geld bij een BV lastig kan zijn. Zonder voldoende onderpand of vergoeding is de kans vrij groot dat de financieerder extra zekerheden wil hebben. Dit kan zowel onderpand zijn, maar ook garanties van de holding en/of de eigenaren van de holding. Als het dan om welke reden misgaat bij de werkmaatschappij, reken er dan maar op dat ze zullen proberen te verhalen op de verstrekkers van de zekerheden.
  11. Gaat het om het aangifteprogramma dat je hebt gedownload? Zo ja, kies dan rechtsonderin voor "open bestand", dan kan je een lege (=nieuwe) aangifte openen. Je andere aangiften kan je daarna ook weer benaderen via dezelfde knop. Ja, echt intuïtief is het niet....
  12. http://www.nu.nl/ondernemen/4128156/bijenkorf-stopt-met-drie-dwaze-dagen.html
  13. Het verschil zit hem in de loonheffingen. De berekening van je voormalige administratiekantoor betreft de maand februari van dit jaar. Per 1 april zijn er wijzigingen in de percentages voor de loonheffingen (zie site belastingdienst). Heeft jouw berekening toevallig betrekking op een periode na maart van dit jaar? Zo ja, dan zit daar het verschil hem waarschijnlijk in.
  14. Zelf heb ik een drietal BV's opgericht via firm24.com, naar volle tevredenheid. Oprichten was snel en goed geregeld. Neem geen extra's die je niet nodig denkt te hebben.
  15. Waarom is dit aan te raden boven een variabele fee en/of een op omzet gebaseerde fee? [mod edit: quote hersteld]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.