Maarten Visser

Senior
  • Aantal berichten

    86
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    internationaal willen ondernemen met innovatieve muziekinstrumenten

Maarten Visser's trofeeën

  1. Ik heb de volgende situatie aan de hand: mijn leverancier in Duitsland gaat goederen leveren met behulp van speciale tooling. Die tooling wordt in opdracht van mij gemaakt, door mij betaald en zijn mijn eigendom. Maar ze blijven op de fabriek in Duitsland. Moet de leverancier mij dan de Duitse BTW (19%) rekenen en kan ik die dan ergens terug vragen? De site van de belastingdienst zegt: " Een intracommunautaire verwerving vindt plaats als u goederen koopt die vanuit een ander EU-land naar Nederland worden vervoerd en waarbij de leverancier een ondernemer is." Dus geen IC verwerving, maar hoe dan wel afhandelen? Als iemand een tip heeft, heel graag! Bij voorbaat dank, Maarten Visser
  2. Aangezien Paypal in NL bankdiensten levert, zou je denken dat ze onder de Autoriteit Financiële Markten vallen. Ik heb ook al gevallen gelezen waarin ze crowdfunding geld als verdacht oormerkten en het niet vrijgaven. Ik gebruik Paypal alleen voor kleine bedragen.
  3. Ha Johanna, ik hoop dat ik je niet teleurstel want ik heb niet zoveel antwoorden wel bij debiteuren, bij grootboekkaarten weet ik niet omdat ik niet zelf boekhoud. Ik gooi alles over de schutting bij de boekhouder Ja, makkelijk, zelfs met verschillende btw tarieven Volgens mij niet, maar ik kan me vergissen volgens mij alleen pdf. Bij het facturatieschem staat wel een "bijlage" veld, maar ik kan er niets mee. Mogelijk is dat een module waarvoor je extra betaalt. Herinneringen sturen kan, maar ik doe het nooit. De enkele keer dat iemand laat betaalt bel ik even, dus ik weet niet of de originele factuur wordt meegestuurd. ik hoop dat je er iets mee kunt. groeten, Maarten
  4. Ik gebruik Yuki omdat mijn boekhouder het gebruikt. De service wodrt dan ook niet door Yuki maar door mijn boekhouder verleend, en die is erg goed. Yuki zelf vind ik een ingewikkeld en omslachtig programma dat er 25 jaar oud uitziet. Maar ik draai inmiddels een factuur in een minuutje uit, en die wordt vanuit het programma naar de klant gemaild, dus als je het onder de knie hebt is het best ok. En als iemand even je kwartaalcijfers wilt weten dan heb je die in een moment, want alle toeters en bellen zitten eraan. Maar uiteindelijk werkt vooral mijn boekhouder ermee, en omdat ik bij deze boekhouder zit, gebruik ik Yuki. Boekhouder is OAMKB Amsterdam. groeten, Maarten
  5. Een andere wijziging: de incassocowbows worden aan banden gelegd https://ondernemersplein.kvk.nl/incassobureau-moet-vergunning-hebben/. Vind ik goed nieuws , en niks te vroeg.
  6. Hoi Moes, welkom op ons forum. Ik lees dat je vroeg met school gestopt bent. Heb ik geen oordeel over, m,aar het zet je wel op achterstand en wel hierom: 1. Zakendoen draait om overeenkomsten. Koper, verkoper, belastingdienst, uiteindelijk zijn het allemaal overeenkomsten die in het nederlands worden gemaakt. Mondeling of schiftelijk. Als je conflicten wilt vermijden (die zijn heeel duur) dan zorg je dat al je afspraken duidelijk zijn. En voor duidelijke precieze afspraken moet je nederlands goed zijn. Daar zou ik aan werken als ik jou was. 2. Als je administratie niet deugt dan gaat jouw bedrijf heel snel naar de donder. Zorg dat je goed begrijpt hoe een administratie in elkaar zit, hoe de BTW en de inkomstenbelasting werken, welke gegevens je moet bewaren en hoeveel geld je voor belastingen moet sparen. 