TimeTick

Junior
  • Aantal berichten

    19
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

TimeTick's trofeeën

  1. Wat zij ervan vinden is natuurlijk afhankelijk van de situatie. Ik zou beginnen met het contract doornemen en kijken wat erover te vinden is in het contract. Dit is ongetwijfeld afgevangen in de overeenkomst die je gesloten hebt bij het aangaan van het krediet. Op basis van die gegevens kun je contact opnemen met de financier. Dan weet je wat je te wachten staat en wat jouw én hun rechten zijn. Veel meer dan dat kan ik er niet over zeggen...
  2. Ik denk dat er gevloekt is in de kerk :P Vind het zo dubbel. Aan de ene kant vind ik het wat kinderachtig om meteen achter zo'n kerk aan te gaan, aan de andere kant kan ik me heel erg goed voorstellen dat je het zat wordt dat men zomaar je liedjes publiceert. Zeker als je van dat inkomen met licenties afhankelijk bent. En hoe vaker je liedjes onterecht worden gepubliceerd, hoe meer irritaties er komen. Hoe meer irritaties er komen, hoe feller je reageert. En dan krijg je dit...
  3. Het is wat kort door de bocht om te zeggen dat het weggegooid geld is. Goodwill is nooit weggegooid geld, al kom je deze mensen jaren later weer tegen, ook voor het bedrijf van je partner, heb je nog altijd die goodwill mee. En het is een klein wereldje, dus je komt mensen tegen. Ik weet niet precies over welke aantallen we het hier hebben. Zijn het tien, vijftig of honderd klanten? Dat is wel een belangrijke factor om mee te nemen bij het bepalen wat je gaat doen. Ik neem aan dat klanten bij jou langs kwamen en dat het dus een "lokaal bedrijf" is. Dan lijkt spullen versturen mij niet per se noodzakelijk. Desnoods kom je het brengen en maak je nog een praatje, dat wordt nog veel meer gewaardeerd en legt de nadruk op het persoonlijke aspect. Maar goed... het hangt er helemaal vanaf wat je wil. Wat wil je maximaal uitgeven om het een leuke middag/avond te maken? Laten we beginnen met een budget :-) dan vallen er vanzelf dingen af...
  4. Als toevoeging op wat leonb en Theo gezegd hebben. Als je je website op een VPS op dedicated server hebt staan, vraag de serverbeheerder om de Pagespeed module op Apache te installeren. Dit is een pakketje van Google. Deze doet al automatisch enige optimalisatie op o.a. afbeeldingen. Het is geen wondermiddel, maar het zal wel iets helpen. Ook met de SEO. Verder ziet het er goed uit, al is het geheel inderdaad wat druk.
  5. En op eenmanszaken, VoFs en maatschappen ... Dat zou inderdaad "natuurlijke personen en niet op rechtspersonen" moeten zijn ;)
  6. Ik heb het idee dat je er meer mee op je lever zit dat je het contract ontbonden hebt dan dat je problemen hebt met je eigen argumentatie. Niemand wil stoppen met een klant omdat het niet botert, of omdat er afspraken niet nagekomen worden. Letterlijk niemand zit daarop te wachten. Je maakt jezelf op zo'n punt wijs dat het zaken zijn en dat je professioneel moet zijn, maar als er een onhoudbare situatie ontstaat is dit evengoed een zakelijke situatie. Er zit natuurlijk wel verschil in de manier waarop je met een klant stopt. Je kunt goed uit elkaar gaan, maar het kan ook vervelend gaan. Ik heb het gevoel dat het bij jou op een vervelende manier is gegaan en dat je graag je ei kwijt wil, zonder te verzinken in allerlei details. Mijn advies: praat erover met een goede vriend, niet op een ondernemersforum. De meesten hier hebben vast wel iets soortgelijks meegemaakt, waarbij er een knoop doorgehakt moest worden, maar uiteindelijk hak je hem zelf door. Als je er met de beschikbare gegevens van overtuigd bent dat dit de beste keuze is, dan zul je op jezelf moeten vertrouwen.
  7. Ik weet wel dat er een verschil bestaat in rechten bij bijvoorbeeld telefonische acquisitie. Het bel-me-niet register is puur gericht op consumenten (ofwel "natuurlijke personen"). Dat impliceert dat je niet-natuurlijke personen zoals BV's e.d. wel moet kunnen bellen. Het lijkt mij dat wanneer dit geldt voor telefonisch contact, wat vrij indringend is, dat de regelgeving voor post veel soepeler is. Wellicht een idee om na te zoeken of het verschil maakt of het bestemd is voor een natuurlijke persoon of een rechtspersoon?
