evr

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Haarlem
  1. Genève was redelijk goed maar hier heeft men, om de hal te kunnen vullen, een soort creatief-met-kurkbeurs omheen gemaakt. De getoonde vindingen zijn rijp en groen door elkaar. Daarbij is het van belang dat je door alle treurige presentaties, veelal producten uit de eigen inktjet printer, heen kijkt. Ik ben nog niet in Neurenberg (was 3 weken geleden) en in Pittsburgh (voorjaar) geweest, dat schijnen ook vrij goede innovatiebeurzen te zijn. Eric
  2. Elke aandacht voor innovatieve activiteiten is volgens mij goed. En op dit moment is er in Nederland niemand die het beter doet dan deze club, dus zuchten helpt niet. Ik ben het er wel mee eens dat er veel meer kan. Het wachten is dan ook op die organisatie die de handschoen oppakt. Misschien moet Syntens (MKB), Dreamstart (Startertjes) en een aantal universiteiten (Kennis) de koppen bij elkaar steken en een bruisend innovatiefestival optuigen. Wat mij wel in hoge mate bevreemd is het feit dat de Jaarprijs is gegaan naar een product dat in Italië al jaren op de markt is. Alleen de toepassing van het bestaande product is nieuw. Heeft de jury zitten slapen? Als dit het niveau van innovatief Nederland representeert is er inderdaad aanleiding tot grote paniek. De Jaarprijs ging dus ditmaal naar een Nieuwe Nederlandse zak voor oude Zuid Europese wijn. Eric
  3. Tja, hij was weer als vanouds. Alleen een goudzoeker met gevoel voor humor overleefd hier. Overigens was Eureka beter dan the British Inventor Show die ik een week daarvoor in het Barbican Centre in Londen heb gezien. Hier was schraalhans echt keukenmeester. Toch maar weer naar Genève, volgend jaar. Eric
  4. Heb ik, ze hebben goed hun best gedaan om de beurs geheim te houden maar als je naar www.brussels-eureka.be gaat vind je meer info. Eric
  5. Jazeker, hier een ervaringsdeskundige. Voor de liefhebbers van het oude oostblok is Eureka een buitengewoon prettige ervaring. In een ambiance die zich laat vergelijken met Moskou in de nadagen van het Stalinregime stellen voornamelijk Hongaren, Bulgaren, Polen en Roemenen hun vindingen ten toon. Veelal uiteengezet op in kleur geprinte A3-tjes die tegen de bekende prefab beurswandjes zijn geplakt. High-tech- en no-tech-vindingen staan gebroederlijk naast elkaar en meer dan een halve dag heb je niet nodig om de beurs te scannen. Toch ben ik van plan er ook nu weer heen te gaan want wellicht staat er dit jaar een briljante vondst. Eric
  6. Tja TwaLevel, je hebt een heel klein beetje gelijk. Maar mijn ervaring is toch anders. Uitgaande van de basisvoorwaarde dat je wat te melden hebt: niet bang zijn om af en toe na te bellen. De ijdele journalist kan wat knorrig zijn maar veel journalisten vinden het prima als je hen extra info aanbiedt. Het is ten slotte ook hun belang pagina's te vullen met interessante stukken. En natuurlijk wordt het leven al maar mooier als je journalisten persoonlijk kent. Dat bereik je echter het snelst als je gewoon de telefoon pakt, niet als je blijft wachten tot ze de goedheid hebben eens iets te plaatsen.
  7. Ha persoon, Ik heb me in de afgelopen jaren sufgeschreven aan persberichten. Je moet er even voor gaan zitten maar als je de basisregels volgt zullen veel media bereid zijn je bericht over te nemen. De regeltjes voor de opbouw van het bericht: 1. De belangrijkste heb je al genoemd: je moet nieuws hebben! 2. Een persbericht heeft een vaste opbouw: het belangrijkste nieuws bovenaan en de meer algemene informatie in de laatste alinea. (Veel persberichten worden ingekort geplaatst. Dat inkorten gebeurt doorgaans door de laatste 1 of 2 alinea's te schrappen. 3. In de kop staat het belangrijkste nieuws. Bijvoorbeeld: Shell stop met olieproductie 4. In de eerste alinea wordt heel compact antwoord gegeven op de vragen: wie, wat, waar, waarom en wanneer. Dit vormt de kern van wat je te melden hebt. 5. In de alinea's die volgen op deze introductie mag je wat uitgebreider ingaan op het voorgaande. (maar hou het steeds bondig) Algemene regels: Journalisten zijn nieuwsbrengers, ze krijgen direct rode vlekken in hun nek als je ze met reclameteksten bestookt. Wil je dat je bericht geplaatst wordt houdt de tekst dan zakelijk en ga niet zelf de lof zingen op je nieuwigheid. Een journalist zal dan zeer genegen zijn eens een zuur en kritisch stukje af te scheiden. Hou je tekst bondig. Beperk een persbericht bij voorkeur tot 1 A4tje. Beëindig het bericht met een zgn. noot voor de redactie. Dit tekstje is niet voor publicatie en wordt vaak cursief afgedrukt. Hierin geef je aan bij wie en hoe er meer informatie over de inhoud van het persbericht ingewonnen kan worden. Zorg er altijd voor dat je een tweede lezer hebt. Elke tekstschrijver heeft een bepaade blindheid voor zijn eigen werkstukken. Een tegenlezer kan je helpen het stuk beter, duidelijker en van fouten ontdaan wordt. Probeer het de naam van een specifieke vakjournalist te vinden en deze persoonlijk te mailen/sturen. De kans dat het geplaatst wordt is zo groter dan wanneer je een bericht aan het algemene redactieadres stuurt. Het is geen probleem om redacties na te bellen met de vraag of het bericht ontvangen is en of er wellicht interesse bestaat wat uitgebreider op het nieuws in te gaan. Wees zuinig met persberichten. Een paar keer een bericht met te weinig of geen nieuws doet je naam geen goed. Dat is het wel zo'n beetje. Heel veel succes, en als je wilt ben ik wel bereid bij je eerste berichtjes als tegenlezer op te treden. Eric van Reenen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.