Ondernemer-zzp

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Female
  • Land
    Nederland

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Amsterdan

Ondernemer-zzp's trofeeën

  1. Bedankt voor de reacties wederom. Om mijn volgende stappen juridisch correct uit te voren, som ik hieronder nog een keer op wat er tot nu toe heeft plaats gevonden qua contactmomenten. Wat zijn juridisch correcte vervolgstappen? geschiedenis - Vnl. via face-2-face, app, e-mail vragen van mijn kant over achterstallige betalingen. Aantal toezeggingen over betalingen die niet zijn nagekomen. Daarnaast voicemail ingesproken, en geen reactie mogen ontvangen. - 1e herinnering via mail dd. 14-7 (1 is inmiddels voldaan) - 1 factuur voldaan; dit was echter een factuur met klein bedrag waar de datum nog niet van verlopen was - 2e herinnering via e-mail dd. 21-8 (3 openstaande facturen - betaaltermijn verloopt morgen). In deze mail tevens aangegeven dat ik werkzaamheden opschort ivm uitblijven betalingen - 24-8: e-mail waarin ik aangeef dat ik hem niet te pakken krijg, maar dat hij me kan bellen (2 concrete data genoemd) om te spreken over betalingen. In deze mail gevraagd of hij zijn klanten, degenen waar ik direct contact mee heb, geïnformeerd heeft over opschorten van mijn werkzaamheden aangezien ik mails blijf krijgen. Geen reactie. Ik heb tot nu de klanten nog niet geïnformeerd omdat ik a) hem de kans wilde geven zelf contact te zoeken / of te betalen voor verlopen betaaltermijn, en b) ik geen foute stappen wil zetten waar hij bij mij later schade kan claimen. Wat is nu een logische stap (betaaltermijn 2e herinnering verstreken)? - ingebrekestelling? Kan ik dit zelf doen? Wat is een 'juiste' ingebrekestelling? - daarna klanten informeren over 'opschorting' zonder in de stil te treden? hartelijk dank!
  2. Inderdaad, reputatieschade en dat ik het niet netjes vind om niet meer te reageren. Heb een goede band opgebouwd.
  3. In mijn mail verwijs ik eigenlijk alleen naar de algemene vw als bijlage. Is het zaak om deze vw op een andere manier rechtsgeldig te krijgen bij toekomstige opdrachtgevers? Deponeren bij KvK? En/of in offertes de VW meesturen? Voor nu weet ik wat ik kan doen, dank daarvoor!
  4. Ik heb de voorwaarden online staan. Daarnaast heb ik ze eerder via mail gedeeld en nogmaals bij de 2e herinnering toegevoegd aan de email (als bijlage). De strekking van deze passage: "In geval van opschorting van de werkzaamheden is xxx gerechtigd om de klanten van de opdrachtgever waarvoor xxx werkzaamheden uitvoert en direct mee communiceert, te informeren over deze (al dan niet tijdelijke) opschorting." Achtergrond is het feit dat ik dagelijks contact heb met klanten van (deze) opdrachtgever(s), en ik hen wil kunnen informeren over eventuele opschorting. Aangezien een opdrachtgever dit wellicht achterwege kan laten, en afwachtende houding aan neemt.
  5. Bedankt voor de reacties! Heb de BTW inderdaad afgedragen (ca. 1000 euro) en heb ook een buffer om klappen op te vangen. Ik ben eerder geneigd te meegaand en begripvol te zijn. Maar na herhaaldelijke keren begrip voor problemen met betalen, vragen of we kunnen bespreken, beloftes, etc. Ben ik het gewoon enorm zat! Oudste factuur dateert uit eind mei '17. Deze persoon heeft naast dit bureau, een andere start-up. Nu financieer ik met mijn (niet uitgekeerd gekregen) geld, zijn start-up. Zo voelt het althans :-( Ik heb er weinig vertrouwen in dat ik m'n geld krijg en dat we überhaupt nog wil of gaan samenwerken. Vraag is dan ook: nu ik m'n werkzaamheden heb opgeschort; mag ik de klanten van deze ondernemer informeren over opschorten werk? Is dat juridisch toegestaan? Of moet mijn opdrachtgever zijn klanten informeren over opschorten van mijn werkzaamheden?
