Wesley Shanghai

Senior
  • Aantal berichten

    89
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Land
    China
  • Voornaam
    Wesley
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    X-tend Ltd.
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Shanghai
  • Telefoonnummer
    008615221163
  • Branche
    Life sciences
  • Branche 2
    Juridisch
  • Branche 3
    30
  • Websiteadres

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    - producten willen laten produceren in China.
    - hulp nodig hebben bij hun productie in China.
    - op zoek zijn naar een betrouwbare partner in China.
    - op zoek zijn naar een win-win samenwerking.

  • Mijn mening over innovatie
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Innovatie
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Ondernemen doe je niet alleen. Je hebt mensen of bedrijven nodig om je heen die met je op een lijn zitten en die je goed kunnen ondersteunen.

Wesley Shanghai's trofeeën

  1. Voor en tijdens het gesprek heb ik zelf niet aangegeven dat ik twee adviseurs aan het vergelijken was. Maar de reden daarvoor was ook omdat ik dacht dat dit normaal was. Vorige week heb ik per mail de adviseur gevraagd of ik verkeerd had gehandeld volgens hem en ik wilde graag de uitleg horen. Verder had ik gevraagd wat het bedrag zou zijn dat hij graag zou willen factureren. Hierop kreeg ik antwoord dat mijn reactie te lang uitbleef na de offerte plus een herinnering per email en dat ik voor hun gevoel plots in zee ging met een andere adviseur. Maar hij heeft tegelijkertijd besloten om het hierbij te laten. Mensen met respect behandelen blijft toch de beste manier!
  2. Bedankt voor alle reacties. Sommigen zeggen geen prijs afgesproken = geen kosten. StevenK zegt dat de wet voorschrijft dat er een redelijke prijs betaald moet worden. Hierop wil ik zeggen, dat na het gesprek mijn informatie is bevestigd dat ik belasting terug kan claimen, dat dit bedrijf mij daarbij kan helpen en dat er wat basis uitleg is geweest over hoe de Nederlandse BTW werkt. Wel heb ik mijn allereerste email gezegd dat ik op zoek ben naar advies, waarna ze direct een afspraak met mij hebben gemaakt zonder te zeggen dat dit kosten met zich mee kan brengen. Vraag: Dus de wet zegt dat ik alsnog een redelijke fee moet betalen, Waar zou ik dit terug kunnen vinden en in hoeverre is een fee redelijk? P. zegt ook dat het niet gratis is. Maar zijn adviseurs niet verplicht om vooraf aan te geven dat een gesprek geld zal kosten? Het is niet zo dat ik elk weekend een bedrijfshal koop, aan de andere kant doen zij dit soort werk dagelijks. In mijn branche geef ik ook adviezen tot op een zekere hoogte. Als we tegen betaalde adviezen komen, dan zeg ik altijd vooraf wat het kost en vraag ik netjes of ze daarmee akkoord gaan. Daarom vind ik het krom dat de plicht bij de klant ligt om te vragen wat het zou moeten kosten. Ik zal morgen een email sturen met de vraag wat voor kosten zij van plan waren om te factureren voor een gesprek dat nog geen uur duurde. Maar ik zal ook netjes aangeven dat ik dacht dat het om een vrijblijvend gesprek ging. Mijn gut feeling klopte in ieder geval wel dat ik met de andere partij in zee ga. Beter wat extra kosten nu dan grote problemen later. (maar eerst afwachten wat de "redelijke" prijs zal zijn van hun. Als het niet redelijk is dan wil ik dat echt niet betalen... wordt vervolgd...)
  3. Bedankt voor je snelle antwoord! Dat stelt mij meer gerust. Maar ik hoor nog ook graag wat andere forumleden hierover denken :)
  4. Beste forumleden, Ik hou mij momenteel bezig met de aankoop van een kleine bedrijfshal. (let op: nieuwbouw!) Deze hal wil ik prive aankopen. Na een gesprek met de makelaar en een zoektocht op internet kwam ik erachter dat ik het pand inclusief BTW kon kopen, waarbij de BTW in principe per direct weer teruggeclaimed kan worden via de belastingdienst. Met de voorwaarde het pand de komende 10jaren inclusief BTW verhuurd moet worden. Met deze informatie heb ik 2 belastingadviseurs benaderd en werd uitgenodigd voor een gesprek. Uit beide gesprekken kwam in principe uit dat het klopte wat ik had gevonden en dat beide bedrijven het papierwerk voor mij kon regelen en vervolgens ook de jaarlijkse opgaves wanneer ik het pand zou gaan verhuren. Ik was in de veronderstelling dat beide gesprekken vrijblijvend waren en dat ik kon kiezen aan de hand van de vergelijking van de offertes en ervaring dat ik had met beide bedrijven. Nu heb ik 1 bedrijf uitgekozen om mij te ondersteunen hierin, de kosten scheelden 50% en ik had er een veel beter gevoel bij dit bedrijf. Bedrijf 2 heb ik netjes gemaild en erbij verteld dat wij een betere offerte hadden ontvangen voor