beeweb

Senior
  • Aantal berichten

    41
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Het Zwanevlot 5, Zutphen, 7206CA, Nederland
  • Voornaam
    M.
  • Achternaam
    van der Weerd
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Beeweb Internet & Portals
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

beeweb's trofeeën

  1. Ik ben door omstandigheden een tijd niet meer op HL geweest. Dit draadje is echt helemaal TOP, iedereen die iedereen belangeloos inspireert, dat zie je niet zo vaak meer, behalve op HL dus! Reden voor mij om hier toch weer wat vaker rond te neuzen... :D EDIT: ik besef dat het al een wat ouder draadje is, maar wou 't toch even kwijt...
  2. Je site heeft een Google Pagerank van 2, dus echt onbekend is ie ook weer niet. En dat valt me niet tegen, want dat reclamebureau heeft bijna alle trefwoorden in de metatags er vijfdubbel ingezet, en dat is iets waar een zoekmachine je absoluut voor kan 'afstraffen'. En de site description, die juist in zoekresultaten wordt getoond, is gelijk aan de titel van de site, niet echt handig, het heet niet voor niets description. Dat is namelijk de omschrijving in de zoekresultaten die mensen moet lokken om naar jouw site te klikken, en als daar het zelfde staat als in de titel schiet dat niet echt op, nu zie je dit in Google: ------ Enter the World of Lasercombat ------ Enter the world of Lasercombat. Even zoeken bracht me hier: http://lasercombat.goedbegin.nl/ Deze pagina heeft dezelfde titel etc, hebben ze die bij je 'geleend', of is die als zgn 'linkfarm' opgezet om je Pagerank te verhogen? Frames zijn tegenwoordig 'not' done en qua zoekmachine vriendelijkheid niet echt een aanwinst. Dus waarom frames? Het is toch veel makkelijker om een bijpassende (X)HTML layout te maken waar de Flash movie gewoon in wordt gezet? Gewoon die blauwe balken 'uitbouwen', bovenin een goede pakkende header, en onder de Flash movie een kort kernachtige omschrijving van je toko, en dan heb je links en rechts nog wat ruimte voor een extra omschrijving. Perfect is het dan nog niet, maar dan heb je met relatief weinig werk/geld je 'zoekmachine vriendelijkheid' met zo'n 1000% opgekrikt. En mocht je je site met Adwords promoten kan je dat weer geld besparen, omdat dat zgn 'Smart Pricing' donders goed kijkt naar de kwaliteit (van de textuele content) van de 'landingpage', oftewel de pagina waar je Adwords advertentie naar linkt. Iedere webdesigner kan je daarbij probleemloos helpen, is binnen een dag geklaard. En als je je zelf even in HTML verdiept heb je het met een paar avonden ook zelf aangepast. Het lijkt me trouwens niet meer dan normaal dat dat reclamebureau dit zou moeten oplossen (desnoods voor een symbolisch bedrag of vriendenprijsje), al zal dat natuurlijk afhangen van de eisen waaraan die (overiges heel leuke) website moest voldoen. Ga je met een ander in zee: eerst bij dat reclamebureau informeren hoe het zit met de auteursrechten, voordat die site onverhoopt nog duurder wordt omdat er een advocaat achter je broek aan zit.... PS: dat reclamebureau heeft een achtergrondbeeld van maar liefst 512 x 512 pixels gebruikt, oftewel dik 60 kb, echt vaklui, petje af voor die Fontpage specialisten... ;)
  3. En dan hebben we nog extasy en xtasy, niet doen dus, ook goede kans dat zo'n naam niet door de spamfilters heen komt....
