Misschien een check-list aanvinken voordat een ski meegaat, of door een tweede medewerker laten controleren op juiste montage wijze en vervolgens nogmaals afvinken.
Absoluut, dit doen we ook. Met vele montages per jaar gaat er weinig fout. Het blijft (voorlopig) mensenwerk. Klant kwam echter donderdagavond laat binnen en dit is toen met de klant er bij gemonteerd. Allemaal excuses, maar fouten komen helaas wel eens voor. Hoe dicht we het proces ook timmeren, het blijft mensenwerk.
Onze klanten gaan het hele jaar door op vakantie en niet per definitie alleen met de krokus.
Er zijn natuurlijk extremere gevallen mogelijk.
Stel een klant gaat een dag later op een duizenden euro's kostende reis naar een exotisch oord gaat met geen mogelijkheid tot huur. Zijn wij dan aansprakelijk voor duizenden euro's gevolgschade? Waar stopt redelijke compensatie?
Of een klant besteld product a dat hij nodig heeft voor zijn vakantie, door een logistieke fout wordt het verkeerde product geleverd en kan de klant een product niet gebruiken op zijn vakantie direct na levering. Klant moet een ander product huren. Is de winkel dan aansprakelijk?
Als ik net voor mijn vakantie een ski-jas bij Zalando bestel, en Zalando levert het verkeerde product waardoor ik geen jas heb, dan kan ik Zalando hier ook niet voor laten compenseren lijkt me.
Wat is redelijk en hoe timmer je dit voorwaardentechnisch dicht met redelijkheid en respect voor de klant?