koekel

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Female

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    utrecht

koekel's trofeeën

  1. Het lijkt erop dat men vergeet dat je met verschillende branches en soorten bedrijven te maken hebt. Ik denk dat de manier van het voeren van debiteurenbeheer afhankelijk is van de grootte van het bedrijf en de branche. Een klein bedrijf waarmee veel kontakt is zou ik anders benaderen als debiteurenbeheerder dan een groot bedrijf. Zaak is toch je klant te behouden. Een wat persoonlijker benadering heeft voor mij de voorkeur binnen MKB. Hier denk ik dan aan vaker telefonisch kontakt ipv het iedere week of twee weken sturen van schriftelijke aanmaningen. Afspraken moeten wel evene schriftelijk bevestigd worden. Ik heb in het verleden slecht betalende debiteuren geholpen met het op orde brengen van hen eigen debiteurenbeheer door het geven van tips. Het gevolg was dat de klanten inderdaad het eigen openstaande debiteurensaldo hebben weten terug te brengen en wij werden vanaf dat moment altijd op tijd betaald en de klant bleef klant. Er zijn meer wegen naar Rome zoals men zegt. Een ander erg belangrijk aspect is zorgen dat de leveranties juist zijn gedaan, de facturen kloppen, klachten direct worden opgelost en de overeenkomsten geen onduidelijkheden kunnen scheppen. Zorg dat de afdeling debiteurenbeheer voldoende op de hoogte is van de processen binnen het bedrijf, dit voorkomt dat de klant bij vragen moet worden doorverwezen. Het werkt een stuk snelller en prettiger als bepaalde vragen door de afdeling debiteuren bentwoord kunnen worden.
  2. Ik weet niet in welke branche je zit, maar betalingsgedrag is nogal branchegevoelig. Lullig vinden om een klant te bellen vanwege te laat betalen is een slechte zaak. Dit zie je veel bij verkopers. Een goede debiteurenbeheerder hoort een verlengstuk te zijn van de verkoop met gevoel voor commercie én klantvriendelijkheid. De ervaring leert dat de meeste late betalers niet noodzakelijk slechte batalers zijn. Grote bedrijven hanteren een eigen betalingstermijn. Al zet je 14 dagen op de factuur, men boekt de facturen automatisch in met een betalingstermijn van 30 dagen. Kleine bedrijven betalen doorgaans de crediteuren met wie de beste relatie bestaat het eerste. Speel hierop in. Zorg er altijd voor dat de overeenkomst geen onduidelijkheden kan scheppen en zorg ervoor dat deze getekend is. Schroom niet te bellen als een debiteur te laat is met betalen, maar sta open voor zijn/haar verhaal en ga daarop in. (dit vereist enige mensenkennis) Betalingstermijn van 14 dagen is zeker niet te kort. 8 dagen is normaal, al is het alleen maar omdat ervan uitgegaan wordt dat men standaard 1 of 2 wken te laat betaalt. Denk erom dat de overlevingskans van jou bedrijf kan afhangen van een goed debiteurenbeheer. Veel succes Koekel
  3. Als slachtoffer van een soort marketing-hype (en dus niet als marketeer) denk ik het volgende. Creativiteit is tegenwoordig bijzonder belangrijk. Spring je er niet uit door een leuke creatieve vorm van marketing bedrijven luister ik al niet eens meer.Het lijkt alsof doelgroepen steeds breder worden, waardoor je jezelf (als klant) niet meer echt kunt indentificeren. Er zijn tegenwoordig zoveel nieuwe producten, dat dit alleen al het vak marketing bijzonder moeilijk maakt. Er is te veel van te veel. Ik wil zelf graag een eigen bedrijfje starten, maar heb inderdaad een probleem met de marketing. Hoe zorg ik ervoor dat ik serieus genomen wordt? Het lijkt erop dat het vak marketing zijn eigen ondergang heeft ingezet. Te veel van iets is altijd dodelijk, zo ook bij marketing.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.