  4. Goed gedaan, Christine, encryptie is nu inderdaad een product waar de markt rijp voor is! Nu maar hopen dat één van de 'grote jongens' je niet te snel voorbij streeft zodat je de vruchten van je inspanningen kunt plukken. Een nieuw product ontwikkelen gaat verder dan martonderzoek, je moet naast je nieuwe product ook de markt er voor zelf kunnen 'creëren', een gezonde portie lef en vooral een goede visie doen dan wonderen. Toen Apple haar iPod introduceerde verklaarden velen Steve Jobs voor gek...en nu is de markt voor MP3 spelers en aanverwante gadgets enorm....in de klas van één van mijn kinderen (groep 7, kinderen van ca 10 jaar) zijn met pakjesavond ongeveer 10 MP3 spelers uitgepakt.... Maar het vergt wel de nodige marketingkennis om zo'n product op een nog te 'ontwikkelen' markt te zetten. En een marktonderzoek voor iets waar nog een markt voor moet worden gecreëerd is geen sinecure...
  5. Als je er toch heen rijdt, neem dan gelijk een grote taart mee. Zo maak je van een rotklant een goede klant :)
  6. beeweb

    Web 2.0

    Dat is idd DE manier om een 'ban' van de zoekmachines op te lopen, tenzij je het wel heel netjes weet te brengen....
  7. Laat je niet gek maken door die minimale CPC prijs. Ik heb voor de promotie van één van mijn websites als test wel eens CPC prijzen van 5 (!) euro ingezet met nog steeds een nummer 'tig' positie op dat ene woord. En die website bevatte Adsense advertenties, met prijzen van hooguit 30 cent...snel gestopt daarmee dus... Ik heb nu een andere manier, en dat gaat stukken beter, ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk samen te vatten: Voor iedere verschillend soort product/dienst dat je op je website noemt moet je een aparte, goed aansluitende tekstadvertentie maken en deze direct naar deze pagina te linken. Het spreekt denk ik voor zich dat je website ook voldoende gerelateerde content dient te bevatten. Voorbeeld: je hebt een winkel in Lutjebroek en verkoopt schoenen, sokken en broekriemen en je website bevat overeenkomstige pagina's. (Als regionaal/lokaal gericht leverancier zijnde is het trouwens handig als je plaatsnaam/regio/wijk ook op al je webpagina's wordt genoemd). Voor je pagina 'schoenen' maak je een tekstadvertentie die helemaal over schoenen gaat en linkt deze naar de URL /jouwsite/schoenen Voor deze pagina ga je bieden op alle 'schoen' gerelateerde zoekwoorden. Voor je pagina 'sokken' maak je een tekstadvertentie die helemaal over sokken gaat en linkt deze naar de URL /jouwsite/sokken Voor deze pagina ga je bieden op alle 'sokken' gerelateerde zoekwoorden. Voor je pagina 'broekriemen' maak je een tekstadvertentie die helemaal over broekriemen gaat en linkt deze naar de URL /jouwsite/broekriemen Voor deze pagina ga je bieden op alle 'broekriemen' gerelateerde zoekwoorden. Deze setjes met advertenties kun je eventueel nog uitbreiden met de merken die je levert. Verder is het vaak efficienter om te bieden op een combinatie van 2 of 3 zoekwoorden. Als je schoenwinkel dus in Lutjebroek bent gevestigd en je schoenen zijn van de merken Huk, Slog, Zoop dan bied je voor je 'schoenenadvertentie' bijvoorbeeld je op de teksten: schoenen lutjebroek schoenwinkel lutjebroek huk lutjebroek slog lutjebroek zoop lutjebroek huk schoenen lutjebroek slog schoenen lutjebroek zoop schoenen lutjebroek huk schoenwinkel lutjebroek slog schoenwinkel lutjebroek zoop schoenwinkel lutje huk schoentjes lutjebroek slog schoentjes lutjebroek zoop schoentjes lutjebroek kinderschoenen...en alle mogelijke