Dennis Rounded

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Dennis Rounded's trofeeën

  1. Bedankt voor de reactie Ron. De offerte is gespecificeerd het een gebruiker limit (AO's) en aantal interne gebruikers. Hierbij voldoe ik aan de "Multiple app" versie die zei aanbieden voor 1250 euro in de maand. Dat de prijs daarbij start en een vanaf prijs is dat klopt. Maar mijn verbruik valt dus binnen de parameters. Maar met een ongespecificeerd pricing plan, kunnen ze natuurlijk zomaar een bedrag noemen wat je moet betalen. Dat kan dan een jaar daarop zomaar 40.000 euro zijn. Mijn punt is dan ook, wanneer ze dit op hun website communiceren als 1250 euro p/m (a 15.000 p/j), moet Outsystems zich dan daar niet aan houden, tot ze een andere prijs hebben neergezet op de website?
  2. Beste mede-ondernemers, Ik ben even vast gelopen. Sinds 5 jaar heb ik een licentie lopen bij Outsystems.com. Dit is een innovatief platform om op een alternatieve manier software te maken. Om de licentie te verlengen sluit ik overeenkomsten af met een toegewezen account manager van Outsystems Nederland. Wat mij opvalt is dat de licentie en abonnementen structuur vaak wijzigt. Voorbeeld: er zit een limit op het gebruik (dus je rekent af op basis van je gebruik). Je verbruik koop je vooraf in. Dan is het weer zonder limit en wordt het ook dat ook gepromoot als een ongelimiteerde versie waar je van kan profiteren. . Vervolgens is het weer limited en betaal je een hogere prijs, maar dan met limit. Dat is lastig anticiperen maar dat neem ik op de koop toe. Het euvel waar ik nu tegen aan loop is het volgende. Op de website Outsystems.com/pricing staat een tarief van 1250 euro ex btw per maand. Dit is voor het instap model. Totale kosten 15.000 euro per jaar. Echter de account manager in Nederland vraagt een tarief van 25.000 euro per jaar voor hetzelfde pakket. Hij geeft aan dat de kosten onlangs zijn gestegen. Echter ik kan dit niet terug vinden. Na het wijzen op de website tarieven geeft hij aan, geen korting te willen geven, waarop ik aangeef dat het geen korting is, maar een gesteld tarief. Wanneer ik hieraan toegeef en het gevraagde bedrag van 25.000 euro betaal, is het risico dat ze volgende jaar wel 35.000 of 60.000 euro aan mij kunnen vragen. Zonder verdere opgave van redenen. Het neigt er nu naar dat dit nu wel op, dat de praktijken zijn die ze nu voeren. Dit is ook mijn ervaring bij de eerdere licentie verlengingen. Wat mijn vraag is: kan dit zomaar? Moeten zij dan geen gehoor aangeven aan het tarief wat geboden wordt op hun website? Ik ben benieuwd naar jullie mening.
  3. Oke, dat is duidelijk. Echter wanneer ik een credit order aanmaak, mag ik dan hierop de credit factuur baseren. Of moet dat aan de hand van de sales order gebeuren welke oorspronkelijk geboekt is? En heeft hiermee de credit order nooit een credit factuur.
  4. Oke, dat snap ik. Maar wat als je èèn product wilt annuleren van een order waar meerdere producten op staan? Verwijder je dat product dan uit de order, of zet je hier een credit order tegenover?
  5. Voor mijn webwinkel verzend ik goederen vanuit Nederland naar alle landen van de wereld. Dat doe ik al zo'n 10 jaar met heel veel plezier. Echter naast de "expansie en groei" die het verzenden naar alle landen van de wereld met zich meebrengt is er ook een spinnenweb van regels en administratieve verplichtingen ontstaan in mijn onderneming. De vraag vandaag gaat over creditnota's/facturen. Normaal gezien komt er eerst een sales order binnen van een klant. Deze sales order kan vooraf voldaan zijn en hiervoor is een proforma invoice voor aangemaakt. Maar het kan ook zo zijn dat de order na de levering betaald gaat worden en nog niet is uitgeleverd. Ik maak een credit factuur aan in de volgende situaties: 1. wanneer de sales order al betaald is en een factuur heeft. 2. wanneer de sales order al uitgeleverd is en een factuur heeft maar nog niet is betaald. Wanneer een klant de order nog niet heeft betaald en het product is ook nog niet verzonden, dan verwijder ik het product uit de order, of cancel ik dat product. Echter, dat is administratief gezien niet helemaal netjes omdat de order vaak gegeneerd is vanuit een PO document welke de klant aan ons heeft verstrekt. En dan is er nog de voorraad kwestie. Vraag 1. Hoe kan ik dit nog op een andere manier oplossen? Kan ik hier een credit order tegenover zetten (zonder credit factuur)? Vraag 2. Wanneer ik een credit factuur aanmaak voor een sales order mag ik dan hier altijd standaard een credit order tegenover zetten? Of moet dat juist niet? Ik ben benieuwd hoe jullie dit oplossen. Er bestaat ook nog zoiets als een creditmemo. Maar dat gaat mij iets te ver.
  6. Iedereen die gereageerd heeft zeer vriendelijk dank voor jullie advies en de kennis. Het is nu duidelijk voor mij. Mijn VOF had dezelfde activiteiten als de nieuwe BV, dus ik mag wettelijk gezien niet meer verlengen, ook niet binnen de CAO waar ik onder val.
  7. Was ik maar zo recht door zee. Zeker met een klein bedrijf (circa 10 mensen) vind ik het erg moeilijk om deze beslissingen te nemen zonder dat het me persoonlijk raakt (bang dat ik iemand tekort doe). Maar ik ga zeker je advies meenemen van het personeels dossier. Hier zou ik absoluut meer aandacht aan kunnen besteden. Het probleem is van niet doen dat op dit moment het personeel niet voor het oprapen ligt.
  8. Goedendag allen, Ik heb een VOF om laten zetten naar een BV met terug werkende kracht vanaf 1 januari 2018. Dus de VOF is beeindigd en is nu een BV geworden. Op dit moment twijfel ik over een werknemer. Mag hij blijven werken of niet. Graag geef ik hem het voordeel van de twijfel, maar liever een contract voor bepaalde tijd. Er liep een tweede contract voor bepaalde tijd op de VOF voor èèn van mijn personeelsleden. Dit is automatisch overgegaan naar de BV. De vraag: Mag ik nu op de BV nog een nieuw contract bepaalde tijd aanmaken, omdat in principe mijn voorgaande bedrijf de VOF beeindigd is? Normaal gezien krijgt mijn personeel na 2 contracten een contract voor onbepaalde tijd (wat ook wettelijk verplicht is natuurlijk). Er prettig. Maar bij dit personeels lid twijfel ik erg. Vandaar dat ik nog graag een tijdelijk traject zou houden. Ik ben erg benieuwd naar jullie advies.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.