Jump to content

BizzCon

Junior
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondersteunende organ
  • Gender
    Male
  • How did you find us:
    anders

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    geen
  1. klopt de belasting dan gewoon niet bij je aan van: meneer u heeft uw winst doorgesluisd naar een ander land met gunstiger belastingklimaat, heel creatief allemaal maar hier is het verdiend dus hier krijgt u van mij een aanslag voor dat bedrag. of zit ik ernaast? De omzetbelasting, belasting over je winst betaal je ook netjes in nederland hoor.
  2. De trust moet geen aandelen hebben, dat moet de holding/beheermij doen. > Je beheerij heeft in engeland een bankrekening. > Je werkmij's hebben in engeland ook een bankrekening. > voor het openen moet je eenmalig een vakantie londen plannen ;D, daarna electronic banking > De CV's nemen gewoon een nederlandse rekening. Veel meer dan dit kan ik niet adviseren, maar naar mijn idee zou ik het volgende doen: De omzetbelasting wordt in nederland betaald, de winst maak ik over naar de werkmij, daarna naar de beheermij. Omdat in nederland het geld reeds belast is, en volgens europees belastingrecht mag geld wat in een EU-land belast is niet nog is in een ander EU-land belast worden, zou ik daarna gelden vanuit de holding aan ander dan mij zelf of een mogelijke papierbeschreven partner belastingvrij over mogen maken. Natuurlijk zou ik daarna van het minimum loon welke ik van een werkmij ontvang een huis van een werkmij binnen de holding kunnen huren voor een goede prijs. De holding zou een werkmij kunnen oprichten en deze zou vastgoed kunnen aankopen met een 5-jaar huurcontract aan mijzelf. Dit biedt de bank zekerheid en deze zou dan wellicht bereid zijn tot 95% te financieren. Echter dit is wat ik zou kunnen doen. Logischer wijs mag ik je dit niet aanraden en/of adviseren, daarom doe ik dat ook expleciet niet.
  3. Stuur het volgende briefje maar even naar de stichting, of kijk of iemand hier nog suggestie's op heeft. *kijk nog even voor zekerheid naar taalfouten, heb het snel even getikt. SUCCES! ============================== Referentie: {factuurnummer en referentie} Geachte heer {naam}, Naar aanleiding van het door mij ontvangen stuk van deurwaarder {naam} van {kantoor}, welke namens u een vordering proberen te incasseren, mijn schrijven. Vriendelijk verzoek ik u mij in de volgende kopieen te voorzien: - de overeenkomst waarop de volgens u openstaande vordering op gebasseerd is - kopie factuur - kopie aanmaningen - kopie ingebrekestelling - exemplaar algemene voorwaarden Daar wij bij voorbaat de vordering betwisten maken wij er op attent dat alle mogelijke kosten aan u worden doorberekend en dat wij ons niet aansprakelijk houden voor de buitengerechterlijke kosten. Onder voorbehoud van rechten en actieën teken ik. Hoogachtend, {bedrijf} {naam}
  4. Leuke discussie ;D HJC is nogal stijf en saai en de oospronkelijke oprichter heeft HJC verkocht... de heer Van Dijk. Hij is later Queadvlieg Juristen begonnen, QLaw. Heel simpel en betrouwbaar kantoor die altijd goed advies hebben. Het eerste kennismakingsgesprek is geheel kostenloos. Ze doen ook niet moeilijk met wat meer werk en als ze al geld vragen, dan is dat een redelijk bedrag. Ik ken ook nog EuroBizz/WorldBizz, maar die kun je niet vergelijken met HJC of QLaw. Is meer een huis, tuin en keuken Ltd boer. Of een dergelijke constructie interressant is ligt aan je intentie en denkpatroon. Eerst belasting gaan betalen en dan pas nadenken... KLINKT ALS: Eerst doen, dan denken... *with all do respect* Ik snap de denkwijze, maar de belastingdienst gaat, als je dit in een (te) laat stadium doet, moeilijk doen :-[ Mocht je iets dergelijks gaan doen, dan zou ik je adviseren een Trust, holding, werkmaatschappij contructie te nemen. Bijgevoegd plaatje illustreert een en ander. Let namelijk wel dat de Ltd het volledige risico draagt voor de CV. Bedenk trouwens tevens voor dat je een dergelijke constructie neemt of je wel een capabele boekhouder met ervaring hebt!!! Succes en mocht je vragen hebben, mail of PB maar.
