remko van de beek

Senior
  • Aantal berichten

    49
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Remko
  • Achternaam
    Van de Beek
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Demusa Ondernemersservice
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Groningen
  • Telefoonnummer
    0646216391
  • Branche
    Financiering & bankwezen
  • Websiteadres

remko van de beek's trofeeën

  1. Het verschil tussen de 90 euro en de 25 euro is dus eigenlijk gewoon winst. En komt zo via de resultatenrekening ook in de jaarrekening. Best logisch.
  2. Erik, als ik het goed begrijp heb jij twee posten voor reiskosten; *Ontvangen reiskosten *Gemaakte reiskosten De kosten die je daadwerkelijk maakt met auto of OV komen in de gemaakte reiskosten. De kosten die je doorberekend naar klanten komen in ontvangen reiskosten. en dan per periode het verschil afboeken? Even een rekenvoorbeeld: Ik reis voor klant A van Groningen naar Rotterdam met de trein. Ik reken hiervoor de afstand G - R retour maal 0.18 euro door naar de klant. Zeg 90 euro. Mijn echte kosten zijn 25 euro voor een retourtje met de trein. Verder reis ik zakelijk voor mezelf met de trein naar Utrecht vanuit Groningen. De kosten van een treinkaartje zijn, zeg 20 euro. Hoe wordt dit verwerkt? Mijn twijfels zitten in het verschil tussen berekende kosten en daadwerkelijke kosten. En hoe ik de post reiskosten moet afsluiten.
  3. Welke meer ervaren ondernemer kan mij helpen met mijn kosten post reiskosten in mijn boekhouding? Naar onze opdrachtgevers hanteren wij standaard het tarief 0.18 euro per kilometer. Echter in de praktijk maken wij ook gebruik van het openbaar vervoer waardoor de daadwerkelijke reiskosten lager liggen. Hoe dient dit (verschil) geboekt te worden? [titel aangepast - mod]
  4. Heerlijk; organisatoren met daadkracht! Voor iedereen die er 20/10/05 niet bij was.. KOM IN JANUARI!
  5. FireStarters: Zoekende naar een naam waar ons proces/dienst bij aansloot en tevens onze jong en frisheid uit blijkt kwamen wij op FireStarters, uiteraard afkomstig van de Prodigy. Onze dienstverlening richt zich op begeleiding van projecten die vaak 'blijven liggen'. Ondernemers die (te) veel met hun core competence bezig zijn om noodzakelijke verbeter of verandertrajecten te starten. Wij geven een kick start en zetten daarmee de ondernemer aan om het merendeel van het project zelf uit te voeren. Overigens een losstaande gedachtengang die ooit door onze hoofden ging over Keith Flint (Prodigy) die schreeuwt "I am a firestarter!": Keith Flint -> Flint is vuursteen -> vuursteen is vuurstarter -> firestarter. jaja.. nummers hebben zoooo veel inhoud dezer dagen ;)
  6. Ik begrijp uit de initiele vraag dat er vooral gezocht wordt naar procesinnovatie (hoe bied ik de boom aan) en in mindere mate naar productinnovatie (Kerstboom+). Full service pakketten bestaan naar mijn weten al. Dat zijn de bedrijfsdecoratiebedrijven die een winkel(etalage) o.i.d. inrichten. Die leveren een volledig opgetuigde boom met versiering in de kleuren van het bedijf. En zorgen voor het opruimen etc. Kerstboombezorgers, kerstboomverhuurders, kerstboomrecyclers, kerstboom give-away's heb ik nog niet gezien. misschien leuke concepten ongeacht de seizoensinvloed.
  7. @Nonex: Je bent zelf ook een potential voor dienstverleners. Hoe ontvang jij graag je info? Voor folders spelen denk ik enkele factoren mee. ...Hoe ontvang je ze? per post, op beurzen of bij een acquisitiegesprek, ...Wanneer ontvang je ze? altijd of na interesse. Zelf hoef ik echt geen folders als ik totaal niet geinteresserd ben in de specifieke dienst. Ook hoef ik geen folder als ik een beurs bezoek, want dan loop ik de hele dag met papierwerk. Wel zou ik een folder (factsheet) ontvangen na een eerste gesprek als ik enigszins mijn interesse heb getoont en die dan ontvangen per post. SMS, Telefoon en POP-ups zijn echt dooddoeners. Een brief op maat met een ondersteunende folder doet het bij mij nog wel goed.
  8. Voor wat hoort wat. ...Maar dat hoeft echt niet meteen een fee te zijn. Als ik eenmalig een opdracht aanlever heb ik liever dat die persoon mij ook eens wat werk aanlevert. Geld lijkt mij enkel op zijn plaats als er sprake is van structureel aanleveren.
