Hallo mensen,
Misschien zit ik in de verkeerde rubriek, maar ik kon er geen vinden die beter in de buurt komt.
Voor mijn standbouwbedrijf (eenmanszaak) koop ik vaak diverse aluminium onderdelen, tv schermen, maatwerk meubels, verlichting, etc. De aanschafprijs verwerk ik als inkoop op de verkoop/verhuurprijs. Na het bouwen van een stand staat het hele gebeuren weer op de zaak en is het in principe van mij. Omdat het in theorie verkocht is, maar de klant het niet wil hebben (ivm opslag meestal), heb ik inmiddels een behoorlijke inventaris die niet daadwerkelijk op de balans staat.
Het is natuurlijk al afgeschreven, maar het heeft wel waarde (Stel dat je het bedrijf verkoopt dan geef je het niet weg, ook al is het afgeschreven). De vraag is, hoe kan ik dit op de balans krijgen als inventaris? Of is dat onmogelijk/onnodig? Ook ivm verzekeringen is het denk ik verstandig en als je het bedrijf verkoopt dan moet de verkoopprijs wel ergens op gebaseerd zijn lijkt me..
Lastige vraag, maar alvast bedankt voor het meedenken!