iemand anders gaan. Daarop stuurt bedrijf 2 een mail dat ze het jammer vonden en lieten ook doorschijnen dat wij dan ook een grote businesskans mis zullen lopen dat ter sprake kwam tijdens het orientatie gesprek. (business van een andere familie onderneming die raakvlakken heeft met wat ik doe qua werk) Direct daarop kwam de email met een vraag om mijn adres gegevens zodat ze een factuur kunnen sturen voor het orientatiegesprek... Mijn vraag luidt: IS DIT NORMAAL? Of heb ik een of andere (onbeschreven) regel overtreden? Tijdens het gezellige gesprek kwamen wel verschillende vragen ter sprake maar ook over koetjes en kalfjes. Ik was in de veronderstelling dat het een vrijblijvende gesprek was, vandaar dat ik ook aan hem vroeg hoe hij met de tijd zat en dat ik hem niet teveel ophield.
  5. In onze ervaring is zo'n gespecificeerde nota wel normaal. De kosten van EUR469 voor <1cbm is best hoog, ervanuitgaande dat de bezorging binnen NL is. Afhankelijk van het soort product kun je zeker invoerrechten verwachten. Zelf op te zoeken via: http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/taric_consultation.jsp?Lang=nl Of je kunt navraag doen bij de expediteur of douane. Is het niet mogelijk om door een andere expediteur je zending te laten afhandelen die het goedkoper kan uitvoeren?
  6. Dit klopt helemaal niet! Ook een jurist/incassokantoor/deurwaarder kan de zaak bestuderen en een rechtsgang starten. Sterker nog, de advocaat kan niets meer dan de anderen, maar is wel veel duurder (vaak wel twee of drie keer zo duur). En allen, dus óók de advocaat, hebben een deurwaarder nodig om de dagvaarding te betekenen aan de gedaagde. U bent al op de eerste pagina van dit topic op het verkeerde been gezet door het antwoord van een advocaat die geen reëel beeld schetst, maar enkel voor eigen parochie preekt. Laat u niets wijs maken, lees nog eens de antwoorden die diverse anderen aan u gaven. Bedankt voor de opmerking. Ik ben net iets te snel door alles heen gegaan. Ik zie nu dat Hans v Nijnatten en Benm duidelijk aan hebben gegeven dat bij een bedrag van 12k een jurist ingeschakeld kan worden en dat een advocaat wellicht een te dure optie zou zijn.
  7. Staat in schril contrast met wat je nu weer aanvult. Dan ben je niet makkelijk te adviseren. Door niemand overigens. Onderneming B is weinig interessant als jouw of jullie grootste vordering op A is. Weekendgroet, Highio Hallo Highio, De beste wensen! Wat staat precies in schril contrast? Gaat het om het contact met onderneming A mbt de aanvraag van een potentiele herhaling van het project in 2017? De project manager heeft daarbij contact met mij gehad, maar deze gaf expliciet aan dat hij niet gaat over betalingen. Ik heb de aanvraag behandelt met de hoop op "leverage". Project ging niet meer door, dat was bekend op 13dec. Op 15 december startte ik hier de post. Hiervoor en achteraf werden emails aan de eigenaar & financiele manager niet beantwoord. Over onderneming B, daar is inmiddels een stop op gezet afwachtende op de betaling. Hier wordt wel door de klant geantwoord op emails. En er wordt netjes gevraagd of wij kunnen wachten totdat ze wat meer lucht hebben. Gezien de jarenlange samenwerking, vandaar dat ik toch besloten heb om nog even af te wachten en ons te concentreren op de betaling van onderneming A.
  8. Antwoorden op enkele vragen van forumleden: Het zijn twee aparte ondernemingen met gescheiden businesses, bankrekeningen en personeelsleden. Het grotere bedrag van onderneming A is een eenmalige groot project. Het kleinere bedrag van onderneming B is eigenlijk een som van verschillende kleine projectjes bijelkaar. In 2017 verwachtten wij een herhaling van het grote project van onderneming A. Dit is op 13 december helaas afgeketst. Wij wilden aanvankelijk het nieuwe project als "leverage" gebruiken om volledige betalingen binnen te krijgen. Vandaar de post op dit forum op 15dec. Onderneming B, daar hebben wij zelf iets beter zicht op. Het ziet ernaar uit dat deze uit een dal zal klimmen en begin volgend jaar een betere cash flow zal hebben. Als ondernemer zijnde begrijp ik heel goed dat je ups en downs kunt krijgen. Verder, gezien het bedrag kleiner is, hebben we het laten gaan. De stop is er nu wel op gezet, wachtende op de betaling. Hoop dat het zo duidelijk is.
