stinkywinky

Senior
  • Aantal berichten

    66
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

stinkywinky's trofeeën

  1. Maar dat hoeft niet: je kunt het ook als 2 losse schakels zien met afzonderlijke verwerkingsverantwoordelijken en verwerkers. In dat geval zijn er ook 2 losse verwerkersovereenkomsten Met 'losse' verwerkersovereenkomsten bedoel je 'onze klant met ons' en 'wij met het hostingbedrijf' ?
  2. Afgelopen dagen ingelezen in deze nieuwe wet. Lijkt veel extra papierwerk te gaan opleveren...... Mijn vraag is echter als volgt. Wij zijn o.a reseller van een hostingbedrijf. Dat wil zeggen dat wij servers huren bij een hostingbedrijf tegen een x tarief en dat wij de website en mail van onze klanten hierop plaatsen (met een leuke marge). De klant heeft in principe dus geen weet van het feit dat wij reseller zijn. Ik begrijp nu dat wij met onze klanten en het hostingbedrijf een verwerkersovereenkomst moeten aangaan? Hoe zit het echter tussen onze klant en het hostingbedrijf waar wij reseller van zijn? Moet onze klant ook een verwerkersovereenkomst met het betreffende hostingbedrijf aangaan? Dit zou namelijk betekenen dat het hele 'reseller' gebeuren de nek omgedraaid gaat worden......
  3. Bedankt voor de reacties. Heb de kosten onder de noemer 'reseller kosten' geplaatst en inderdaad geen voorraad beheer.
  4. Ze pc's zijn volledig afgeschreven en worden niet meer gebruikt, daar er inmiddels nieuwe machines in gebruik zijn genomen. Ik neem dus aan dat de oorspronkelijke aanschafwaarde van 3400 euro van de oude machines afgetrokken moet worden van 'kosten van aanschaf of voortbrenging' ? De aanschafkosten voor de nieuwe machines worden er weer bij opgeteld?
  5. Enkele PC's zijn volledig afgeschreven over de afgelopen 5 jaar. De aanschafwaarde was destijds 3400 euro. Deze kosten stonden de afgelopen jaren vermeld onder materiële vaste activa (machines) - kosten van aanschaf of voortbrenging. Aangezien het geheel is afgeschreven, moet ik neem ik aan ook de kosten van aanschaf of voortbrenging verlagen met de 3400 euro? Of blijven deze oorspronkelijke aanschafkosten op de balans staan?
  6. Max, bedankt voor de info. Maar het geheel vindt altijd plaats in samenspraak met de klant. Wellicht ben ik niet duidelijk genoeg geweest, maar wij vragen altijd netjes aan de klant of het betreffende domein, bij opzegging, door ons overgenomen mag worden. Indien deze uiteraard interessant genoeg is. Overigens gebeurd het slechts een enkele keer, vandaar mijn oorspronkelijke vraag: Wel of niet in plaatsen in voorraad beheer?
  7. Houd er rekening mee dat de voorwaarden van veel domeinextensies dit niet toestaan, en vereisen dat een domein daadwerkelijk verwijderd wordt als de domeinnaamhouder deze niet verlengd. Indien de klant het domein niet verlengd, wordt deze, indien interessant, naar ons overgedragen. Waarom zou dit, volgens de voorwaarden, niet mogen? Het alternatief is dat het domein weer 'vrij' op de markt komt, waarna we deze alsnog kunnen vastleggen. Iemand nog een idee wat de beste oplossing is voor mijn oorspronkelijke vraagstelling?
  8. We registeren een domein altijd op aanvraag van de klant. Als de klant na een jaar stopt met zijn/haar diensten, kan het zijn dat wij het domein (indien deze interessant is) toch aanhouden. Het kan dus theoretisch voorkomen dat het domein jaren in ons bezit is, zonder dat we deze exploiteren. Betekend dit dat we dan alsnog een voorraadadministratie moeten bijhouden? Of is het beter om alle kosten te boeken op een kostenpost 'reseller kosten' ?
  9. Sinds kort zijn wij reseller van een hostingpartij. Hier nemen wij diverse diensten af, waaronder losse hostingpakketten en domeinnaamregistraties. Wij verkopen deze pakketten en registraties vervolgens aan onze klanten, uiteraard verhoogd met een leuke marge. Nu vraag ik mij af hoe we deze kosten in onze boekhouding moeten verwerken. Vallen deze onder kosten inkopen, voorraad (voor verkoop)? Worden deze dus als voorraad goederen gezien? Daarnaast huren we enkele eigen servers, waarvoor we een x bedrag per kwartaal betalen. Vallen deze kosten onder machines/gereedschappen of bijv. abonnementen?
  10. Hoe zet je het huurrecht op de balans? Ik las eerder in dit topic namelijk: "dat hoeft niet per se op de balans. Je moet er een beroep op doen dat je het huurrecht als zakelijk aanmerkt. Daarbij kun je verwijzen naar gerechtshof Amsterdam van 1 oktober 2008, nr. 07/00839;" haha, heerlijk creatief!
  11. Haast? Nee, nieuwschierig! Ik geef toch nergens aan dat ik niet wist wat ik met de woning wilde gaan doen?? Op het moment dat ik de woning betrok wist ik nog niet welke ruimte ik binnen de woning als werkruimte ging gebruiken. Grote slaapkamer? Zolder? Ik zou dus graag willen weten of ik de keuze nog kan maken, of dat ik te laat ben.
  12. Iemand die weet of ik, aan de hand van bovenstaand verhaal, nog in aanmerking kom voor deze mooie aftrekpost?
  13. Sluit ik me volledig bij aan. Niks aan toe te voegen!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.