Atlanta

Newbee
  • Aantal berichten

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Atlanta's trofeeën

  1. Luie A-merken worden ontslagen als gevolg van de prijsoorlog, Met naam merken die de prijsverlaging niet hebben meegefinancierd. Logisch, de marge van retailers zijn door de prijzenslag minder geworden.Bij sommige traffic builder producten zijn marges dik in het rood. Neem de Senseo pads: vaste prijs verlaging en promotiestunts! Een winkel haalt zeker hiermee nieuwe klanten binnen, maar op -10% bruto marge per pak! Pijnlijk op termijn… A-merken hebben weinig tot nooit concessies op hun eigen marge gemaakt, alleen de winkelformules hebben tot nu toe betaald. Dus ja, A-merken met een luie portemonnee worden nu gesaneerd. Bijv. de DE Kannis & Gunnik filterkoffie bij Albert Heijn of de K&G pads niet opgenomen bij C1000. Winkelformules hebben wel één ding hiervan geleerd: het eigen merk is de basis van winkeltrouw en van gezonde marges. Albert Heijn geeft momenteel een mooi voorbeeld van.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.