Goedendavond,
In oktober had ik een akkoord gegeven op de aanleg van een parkeerplaats. Het zou binnen enkele weken gaan worden gelegd. Nu is het er toch niet van gekomen door het weer en zal dit de 2e week van januari gaan worden. Alles prima, ware het niet dat ik de factuur graag nog voor 2022 zou willen hebben aangezien ik 2022 een erg goed jaar heb gedraaid en ik in 2023 zeer waarschijnlijk een stuk minder belastingdruk zal hebben wil ik de kosten voor 2022 meenemen.
De opdrachtnemer wil hier niet aan meewerken en pas de factuur sturen nadat hij de oprit gelegd heeft. Ok water bij de wijn denk ik dan, aangezien opdrachtnemer wél 50% aanbetaling wenst kunnen we dit alsnog mooi splitsen. De factuur met 50% aanbetaling nog in 2022 versturen en daarna dus de andere factuur. Is dit een redelijk voorstel, de aannemer wil dus wel voor de start voor 50% betaald zijn, dan moet je de klant ook een redelijke termijn geven om de factuur te sturen, wat vroeger 30 dagen was is nu een dag of 14 geworden. Ik heb het idee dat het spelletje zo gespeeld gaat worden dat hij dit een weekje vooraf, in 2023 gaat sturen. Wat is redelijkheid? Heel eerlijk, ik had dit vooraf als eis moeten stellen want dan had ik al zeker een ander gezocht en ik weet zeker dat de klus dan nu al gewoon was gedaan of de factuur al ontvangen was.