varianten, desnoods met omringende plaatsnamen of de naam van de regio. Zorg dat die plaatsnaam ook in je tekstadvertentie wordt genoemd. Mocht je in een grote stad zijn gevestigd kun je ook de straatnaam en/of naam van de wijk er in betrekken, dus bijvoorbeeld: schoenen rivierenbuurt utrecht schoenwinkel rivierenbuurt utrecht Er zijn diverse tags (net als bij het zoeken) beschikbaar om bepaalde termen uit te sluiten of aan elkaar te 'koppelen'. Google biedt daarin uitleg genoeg. Kortom: een optimale CTR bereik je door zowel (het bewuste deel van) je website, je tekstadvertentie en de zoektermen zo goed mogelijk bij elkaar aan te laten sluiten. En als Google jouw campagne zo 'hoger' inschat zou je advertentie, ondanks het feit dat je klikprijs niet de allerhoogste is, toch op een fatsoenlijke positie moeten staan zonder dat je heel hoog moet bieden. Als je zo voor ieder product advertenties maakt heeft dat een bijkomend voordeel: je kan de tekst beter voor op product kan focussen waardoor er eerder op geklikt wordt (of zou moeten worden..). Als een bezoeker iets over 'schoenen in Utrecht' zoekt zul hij eerder op een advertentie klikken die puur over een schoenwinkel in Utrecht gaat dan op eentje die over schoenen, sokken en riemen in Utrecht gaat. En een hogere CTR wordt door Google als ik het goed heb beloond door een hogere positie. Biedt trouwens niet op (merk)namen van je concurrenten, daar kun je problemen mee krijgen. Sinds kort kun je de maximum CPC voor het 'zoeknetwerk' (dus de advertenties op Google zelf, en de getoonde advertenties die iemand via een Adsense zoekopdracht worden getoond scheiden van de maximum CPC voor advertenties op het 'inhoudsnetwerk' (de Adsense advertenties van diverse uitgevers etc). Ja, en het blijft verder proberen, veranderen, weer proberen. En ook kijken naar de advertenties op hetzelfde zoekwoord die hoger scoren, want dat hoeft dus niet altijd aan de geboden CPC te liggen maar ook aan de tekst en de content. Na een paar maanden proberen weet je zo heel veel meer. Die Optimiser van Google gebruik ik voorlopig bewust niet omdat ik dan door de bomen het bos niet meer zie. Als ik de plank (volledig, of een beetje) missla: zeg het maar. Het zou leuk zijn als we onze kennis en ervaring op dit gebied hier op HL zouden kunnen bundelen tot één Adwords tutorial of handboek. Mijn medewerking is hierbij toegezegd. Een interessant forum over Adwords is trouwens dat van Digital Point op http://forums.digitalpoint.com/forumdisplay.php?f=35.
  8. @ilja: Ja, je hebt gelijk, ik bedoelde het ook niet zo, met 'denkbaar' druk ik me verkeerd uit. Natuurlijk moet je in innovatie blijven geloven en dat ook blijven nastreven. Anders hadden we nu nog in een berenvel rondgelopen. Ik bedoel eigenlijk dat we door Google (of eigenlijk door hun investeringsdrift) aardig zijn verwend met een fraaie gratis applicatie die weinig te wensen overlaat, en waarvan we, als we er goed mee leren omgaan, nog veel plezier van zullen beleven, dus wat zouden we nog meer moeten wensen van Googles 'cadeautje'? De actie van Google zal er ook idd toe leiden dat er een aantal leveranciers van statistieken etc. helaas het loodje zullen leggen, maar dat er ook een aantal flink gaan investeren in innovatie. En innovatie leidt tot nog meer innovatie.
  9. Veel grote verbeteringen zijn er eigenlijk niet denkbaar, tenzij je gaat spelen met de privacy van de bezoekers. Misschien een RSS feed met je favoriete mix van data om online te bekijken (of biedt iemand die al?)