  8. Dat beeld komt me bekend voor. Toch heb ik het idee dat ook veel moderne online marketeers niet veel kaas hebben gegeten van "ouderwetse" marketing. Er wordt door veel partijen inmiddels gedaan alsof alleen het internet nog maar telt, maar dit is natuurlijk niet waar. Het is dat ik zelf een achtergrond in die business heb, dat ik enigszins het kaf van het koren kan scheiden. Als leek tast je volgens mij nog altijd volledig in het duister. Leuke column trouwens, die "lease constructies" zijn precies wat ik bedoelde... ik ben eigenlijk benieuwd of er nog steeds partijen zijn die dit aanbieden. Overigens waren wij zelf wel bonafide. De account manager had wel eens de neiging om iets teveel te verkopen en iets te makkelijk "ja dat lukt ons wel" te zeggen. Aan de andere kant: het lukte ook altijd wel, de vraag is alleen: tegen welke kosten :P
  9. In 2007 verscheen op Managersonline.nl het artikel “Consultants laten miljoenen aan omzet liggen”. Dit is al een hele tijd geleden. Het onderzoek toentertijd gaf aan dat wel 44% de gewerkte uren één keer per week of minder registreert. Meer dan de helft van de respondenten gaf aan dat urenregistratie een noodzakelijk kwaad is. Ik heb zelf niet het idee dat hier in 10 jaar tijd écht iets is veranderd. En dat is jammer. Dat urenregistratie noodzakelijk is, dat klopt. Dat het een kwaad is, daar ben ik het niet mee eens. Urenregistratie kan in een paar seconden gebeurd zijn, als je gebruik maakt van de juiste urenregistratie software. En wat je vervolgens leert over je eigen tijdverdrijf is ongelooflijk waardevolle informatie. De onbemande pomp Even een zijstraat. U kent het concept “onbemande pomp”. Dat is, zoals u weet, een benzinestation zonder winkeltje, waar u alleen door direct te pinnen kunt tanken. Het blijkt dat men de korting die men krijgt, ten opzichte van een bemande pomp, drastisch overschat wanneer men erover gevraagd wordt. Het geeft vooral een “gevoel van korting”, maar in de praktijk is het prijsverschil vaak veel kleiner dan gedacht. Nu gaan we terug naar urenregistratie. Men heeft een prima idee waar de tijd aan opgegaan is en welke uren voor welke klant worden gedraaid. Of hebben we hier een gevalletje onbemande pomp? Hoe zeker weet u dat uw gevoel niet wordt beïnvloed door hoe leuk u het project vindt… of door bijvoorbeeld uw humeur? Er is maar één manier om hierachter te komen: direct uw uren registreren en niet alleen op vrijdag om half 5. Het spijt me, uw geheugen is lang niet zo betrouwbaar als u denkt. Schrale troost: we hebben er allemaal last van. Het Paretoprincipe Een goede invalshoek om hier verder over na te denken, is het Paretoprincipe; beter bekend als de 80/20-regel. (Althans, regel... vuistregel.) Het is wat gechargeerd om te zeggen dat daadwerkelijk 80% de problemen bij 20% van de klanten vandaan komt, maar u kunt zich ongetwijfeld vinden in het gevoel. Daar raken we de kern van waar het vaak fout gaat: er worden op basis van gevoel beslissingen genomen, die veel beter op basis van echte statistieken kunnen worden genomen. Zo wordt het belang van klanten vaak over- of onderschat, terwijl de waarheid met een aantal eenvoudige handelingen achterhaald kan worden. Als inderdaad 20% van de klanten voor 80% van de telefoontjes zorgt, is het belangrijk om te weten wat de waarde van die klanten is en of het wel loont om er zoveel resources aan te besteden. Nogmaals: registreren is de oplossing! (Zelfs al doe je het in Excel.) Noodzakelijk kwaad? Dat urenregistratie niet tot de favoriete bezigheden van werknemers (en managers) behoort, dat staat als een paal boven water. Sterker nog: veel managers registreren zelf hun uren met enige regelmaat helemaal niet. Maar daarom is de omslag in het denken juist zo belangrijk: in heel de organisatie moet het gevoel van “belang” de boventoon voeren en niet van “controle” of van “noodzakelijk kwaad”. Een bedrijf is een team met talentvolle mensen dat dagelijks waarde creëert. Een verzameling handen en hersenen die zorgt dat het eindproduct meer is dan de som van de losse delen. Om te bewaken dat dit zo blijft, bestaan er tegenwoordig gelukkig goede registratiemogelijkheden. Op die manier kun je als bedrijf samen waarde blijven leveren. Dus is urenregistratie een noodzakelijk kwaad? Nee, het is een noodzakelijk goed.
