Als het goed is heb je algemene voorwaarden ontvangen (voor de factuur) waar van alles op staat.
Ook jij hebt ze hoop ik, Zo Niet (dan zo snel mogelijk je algemene voorwaarden maken of aanpassen)
Daarin zou kunnen staan dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de exacte leverdatum maar met een beperking van 1 a 2 maanden. (kan zijn: productie ophoud, douane, papieren enz) indien deze beschreven zijn kan je pech hebben of juist geluk indien het niet staat.
Dan pas kun je reclameren.
En betreft missende items kan je wel een boete voor opleggen. deze items zijn niet geleverd en je krijgt dus extra kosten wegens vervoer enz (indien deze in dezelfde container behoorden te zitten).
Het vervelende is wel dat als je met z'n apenland om gaat, ze ineens geen engels meer spreken en de goede persoon in de meeste gevallen niet meer aan de telefoon krijgt.
Probeer een algemene voorwaarde te krijgen en kijk ook jouw voorwaarde na, dit geeft ook de volgende persoon cq bedrijf in lijn problemen en dan heb je een dubbel probleem.
in ieder geval een leer voor de volgende keer.
mvrg