TimPaymans

Super Senior
  • Aantal berichten

    129
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Noordsingel 185, Rotterdam / Amsterdam, 3035ER, Nederland
  • Land
    Nederland
  • Voornaam
    Tim
  • Achternaam
    Paymans
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    BudgetBoekers B.V.
  • Websiteadres
  • Skype

Bedrijfsinfo

TimPaymans's trofeeën

  1. Niet zelf gaan rommelen in Access als je het nog nooit gebruikt hebt, het is geen Excel. Een relationele database is een stuk ingewikkelder en vooral tijdens het opzetten moeten de juiste beslissingen genomen worden. Zoek via je netwerk of via sites als freelance.nl een goeie zzp'er die je wensen kan vertalen in een basale applicatie, 25k lijkt me een tikkeltje overdreven (afhankelijk van het eisenpakket dat je hebt neergelegd). Ik zou zelf inderdaad even naar Google Apps kijken en dan vooral in combinatie met de marketplace. Je kunt daar met 2 clicks allerlei saas applicaties van andere leveranciers aan koppelen (bijv. Solve360, wellicht ook goeie HRM uitbreidingen).
  2. Kies een online pakket met goede webservice mogelijkheden, zodat uitwisselingen met externe (online) boekhoudpakketten mogelijk is. Of het open source of gesloten is maakt dan volgens mij niet veel meer uit. Een paar applicaties die ik onlangs tegenkwam: mybusinessworld en newbaseonline voor crm/erp (voorraad e.d.), online via webservices te koppelen met boekhoudingen in Twinfield.com.
  3. Probeer Transcom, die doen in ieder geval Spaans. Stream is een goeie voor technisch/ict. Om hoeveel calls gaat het denk je?
  4. Neem een telefoonservice, dan wordt je telefoon altijd opgenomen en doorverbonden als je bereikbaar bent. Je ontvangt een sms of emails als de telefoonservice je niet kon bereiken.
  5. Wat online applicaties betreft heb je de keuze tussen enerzijds zeer beperkte maar heel handige facturatieoplossingen als moneybird.nl en factuurmanager.nl, en anderzijds wat ingewikkeldere maar veel uitgebreidere pakketten als Twinfield en Reeleezee. Als ik de keuze moest maken zou ik voor het factuurabonnement van Twinfield gaan. Je kunt dan eenvoudig beginnen met het factureren van je omzet, en mocht je besluiten er 'een echt bedrijf' van te maken, dan kun je eenvoudig functionaliteit toevoegen. Tevens zijn er heel veel accountants- en administratiekantoren die Twinfield goed kennen, en dus direct met je mee kunnen gaan werken. Je zou dan zelfs kunnen volstaan met alleen maar inboeken van je omzet, je hoeft niet perse facturen te maken om je omzet in een boekhoudpakket te zetten. Echter of de belastingdienst daar genoegen mee neemt als ze bij je langskomen dat moeten de experts hier maar even vertellen. Hope this helps
  6. Ik heb de hele thread nog eens doorgelezen, inmiddels is de UBL2 standaard echt een standaard , er is een keurmerk gelanceerd op initiatief van de brance. Tevens zijn er inmiddels oplossingen voor de 'hybride' ontvangst van gescande facturen, facturen in ms word of ms excel, in pdf gegenereerde facturen en ubl2 facturen, onafhankelijk van de achterliggende boekhoudsoftware. Met deze oplossingen zijn de zogenaamde 'billing service providers' ook niet meer nodig.
  7. Ik ben geen expert, dus experts correct me if I'm wrong. Maar kun je niet gewoon op je Windows machine IIS installeren, en dan in Outlook via localhost als smtp server mails versturen?
  8. Ook voor een minimalistische UI zou ik een echte designer in de arm nemen. Je kunt dan je eigen ideeën mbt. interactie en schermindeling laten vertalen in een strak ontwerp. Tevens moet je bij het verzinnen van nieuwe interactiemodellen goed opletten voor principes die bij gebruikers 'over-learned' zijn: Principes die al jaren worden toegepast in veel websites (gebruikers zijn er aan gewend en verwachten daarom bepaald gedrag) maar die niet persé de beste oplossing zijn. De meeste HL'ers zullen hiermee in aanraking zijn geweest bij de overschakeling van Office 2003 naar Office 2007 (Office 2003 suboptimaal, maar we werken er wel razendsnel mee, Office 2007: veel betere UI, maar we moeten eerst oude/slechte gewoontes afleren)..... Concluderend: 1) Minimalistisch is uitstekend, maar geen alternatief voor een echte designer, 2) Let op bij het invoeren van 'nieuwe' interactie modellen.
  9. Yuki is een prachtige dienst, maar de tarieven kunnen wel oplopen inderdaad. Ik heb nog geen accountants gesproken die een Yuki administratie 'afgerond' hebben bij het jaareinde, daar kan nog best wel wat tijd in gaan zitten: Opschonen saldilijsten, vraagposten. Ga je boeking voor boeking controleren of vertrouw je op correcte boekingen, etc.
  10. Dank u heren. Ik was niet van plan er energie in te steken. BudgetBoekers is overigens niet op basis van een template gemaakt.
  11. HL'ers, Niet echt een vraag, ben benieuwd naar wat jullie zouden doen indien je hetzelfde zou meemaken: Enerzijds een compliment -goed voorbeeld doet immers volgen- anderzijds wel 'apart': vergelijk www.budgetboekers.nl en www.XXbluzor.com (even de XX weghalen, ik wil natuurlijk niet de pagerank spekken), en bedenk dat het nieuwsbrief gedeelte sinds enkele dagen op budgetboekers.nl vervangen is. Ik steek liever geen tijd in 'negatieve zaken', en ga dat in dit geval ook niet doen, maar ben nieuwsgierig naar uw opinie, en moest het gewoon even kwijt. Ciao! Tim Paymans (ik hoop overigens dat Bluzor en haar medewerkers bij klanten wat zorgvuldiger met andermans IP/privacy omgaat).
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.