  10. Een jaar of 9 geleden werkte ik bij een internet marketing bedrijf. De horrorverhalen die ik van klanten heb gehoord over de praktijken van andere bedrijven toentertijd, schrok ik wel van. Er werden duizenden euro's gerekend voor landingspagina's die eigendom bleven van het marketingbedrijf. Bij overstappen werd de boel afgesloten en beriepen ze zich op copyright. Misschien wettelijk toegestaan, dat weet ik niet, maar het was zeker niet erg chique. Dus verkoopt een verkoper wat je nodig hebt... nee, niet altijd ::)
  11. Ik verbaas me erover dat hier slechte dingen staan over Mollie. Wij werken voor onze eigen software waarschijnlijk al langer dan 7 jaar met Mollie en hebben nog nooit problemen gehad. Geen ervaring met Recurring van Mollie overigens. Dat vind ik persoonlijk maar een suf product omdat praktisch hetzelfde systeem te bouwen is via hun eigen API maar dan zonder de extra kosten. Als je zelf geen softwarebedrijf bent, is het product wellicht minder suf! Het inbouwen van Mollie is overigens eenvoudig. TargetPay hebben we voor andere klanten wel eens mee gewerkt, maar het hele systeem en de website voelden erg gedateerd aan. Het werkt overigens wel goed, dus verder kan ik er niets aan afdoen. Het is al een tijd geleden, maar het inbouwen was volgens mij prima te doen. Ook met MultiSafePay hebben we ervaring bij het ontwikkelen van software voor onze klanten. Ik moet zeggen dat dit erg netjes werkt. Prima klantenservice/supportafdeling en het systeem voelt goed aan. Inbouwen is ook niet heel ingewikkeld.
  12. Ik heb zelf inspiratie gehaald uit de Youtube video's van Evan Carmichael. Hij heeft hier enkele filmpjes over gemaakt. Wellicht weinig concreet, maar wel interessant. Het gaat er altijd om, bij grote en bij kleine bedrijven, dat je iets aanbiedt waardoor zij in een beter daglicht komen te staan bij hun eigen klanten (en dus meer omzet behalen). De ideeën van Annedien zijn daarom heel goed. Het probleem waar je waarschijnlijk mee zit is dat je geen contacten binnen de organisatie hebt. De beste manier om hier mee aan de gang te gaan is in mijn ervaring via LinkedIn. Heb je wellicht kennissen die wel contacten binnen de organisatie hebben? Het is altijd prettig om "warm" binnen te komen. Als dit niet werkt, kun je altijd de stoute schoenen aantrekken en gewoon zelf proberen te linken met mensen hoger in de organisatie. In de praktijk zeggen mensen relatief makkelijk ja, maar omdat het zo makkelijk gaat betekent het wel dat het contact in beginsel weinig "waarde" heeft. Dus voor je dit doet zijn er wel een aantal voorwaarden: - Je profiel moet er gelikt uitzien - Je bedrijfsprofiel idem dito - Je moet daadwerkelijk iets te bieden hebben waar ze oren naar hebben En dan hopen dat je de juiste persoon hebt benaderd. Het voordeel is wel dat je direct contactgegevens hebt en dat je een opening kunt creëren aan de hand van de verse zakelijke relatie. Anders is de targeting via LinkedIn ook nog zó goed, dat je je specifiek op bepaalde bedrijven kunt richten. Dus als je het écht strategisch aan wilt pakken, kun je dat eerst doen zodat ze bekend zijn met je merk en vervolgens pas linken. Als ze niet eerst contact met jou opnemen natuurlijk ;-)
  13. Ik ben sinds plusminus twee weken vanuit thuiswerken verhuisd naar een kantoor. Ik moet zeggen dat het prima bevalt! Ik krijg meer gedaan op een dag en heb wat meer puf dan normaal. Vooral omdat er nu toch een mentale scheiding is tussen thuis en werk. Niet dat het erg is om thuis te werken, maar liefst alleen wanneer dat nodig is. Nu kan ik een werkdag toch 'beginnen' en 'afsluiten'. Zelfs al zit ik om tien voor 1 alsnog mijn zakelijke e-mail te controleren en houd ik deze via mijn telefoon de hele avond gewoon in de gaten :P Toch scheelt het gewoon.
  14. Ik ben Edwin Dijk en ik heb twee bedrijven, Sitix IT Innovations en TimeTick urenregistratie software. Met name de laatste ben ik de laatste tijd erg veel mee bezig. Ik ben eigenlijk voornamelijk bezig met databases en software ontwikkeling in PHP en C# (.NET). Ik vind het voornamelijk leuk om dingen met tijd te programmeren, te denken aan planning, urenregistratie, agenda's en andere tijdgerelateerde zaken. Juist om planning en registratie op een gebruiksvriendelijke en simpele manier te weergeven en te kunnen gebruiken, vormt voor mij de grootste uitdaging. Ik ben op mijn16e begonnen als ondernemer, dus ik ben wel een rasondernemer ;-)
  15. Het zijn een stelletje oplichters. En daar hebben we er al genoeg van. Ik kan me nog herinneren dat ik gebeld werd door de regiovisiegids, of ik 'even' wilde ondertekenen dat ik mijn contract wilde laten eindigen. Ik was al drie kwartalen vermeld met TimeTick, terwijl de handelsnaam pas een halfjaar bestond. Bij het eindigen van het contract moest je trouwens wel ongeveer achthonderd euro betalen. Makkelijk verdienen. Dat zijn dezelfde praktijken als SENA. Pure misleiding. Het schandalige is dat de misdrijven van SENA zelfs ondersteund worden door de wet.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.