3. computers en internet. Bij zakendoen wordt informatie uitgewisseld, en dat gaat tegenwoordig veelal over internet. Zorg dat je voldoende kennis hebt van websites, word, excel, online boekhouden, enz. Dit kun je allemaal leren dus dat zou ik doen als ik jou was. Qua ondernemers ideen: er is zoo veel. Ik zou zeggen kijk naar de behoeften van de mensen om je heen. Je kunt zeldzame theesoorten nuit China gaan importeren of crytomunten daytraden, de sky is the limit! Succes, Maarten
  7. Ik zou zeggen begin bij de klant, wat zijn haar of zijn behoeften, hoe kun je een simpel marktonderzoek doen, wat zijn je distributiekanalan, je kostprijs enz. Dus gewoon een ouderwets ondernemingsplan schrijven. Daar zijn veel voorbeelden van en boeken over. Succes! Maarten
  8. Bert, dat wist ik niet. dank dat is een geruststelling.
  9. Ik exporteer al jaren naar zowel zakelijke als prive afnemers binnen en buiten EU. Ik heb nog nooit een invoerbewijs hoeven overleggen. Dat is maar goed ook, want zo'n bewijs heb ik niet. Hoogstens als de afnemer een factuur voor inklaring krijgt van de transporteur zou je dat kunnen overleggen. Echter, de afnemer of transporteur hoeft mij dat document niet te geven, en de eis van de belastingdienst is dan ook totaal onrealistisch. Maarr... oplossing: als jij naar Konijnië exporteert, en de factuur specificeert ook de afnemer aldaar, en vervolgens komt de betaling op die factuur ook van de Bank van Konijnië, dat zit je volgens mij okee. Dus: zending, factuuradres en oorsprong van betaling komen overeen. Maar geen idee of hier jurisprudentie over is. succes! Maarten Flutelab
  10. Als je gaat praten met windeliersvereniging en passanten kom je ner snel genoeg achter waar de behoefte is. Nagelsalon, fotozaak, speelgoedwinkel, wijntapperij, dierenwinkel...
  11. Wat betreft de verschillende contractvoorwaarden moet je eens zoeken op Incoterms. Dan vind je alle verschillende vormen. Verder moet je je realiseren dat China een heel andere handelscultuur heeft dan wij. En als je geen persoonlijke relatie hebt opgebouwd met de andere partij, moet je heel voorzichtig zijn. Want de voorwaarden/ prijzen kunnen zomaar veranderen "het ligt op de kade om te worden ingescheept maar de vervoerder wil meer geld" dat soort zaken. Omdat Alibaba haar verkopers controleert en ook een betaalsysteem heeft, is het het makkelijkst om aanvankelijk via Ali zaken te doen. De verkopers betalen een flinke fee aan Ali maar voor een grote fabriek is dat niet zo'n probleem. Zorg dan wel dat je met de echte fabrikant praat want het wement van de tussenhandelaren op Ali. Succes! Maarten
  12. PCB ontwerp en ontwerpen voor spuitgietdelen zijn echt vrij verschillende werelden. Ik denk dat je vanuit een schetsontwerp en misschien 3D geprinte dummies een redelijk idee kunt krijgen. Ik zou van daaraf eerst de electronica doen en dan het omhulsel. Succes!
  13. Om te beginnen: hardware ontwikkelen is altijd duudrder dan je denkt. Lees hier maar even voor een paar horror verhalen: https://www.slimdesign.com/kickstarter-failures/ Daarna wacht je tot de lockdown over is, je gevaccineerd bent en je koopt een ticket naar Gaungzhou, Shanghai of Singapore. Daar kun je in een van de grote electronica markten je prototype ter plekke laten maken. En deals over produktie maken. Niet vooruit betalen hé succes! Maarten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.