  10. Graag gedaan, en een mens is nooit te oud om te leren. Nog maar eentje: een handige gratis online kalender, altijd bij de hand zolang je kan internetten: http://www.kiko.com. Maakt gebruik van die mooie nieuwe AJAX technieken (die techniek scoort tenminste wel goed ;) ) [Edit] Oh ja, dergelijke dingen worden vaak omschreven op http://www.downloadsquad.com en http://www.lifehacker.com. Beide zijn best interessante weblogs, al worden de schrijvers weliswaar betaald voor hun bijdragen. Tip: als er iets nieuws genoemd wordt niet meteen gaan installeren, maar lees eerst de comments bij het artikel, kan je een hoop ellende besparen....nieuwe software wordt soms wel iets te snel uitgebracht... Nog eentje: bijna gratis onbeperkt bellen in Nederland kan via het VOIP programmaatje Voipbuster (http://www.voipbuster.com), met een headsetje kun je dan via je computer bellen. Om te testen kun je in NL gesprekken tot 1 minuut voeren, om onbeperkt gratis naar vaste NL nummers (en naar vele buitenlandse vaste netten, zie de lijst op hun site) te bellen moet je even € 1,30 aan een 0900 nummer spenderen (of met creditcard/Paypal € 10 beltegoed kopen). Voipbuster gebruikers kunnen elkaar onderling, net als bij Skype, gratis bellen, zonder beltegoed. Werkt perfect! [/Edit]
  11. Ik moet zeggen, dit is tot dusver het allermooiste gratis statistiekenpakket dat ik heb gezien. Maar voor niet al te ervaren gebruikers wellicht iets te veel van het goede, dan is statcounter.com meer geschikt en ook gratis en onzichtbaar. En inderdaad, als Google iets doet, dan is het ook meestal goed (maar laten we hun Web Accelerator asjeblieft vergeten...)
  12. http://kreotek.com/products/phpbms is een 'Business Management System'. Open Source, op PHP/MySQL platform, ziet er best aardig uit en biedt de nodige ERP faciliteiten, inclusief offertes/facturen/orderhistorie en (beperkte?) CRM mogelijkheden. Zal het één dezer dagen even installeren en proberen. Ik houd jullie op de hoogte.
  13. Misschien een beetje botte en voor de hand liggende reactie, maar waarom rij je niet gewoon even langs een beletteringsbedrijf? Die weten je uit ervaring veel beter te vertellen wat wel en niet kan, en wat wel en niet verstandig is, zowel qua duurzaamheid als zichtbaarheid, of kijk jij nooit in je spiegel ;) Ik gok dat je zo'n 150 euro per vierkante meter kwijt bent (8 jaar geleden berekenden we bij het beletteringsbedrijf waar ik toen werkte zo'n 100 euro/m2).
  14. Autobelettering is een prima manier om klanten te werven. Zorg dat daar alle gegevens duidelijk op staan (maar ook niet te veel!), dus: bedrijfsnaam, plaatsnaam, telefoonnummer (liefst een vast nummer, klinkt vertrouwder), en de kernactiviteiten, inclusief onderhoud/reparatie. Laat een beletteringsbedrijf dat doen, met normale 'plakletters' bereik je een resultaat dat niet al te veel vertrouwen wekt. Zorg er ook voor dat je bedrijfsauto altijd netjes en schoon is, loop in bijpassende bedrijfskleding. Oh ja, parkeer, rij en gedraag je netjes. Klinkt misschien stom en overdreven, maar ik heb bij een lichtreclamebedrijf met ca 5 montagebussen gewerkt, en we kregen via die monteurs bijna dagelijks een klus(je) binnen. Vooral als ze in een drukke winkelstraat stonden te monteren kwam er regelmatig een andere winkelier langs die ook een klusje voor ze had. Een website zou ik, tenzij jullie ook een winkel annex showroom hebben, heel beperkt houden, stel de daarin vooral dienstverlenend op. Verder zou je natuurlijk ook de winkeliers en bedrijven in de regio eens een brief kunnen sturen, voor die € 2650 aan advertentiekosten kun je ook heel veel brieven (laten) sturen....
  15. Dit lijvige handwerk (bestaat uit meerdere delen) biedt een overzicht van alle regionale en landelijke uitgaven en uitgevers (kranten, tijdschriften, sponsored magazines) van Nederland, incusief (of gesorteerd op) doelgroep/branche, oplagecijfers, verspreiding (gratis, abonnement etc), redactieadressen, advertentietarieven etc. Op zich is het, voor zover ik weet, een 'autoriteit' op dit gebied. Maar als je je niet dagelijks met printmedia bezig houdt denk ik niet dat je er veel aan hebt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.