scubamac

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Peter
  • Achternaam
    Vogelaar
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Rotterdam

scubamac's trofeeën

  1. heeft er iemand nog iets te zeggen over mijn voorstel?
  2. de A serie is volgen mij niet geschikt omdat de 2 veel te klein is. Op een adreskaartje zou die onleesbaar zijn... wel denk ik dat 2M inderdaad beter is (ivm de genoemde lijstjes)
  3. Ilja, ik ben het helemaal met je eens - ik zit als ontwerper nog wel eens met van die, zichzelf heeeel interesant vindende gasten, aan tafel en als ze dan komen met dat soort termen denk ik vaak dat het tijd wordt voor een andere baan.
  4. Hallo Allemaal, Hier mijn reactie op de voorgestelde logo's. Allereerst vind ik het jammer dat het voorstel dat ik martin (de andere M) had gemaild niet in de keuze is meegenomen. die voeg ik dus nog even toe. allereerst, de naam - marco schreef dat het bang was om voor 'vierkante meter makelaar' te worden aangezien. Ik denk dat dat met deze naam onvermijdelijk is, het is zo'n bekende term dat iedereen daar meteen aan denkt. Of dat erg is vraag ik mij af: er zijn veel bedrijven die zich hebben vernoemd naar termen en hun branche zonder dat ze direct in een hoek worden geduwd. in de media branche ken ik bijvoorbeeld al cyaan, contrast en emhasis maar denk bij voorbeeld ook aan shell (die doen veel meer dan alleen wat fosieltjes bovenhalen) Ik denk dat je dit gegeven voor je moet later werken (vierkant de beste of zoiets) maar als je de assosiatie echt wilt vermijden, kun je beter 2M of 2xM gaan heten. dan de voorstellen die je presenteert (ik wil er natuurlijk niet teveel over zeggen want ik vind mijn voorstel het best ;) ) allereerst vindt ik het idee van een democratische logo keuze niet zo best. je ziet nu al allerlei compromieen ontstaan in kleurcombinaties of lettercombinaties. Ik denk dat een huisstijl gewoon goed moet zijn. als er mensen zijn die je moeten gaan vertellen dat een logo niet goed gekopieerd of gefaxt kan worden is dat een fout van de ontwerper van het logo. met andere worden, wat mooi is of lelijk is zo persoonlijk dat er bij de ontwikkeling van een huisstijl geen rekening mee moet worden gehouden (het logo moet natuurlijk wel aan estetische normen voldoen) maar het gaat om een consequent doorgevoerde gedachte. Verder vind ik de voorstellen veel te weinig van elkaar verschillen, het zijn meer variaties op een algemeen thema, ik zie er ook weinig van jullie huiskamer idee in terug. Hoewel ik pas na het ontwerpen van dit voorstel las wat jullie USP's zijn denk ik toch dat het beter aansluit bij jullie gedachten. vissekom - huiskamer (makelaars die eruit springen) of (als een vis int het water) Wel grappig da we allebij aan een groene kleur denken (wordt in jullie omgeving nog niet door een andere makelaar gebruikt) en is ook lekker fris en opvallend. Verder neemt dit logo, omdat het zo op de rand staat, weinig ruimte in - zodat er veel ruimte overblijft voor de presentatie van huizen. En zo zijn er nog wel wat gedachten die meespelen, maar als je daar echt geintereseerd in bent, kunnen we beter eens afspreken. Veel succes, Peter M2_briefpap.pdf
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.