  5. BizzCon

    Banken... >:(

    Iedereen heeft weer andere ervaringen met banken. Ik vind persoonlijk de reclame van de Rabo waarheid bevatten: een boerenbank en dat zijn ze ook. Zelfs "Wat de boer niet kent eet hij niet" ben ik wel is bij ze tegengekomen. ING is een hele fijne bank, maar dan moet je de juiste contactpersoon kiezen, dus niemand van een lokaal plaatselijk kantoor. Jouw situatie is misschien rot, maar ook vanuit de ING een beetje begrijpelijk, want jij weet dat het goed komt, maar hun twijfelen daar aan. Zorg er dan maar voor dat ze weer in je geloven. Kom met iets waarvan hun denken ... die ondernemer haalt het wel! ABN is een hokjesdenkende bank, tenzij je een regionaal hoofdkantoor neemt oid. Hier moet je een senioraccountmanager hebben wil je er fatsoenlijk klant kunnen zijn. *Ik ken mensen met miljoenen op hun priverekening die er dan geen kluis kunnen gebruiken, want hij nam er geen verzekering af oid. Die hebben we dan ook met veel plezier daar weggeholpen. ;)* Fortis is een van de meest meedenkende banken die er volgens mij is, alles is daar op maat en ze besteden alle tijd aan je. Ze zijn eerlijk en reeel. Je krijgt een vast accountmanager etc. SNS is echt huilen met de pet op... onzorgvuldig en stug. *ik ken 4 ervaringen van onze klanten bij SNS en 4 x krijgt de SNS geen voldoende* Postbank is de meest simpele, maar toch fantastische bank voor mensen die alle tijd hebben en dat het allemaal niks mag kosten. Wil je puur een rekening en hoeft het niet zo vlotjes, neem postbank. *neem zowiezo altijd een postbankrekening erbij voor het gemak. (gratis storten enzo)*
  6. Beter? Waarop baseer je dit? Om nog even bij jou vraag terug te komen. Op het moment dat er sprake is van een faillissement zal onherroepelijk onderzocht worden in hoeverre de bestuurder aansprakelijk te houden en de beschermingsconstructie rechtens is. Zoals ik al melde in de daaropvolgende post is dat dit over het algemeen beter kan zijn, maar het allemaal maatwerk blijft. Voor de holdings en werkmaatschappij hoeft ook geen blauwe envalop ingevuld te worden. De ltd's zijn niet nederlands en alle standaard engelse verplichtingen worden door ons kantoor gedaan of het kantoor wat de client kiest. Hij geeft ook aan 5.000 euro uit te geven voor een lege BV, dan lijkt me mijn idee van een ltd met CV een goedkopere constructie. Je kunt de ltd in 50/50 eigendom nemen, op naam van de vriendin van Karel of laten beheren door een trustee. Ik denk dat het belangrijk is te weten wat nu precies de rechtsvorm is van het bedrijf: een EZ, VOF, BV, NV, CV? Hij kan kijken of hij de nieuwe rechtsvorm de oude overlaat nemen, of er een bepaald deel door het nieuwe wordt overgekocht en het oude wordt beeindigd ... of dat er iets met terugwerkende kracht gedaan wordt. *please Edwards and Egberts comments on this?*
  7. Hmmm...dat kostenbesparing zie ik niet zo in bovenstaande constructie...(zie ook opmerking van Edward) Ik ken de situatie inhoudelijk niet en het is ook niet bekend om hoeveel geld het gaat. Het was een idee/voorstel en dus ook geen definitief advies om een beheervennoot op te richten. Dat Edward vindt dat je voor een holding die niks anders doet dan een bedrijf bezitten een (uitgebreide) administratie moet voeren, daar kan ik weinig aan veranderen. Dat is zijn mening en/of gedachte. Ik gaf al eerder aan dat het financiele plaatje uiteindelijk maatwerk is en dat ze daar een 1-op-1 voor nodig hebben. Misschien blijkt bij inventarisatie van de situatie juist wel dat een VOF tussen beiden aantrekkelijker zou zijn. Jullie kijken naar zijn vraag en niet naar zijn probleem denk ik. Wat mij het beste lijkt is dat Wieger zijn hele situatie en cijfers met een (team van) accountant(s)/boekhouden(s)/adviseur(s)/consultant(s) doorneemt. Misschien kunnen Egbert en Edward kostenloos en vrijblijvend een advies geven voor Wieger waaruit blijkt wat voor hem het beste is? (aan de hand van jaarcijfers etc.)