  6. Goedendag, Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen, of ervaringen wil delen. Ik heb rond gezocht op het forum maar geen passend antwoord gevonden, of vergelijkbare situatie gevonden. Een opdrachtgever (een klein bureau en tevens kennis van me) heeft een aantal van mijn facturen nog niet betaald. Totaal zo'n €5000. Ik werk een X aantal uur per maand vast voor zijn klanten en ik heb een aantal adviezen gegeven. We hebben geen contract opgesteld, ik heb wel mijn alg vw gedeeld. Ik werk direct voor zijn klanten; communicatie over lopende zaken gaat direct met hen. Ik heb contact gehad en het betreft (tijdelijke) liquiditeitsproblemen. Omdat er wel toezegging gedaan werden maar geen nakoming ("morgen betalen we factuur x en y", "we betalen deze week X en volgende week Y", etc. etc.) heb ik het even aangekeken maar contact wordt steeds lastiger. Er wordt nu niet / nauwelijks meer gereageerd op mails, app-jes, voicemailberichten waar ik contact zoek en een opening bied om te bespreken hoe hiermee om te gaan. Ik heb facturen verstuurd, 1e herinneringen en aantal dagen geleden een 2e herinnering met daarin een uiterste betaaltermijn van 7 dagen én de mededeling dat ik lopende werkzaamheden opschort tot er betaald is. Ik ben echt de rotste niet en wil best betaalafspraken maken, maar bij geen gehoor en geen betalingen van de verlopen facturen, ben ik nu echt het zat. Na deze 2e herinning mail werd er wel direct 1 factuur betaald; de laagste, openstaande, waarvan de betaaltermijn nog niet verstreken was. Nu mijn vraag: - lopende werkzaamheden zijn opgeschort; kan ik de klanten van de opdrachtgever informeren over de opschorting? Ik heb direct contact met hen. Hun vragen en verzoekjes over mijn werkzaamheden komen binnen maar ik weet niet of ik mag informeren over de situatie (zonder in detail te treden..) Ik heb ik mijn algemene vw wel opgenomen dat 'ik klanten van opdrachtgevers mag informeren bij opschorting' Wat zouden jullie doen mbt de wanbetaling? Incasso traject ingaan? Omdat het een kennis betreft, en hij liquiditeitsproblemen heeft, vind ik het toch lastig.
  7. Ik heb twee vragen betreffende mijn gecombineerde werkzaamheden in loondienst <-> mijn eenmanszaak. Op de Higherlevel site kwam ik niet eenzelfde vraag tegen. Sinds een jaar werk ik als webdesigner, 3-4 dagen in de week. Op zich gaat het prima, al zouden mijn declarabele uren beter kunnen. Mijn winst, dit jaar, is niet erg hoog. Per maand in ieder geval minder dan wat ik (netto) overhoud per maand in loondienst. Deze maand ben ik gestart met een pt baan in loondienst, 24 uur (3 dagen) per week vanwege mijn financiele situatie, en een beetje vastigheid per maand. In mijn eenmanszaak steek ik ca. 16 uur (vanaf heden) per maand. Ik werd gevraagd een loonbelastingverklaring in te vullen, maar ik weet niet wat ik moet invullen bij de loonheffingskorting. Mijn boekhouder zegt "De (nieuwe) werkgever moet de loonheffing niet toepassen, ontvang je netto wel minder, maar hoef je straks niet extra veel bij te betalen." Ik heb een tweetal vragen: 1. Wat is jullie advies betreffende heffingskorting? Wel heffingskorting op mijn loon toe laten passen door mijn werkgever? Of niet? 2. Verder; ben ik met mijn 16 uur per week, en geringe winst nog ondernemer voor de Belastingdienst? Hoe kan ik zorgen dat ik dit blijf? Bedankt voor jullie reactie!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.