Silie

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Silie's trofeeën

  1. Top! bedankt voor de Tips ! als je de reiskosten en gekochte materialen voor de klant doorberekend met BTW, hoe gebeurt dat in de boekhouding? De arbeidskosten valt onder zijn omzet, maar hoe wordt de reiskosten en ingekochte materialen geadministreerd ? De inkoop van de materialen valt toch niet onder inkoopwaarde omzet? omdat het direct aan de klant geleverd wordt en niet gebruikt wordt om een andere product te produceren? Stel er wordt de volgende gefactureerd (voorbeeld): arbeidskosten lichtpunten aansluiten : 500 euro ingekochte stopcontacten, spots, schakelaars : 1000 euro reiskosten: 100 euro Totaal excl BTW : 1600 euro BTW: 336 euro Totaal Incl Btw 1936 euro Van harte bedankt!
  2. Duidelijk ! Dus dan wordt de af te dragen /te vorderen BTW van de materialen per saldo 0 m.b.t belastingdienst. voor de duidelijkheid aangifte omzetbelasting= aangifte BTW, wat apart is van de aangifte inkomstenbelasting? Nogmaals bedankt voor de goede uitleg! Maar wat gebeurt er uiteindelijk, als de ondernemer de doorberekende ook van de belastingdienst terugvraagt? is dat niet dubbel?
  3. Duidelijk ! Dus dan wordt de af te dragen /te vorderen BTW van de materialen per saldo 0 m.b.t belastingdienst. voor de duidelijkheid aangifte omzetbelasting= aangifte BTW, wat apart is van de aangifte inkomstenbelasting? Nogmaals bedankt voor de goede uitleg!
  4. Beste lezers, Ik doe voor mijn man, een startende ZZP'er, zijn administratie. Echter zit ik met een situatie waarvan het niet duidelijk voor mij is wat ik moet doen. Mijn man is een elektricien. 1. Hij moest voor een opdrachtgever (een klant die ook een ondernemer is) materiaal inkopen bij diverse leveranciers om voor de desbetreffende project te gebruiken waaronder vb stopcontacten, kabels etc. Dit had hij gedaan, echter had hij de materialen ingekocht onder zijn firmanaam en niet onder die van de opdrachtgever. Voor de materialen moest hij 21% BTW betalen. De materialen worden aan het eind van het project samen met de arbeidskosten aan de klant gefactureerd. Wellicht, vraag ik me af als er bij de eindfactuur samen met de arbeidskosten ook de materiaalkosten inclusief 21% BTW verrekend moest worden aan de klant. Of is het zo dat de BTW van de materialen niet doorbelast moet worden en door mijn man gedeclareerd moest worden bij de BTW aangifte? 2de vraag: Ik heb waargenomen dat bij de bouwsector btw verlegging van toepassing is. Als ik het goed begrijpt, indien mijn man een project krijgt van een onderaannemer, de btw wordt verlegd. Maar wat gebeurt er als hij een werk moet verrichten voor een klant die vb een fietswinkel wil opzetten en dus ook een ondernemer is. Moet hij in dit geval VERPLICHT btw verleggen? Hartelijk bedankt voor jullie hulp!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.