  8. Waar wil je door heen prikken in welk geval? De constructie is niet bedoeld om belasting en staat om de tuin te leiden. Het is echter fiscaal en juridisch beter. Mocht Wieger of Karel iets anders gaan doen dan kan dat vanuit hun beheer groep. Van anonimiteit is hierbij ook geen sprake om dat www.kvk.nl en www.companieshouse.gov.uk alle info brengt om Wieger en Karel te vinden. Een lege BV kopen hoeft niet slecht te zijn, maar is wel onnodig risico. Wat je kunt doen om sneller klaar te zijn is een enkele Ltd met CV. De Ltd is van Karel's vriendin, maar in een onderhandse akte neem je op dat: na X jaar zij alles 50/50 overdraagt of als zij er niet meer is dat dit per direct gebeurd. (klinkt hard, maar de laatste is wel belangrijk! Bij overlijden zou namelijk anders het beheer overgaan naar in testament genoemde of bij wet gekozen perso(o)n(en).) Tevens neem je op in deze overeenkomst dat jij en Karel directie vormen en Karel's vriendin slechtsaandeelhouder is. Natuurlijk zal zij dividend uit onderneming kunnen ontvangen. Bespreek dit ook. Kan belastingtechnisch een probleem worden. Karel's vriendin zou je kunnen laten vervangen door een Trustee, dit scheelt op 2 gebieden: - Je hoeft Karel's vriendin niet te vertrouwen. - en je belast Karel's vriending haar blauwe envalop niet.
  9. Wat houd dat precies in? Hoe zit het met belastingen? Fiscaaladvies is maatwerk. Ik wil je best een deel kostenloos op weg helpen, maar dit kun je ook beter met je accountant doen. (Mocht je nog geen goede hebben, dan kan ik je gegevens door spelen naar een aantal kantoren die je dan contacteren voor een gratis en vrijblijvend intake-consult.) Wie, en waarom, is de stille vennoot? Wat doet die? Ik neem aan dat de 2 losse LTD's alles beheren en we de derde persoon niet nodig hebben? Ik heb even een schetsje gemaakt van de mogelijke structuur. De CV behoeft 1 of meerdere stille vennoten, deze zijn niet aansprakelijk voor iets behalve het ingebrachte bedrag. Dit mag 1 euro zijn of iets dergelijks. Het bedrag wordt wel beschreven. Deze persoon wordt niet beschreven in het KVK-register, noch is notering in een CV akte verplicht. Waarom een CV wordt aangeraden is, is omdat het de enige snel op te richten vennootschap is welke geen andere aansprakelijke vennoot behoeft. De werkmaatschappij van jullie is dus volledig aansprakelijk voor de CV echter jullie persoonlijke holdings zijn vrij van directe verantwoordelijkheid. Echte zijn jullie in persoon aansprakelijk voor wanbestuur.
  10. De administratieve rompslomp zit bij dat bedrag in, dat is niet alleen bij ons zo, maar bij de meeste consultants. Alle jaarlijkse zaken worden dus door je consultant opgelost. Je gaat de juridische relatie met een klant aan als CV dus dat is 100% Nederlands. Je ltd's beheren alleen maar, dus deze hoeven geen eens een bankrekening te hebben. Mocht je dit willen, dan begeleiden we je daar wel bij. Ik ben om onbekend of er conculega's zijn die helpen met het openen van bankrekeningen. Dus mocht je opzoek gaan voor een een consultant op dit gebied, vraag dat soort zaken na. Voor vermogensbeheer kun je ook begeleiding krijgen, maar dat is maatwerk en niet zo maar over het forum communiceerbaar. Dit is natuurlijk ook vanuit je huisbank te regelen, maar dat is je eigen keuze.