  9. ONtopic: Waar haal je jouw stappenplan vandaan? ...Theoretische literatuur ...Empririsch materiaal ...Natte vingerwerk Voor je stellingen gaat plaatsen over ideale stappenplannen en de vele facetten van het omzetten van een idee naar een innovatie zou je je goed moeten verdiepen in deze, al veel beschreven, materie. Denk hierbij aan de vele verschillende rollen die de actoren in een ontwikkeltraject moeten hebben.. iemand die een idee bedenkt is vaak erg creatief en ongestructureerd. Maar degene die het gouden idee moet selecteren, degene die dit moet omzetten in plannen en ontwerpen en degene die het moet maken of verkopen zijn geheel andere personen. ...de visuele uitwerking van dit alles is ondergeschikt aan hetgeen je wil vertellen en de waarde daarvan. Dus het plaatje boeit mij niet :) Is het zo dat ik met elk idee naar jou toe kan komen? En ga je daar dan altijd mee aan de slag, ookal heeft mijn idee geen kans van slagen of relevantie tot mijn 'probleem'? Leg kort uit per stap wat die stap uniek maakt en wat jullie superieure invulling daarvoor is. Nu lijkt het op site-opvulling; je werkt gefaseerd "jippie!". sorry voor het sarcasme :)
  10. DOELGROEP ..Ik begrijp dat je doelgroep B2C is. Maar moet je om een beetje omzet te draaien niet veel meer B2B gaan zitten? Je moet juist de organisatie van LANparties benaderen en niet de bezoekers. Die gaan echt niet voor een treetje energydrink 22 euro + verzendkosten lappen als een treetje bij de ALDI 10 euro kost. Ik weet dat de jeugd lui is tegenwoordig, maar 2 dagen wachten op je drinken en dan 2.5x zoveel lappen..?! Mijns inziens: ... Verkeerd product voor een webwinkel ... Markt met een sterke markleider in deze (dure) prijsrange (Redbull) Probeer je site te linken aan een bekend weblog of forum voor de doelgroep en ga daar met gratis promospul strooien. Je moet het van kwantiteit hebben, dan moet je een hangplaats vinden waar veel van de doelgroep bijeenkomt. Je bent zelf immers niet 1,2,3 een hype of een community.
  11. @Lambert: Nog eens kijkende naar jullie kernactiviteit... Opleiden staat bij mij voor... ... groeien van de mens (groeien = groen) ... ongestructureerd en op maat (beweging = niet statisch) Veiligheid staat voor mij voor... ... betrouwbaar (goed gekeurd = groen) ... inzichtelijk en volledig (LeM = afkorting = niet inzichtelijk) Misschien hebben jullie hier wat aan... het is i.i.g. een heel ander gevoel dan bij jullie logo.
  12. @lambert: Als jonge ondernemer heb ik gemerkt hoeveel je naam en je logo voor maar ook tegen je kunnen werken. Denk nog eens na over... ... je naam (piet en klaas onderneming is heel basic) ... je doelgroep ... je diensten ... verdere verwerking van de huisstijl (briefpapier etc.) Je wil met jullie activiteiten een meerwaarde bieden voor een klant. Komt die meerwaarde terug in jullie logo, in de kleuren, in de naam? Staat jullie bedrijf voor flexibel, jong, innovatief, professineel en klantloyaal dan zou ik niet het huidige statische blokkerige grijze logo gebruiken.
  13. Goed om zulke evenementen te vermelden! Twee zaken die me opvallen bij deze link: - Het noorden is blijkbaar geen regio - M.i. een erg amateuristisch ogende site; werkt overigens wel goed.
  14. Niet alleen meer antwoorden en oplossingen .. maar ook meer termen die ik niet ken. Antwoord op de vragen: Nu krijgen de klanten een link per mail of een username / PW combo. In die laatste vorm is de security al beter. Vervolg: Zelf begint het mij te zweven met al die termen. Dus ik heb deze thread doorverwezen naar iemand die er mee bezig gaat en die jullie taal verstaat :) Tot op heden snap ik dat login/PW combo in iedere situatie gebruikmakende van cookies etc. het meest gebruikt is voor adequate veiligheid. Klinkt logisch. Ik hoopte echter dit te vermijden door onbekend te maken welke klanten / sites er bij ons bestaan. "Wat je niet kent kan je ook niet besnuffelen".. ofzo. bedankt zo ver.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.