  9. Excuses voor mijn late reactie, drukke dagen zo aan het einde van het jaar. Bedankt iedereen voor alle reacties! Ik heb ze een voor een zo goed mogelijk proberen te begrijpen. Ik wil graag eerst focussen op het grootste bedrag. Wat ik ben vergeten erbij te vermelden is dat de opdrachtgever een Nederlands bedrijf is. Wij (opdrachtnemer) zijn een Chinees bedrijf in China. De opdrachten zijn uitgevoerd in China. Het gaat hierbij niet om producten, maar om services. (om de klant op dit moment niet online vindbaar te maken, wil ik liever niet specifiek uitleg geven) [*] Brengt dit veranderingen teweeg? Na het lezen van de reacties denk ik aan hetvolgende: [*] vorige week was er een herrinering gemaild [*] gesprek aangaan als laatste peiling van hoe de klant ervoor staat en erover denkt voordat wij vervolgstappen nemen. [*] actie ondernemen, niet meer wachten >>> aangetekende aanmaningsbrief zal zsm de deur uit gaan. [*] mocht er niet betaald worden na aanmanings periode (7dgn), advocaat inschakelen. - Incasso/deurwaarder heeft dezelfde rechten als wijzelf. Advocaat kan meer, papierwerk bekijken en via rechtsgang betaling afdwingen - Omzetting lening in onderpand goederen >>> klinkt omslachtig en zorgt het wellicht niet meer extra inspanning en tijdsverlies? Ik zal het zelf eens navragen. - Beslaglegging of faillisementsaanvraag >>> klinkt dramatisch, grote gevolgen? Ik zal navraag doen bij een advocaat.
  10. Hallo, Wij zitten ook met een klant dat niet heeft betaald. De betaling zou volgens contract op 15 april 2016 betaald moeten zijn. Het gaat om een bedrag van EUR12000. Het project is met een positief resultaat afgerond. Via emails en door de telefoon is door de klant tweemaal toe beloofd de betaling te zullen regelen. Beide keren is dit niet gebeurd. Vervolg emails worden helaas niet meer beantwoord. Verder heeft de eigenaar een tweede onderneming, waar sinds september 2016 een rekening nog open staat van ca. EUR3000. Het is duidelijk dat beide ondernemingen met een cash flow probleem zitten en een slecht financieel huishouden hebben. Geduld is een schone zaak, maar 8maanden & 3maanden is wel heel erg lang. Wat raden jullie aan voor stappen, wat is wijsheid? Klant behouden heeft geen prioriteit. Wij besteden liever onze tijd in het optimaliseren van onze services voor klanten die hun zaken wel in orde hebben en afspraken goed nakomen. Mod edit: tweede deel aangemaakt
  11. Bedankt voor de antwoorden! De vraag is gesteld omdat ik de afgelopen maanden van verschillende vervoerders informatie heb ontvangen over deze transport mogelijkheid. Gezien de grote veranderingen van China als goedkoop produktieland, ben ik erg op zoek naar verbeteringen/veranderingen in ons manier van ondernemen & transporteren. Dus de vraag is beslist niet uit verveling gesteld, maar uit noodzaak om te veranderen. Ik hoopte eigenlijk meerdere mensen te vinden die goederen via deze route heeft laten vervoeren en te horen wat de ervaringen ervan waren. Dat er producten kunnen verdwijnen is niet erg leuk inderdaad. Raar dan dat expediteurs dit nu aan het promoten zijn. Is het nog een wild-west verhaal dat nog volwassen moet worden of is het een vervallen ruïne dat waarschijnlijk nooit meer goed zal komen? M.a.w is het iets om op het oog te houden of kan ik het zoals Paul uitlegt direct van tafel schuiven?
  12. Beste, Afgelopen tijd zie ik her en der berichten verschijnen over goederentransport vanuit China per trein. Het lijkt erop dat dit een goede tussenoplossing aan het worden is tussen zeevracht en luchtvracht. Zijn er ondernemers die hier ooit gebruik van hebben gemaakt? Wat zijn de praktijk ervaringen? - transport tijden in praktijk - prijs&tijd verhouding vergeleken met lucht/zeevracht. Ik ben benieuwd!
  13. Hallo Werner, Ik heb je zojuist een PM gestuurd. Mvg, Wesley
  14. Volgens mij: -Een HK LTD met een webshop dat producten verkoopt aan Nederlandse bedrijven of consumenten hoeft in NL geen belasting te betalen. Als je op ebay USA iets koopt, dan zit daar de NL belasting ook niet tussen volgens mij. EDIT " ik lees nu dat de goederen in NL worden opgeslagen en daarna doorverkocht. Er zijn werkzaamheden in NL, wie voert dat uit? Dat maakt het weer net iets anders..." -Als je in China woonachtig bent, je doet werkzaamheden voor de HK LTD binnen China, je wordt door jouw HK LTD betaald voor jouw werkzaamheden, je verblijft meer dan 189dagen in China. Dan ben je persoonlijk belastingplichtig in China. Verblijf je in HK ipv China, dan ben je persoonlijk belasting plichtig in HK. (persoonlijke inkomsten belasting) -De HK LTD is altijd belasting plichtig in HK. (omzet belasting) Wat is de reden dat je in NL een BV of iets dergelijks wilt starten? Om een rekening te kunnen openen om micro betalingen te kunnen ontvangen in NL? Volgens mij kan je betalingen op je persoonlijke rekening ontvangen. MAAR je moet de bedragen wel 100% overmaken op je HK LTD rekening in Hong Kong om het kloppend te maken. Anders zijn dat persoonlijke inkomsten in NL waarover je wel belasting moet betalen bij de belastingdienst.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.