  11. Wat zijn de voordelen van een LTD tegenover een BV behalve de lagere kosten? Ik vind het eerder slecht overkomen (als "goedkoop") dan dat het professioneel over komt. Een BV oogt in dat geval al anders dan een LTD. We kunnen op dit moment een lege BV overkopen voor ca. € 5000.- dus ik denk er aan om dit te doen. Wieger ltd = dus een deel lagere kosten voordelen: -> geen startkapitaal -> snellere oprichting -> lagere jaarlijkse kosten -> geen uitgebreide rapportage verplichting nadelen: -> een Ltd. kan onbekend klinken Oplossing voor het "nadeel": De Nederlandse CV Tijdsduur voor opbouw eerder beschreven constructie is circa 24 uur voordat alles geheel rond is. De kosten voor de gehele constructie, dus 2x holding + 1x werkmaatschappij + 1x oprichtingsbegeleiding bij CV zal omstreeks de 2000 euro liggen en voor de 3 ltd's zul je circa 900 euro per jaar betalen om de jaarlijkse verplichtingen te laten voldoen + kantooradres voor postafvang en doorsturen. De CV brengt 150 euro met zich mee aan jaarlijkse kosten. *bij een enkele ltd waar je beide 50% eigenaar van bent in persone heb je circa 800 euro eenmalig en 350 euro per jaar.* Wil je meer info bericht mij dan per "prive bericht". EDIT spam EDIT.
  12. Misschien een iets moeilijker vraag ter aanvulling, maar wel leuk... Als de belastingdienst naar redelijkheid hier te lang over doet, mag je hun de dan de rentekosten aanzeggen? Dus je hebt bedrag X later pas kunnen factureren, omdat je het BTW-nummernummer nog niet hebt en daardoor heb je bedrag Y moeten lenen/voorschieten en door liep je bedrag Z aan rente mis. Wiens kosten zijn dat? Of mag je BTW-0% facturen op dat moment? Wel als eenmanszaak en VOF, maar niet als NV, BV, CV? Maar dan moet je dus weer een bedrag voorschieten, want je betaald wel BTW en kunt het niet ontvangen, want de belastingdient is onredelijk traag. > Voor zover ik weet: > Als eenmanszaak kun je gewoon BTW-loos factureren. Van deze facturen hoef je niks af te dragen dus hoef je het niet in rekening te brengen. Er is dus infeite geen probleem, behalve dat je dus geen BTW ontvangt en wel BTW betaald.
  13. Beste, Wat je beter kunt doen is een een Euro-BV en danwel met de volgende constructie: In deze situatie gaan we van het volgende uit: Jij = "Wieger" Ander = "Karel" Bedrijf = "W & K International" STAP 1> Jij richt "Wiegers Beheer Ltd." op. Karel richt "Karels Beheer Ltd." op. STAP 2> Met "Wiegers Beheer Ltd." en "Karels Beheer Ltd." richt je gezamelijk "W & K International Ltd." op. STAP 3> "W & K International" laat je in Nederland "W & K Nederland CV" oprichten met "W & K International" als beherend vennoot en iemand die je kent als stille vennoot. (de stille vennoot kan anoniem en ongeschreven blijven) STAP 4> Nu ben je klaar, met "W & K International" als werkmaatschappij kun je nu aan de slag. NOTES: ->Een "Limited", beter bekend als: "Ltd.", is juridisch in Europa gelijkgesteld aan de BV, GMBH, BVBA, etc.... ->Een Ltd kan binnen 24 uur OPGERICHT worden, dus niet overkopen van een leeg bedrijf of iets dergelijks, maar gewoon een nieuwe oprichting. >In een "Comanitair Vennootschap" draagt de beherend vennoot aansprakelijkheid en de stille vennoot is een afgeschermd (rechts)persoon welke desgewenst anoniem kan blijven. >Het is wijsheid in de vennootschapsakte op te nemen dat Wieger en Karel in persoon officieel de CV mogen vertegenwoordigen. >Voor anonimiteit zijn er nog andere maatregelen en er zijn nog enkele fiscale en juridische mogelijkheden, maar de constructie an sich is al bijzonder goed. Mocht iemand anders dan Wieger nog pro's en contra's hebben, dan hoor ik het graag. Mocht iemand nog verder vragen hebben, dan dan diegene reageren in dit topic of desgewenst per "prive bericht".
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept