technoyes

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondersteunende organ

technoyes's trofeeën

  1. Gerrit, De tijd was wellicht niet ideaal, maar dat is niet de enige verklaring. De adverteerders zijn bijna allemaal geinteresseerd, maar echt kopen doen ze maar weinig, juist omdat ze andere media moeten schrappen. (We adverteren al jaren op deze manier, en om dat nu te veranderen...) Desalniettemin zijn er voldoende adverteerders die de stap wel durven zetten. Zoals eerder gemeld oa door Nils, besef goed dat je feitelijk twee bedrijven opzet. De adverteerder koopt niets voor het feit dat de auto's verhuurd worden (geen controle over wie er in de auto's rijdt, je kunt geen regio's aanbieden itt vrachtwagenreclame), dat is mijns inziens geen voordeel in de ogen van de klant. Hoe garandeer je rijtijden, of declareer je op basis van gereden uren? Productiekosten zijn in vergelijking met andere media, torenhoog. Vergeet vooral ook de montagekosten niet (bij volledige wrap up komen die in de buurt van de productiekosten) bij uitbesteding. Vele vragen en ik hoop van harte dat je goede antwoorden hebt, want dan heb je een mooi bedrijf. Sterkte.
  2. Gerrit, Kijk eens naar de opkomst van vrachtwagenreclame in Nederland. Ook daar werd al jaren geprobeerd iets van de grond te tillen. Circa vier jaar geleden is dat eindelijk gaan lopen, met name door vrachtwagenreclame.nl, zonder financiering van de bank, maar door de beste vorm van financiering: die van de klant en je leveranciers. Het heeft de oprichter wel jaren gekost voordat er een redelijke omzet werd behaald. Andere partijen vallen bij bosjes om door de complexheid van het product en overschatting van de (grootte van de) adverteerdersmarkt voor autoreclame. Ga voor je droom maar leer ook van vergelijkbare cases. In de discussies mis ik de info over je klanten: wie gaat er kopen en hoe ga je ze zover krijgen om reguliere media te laten vallen voor jouw medium? Hoe lever je een concurrerend product voor korte termijn campagnes (2 of 4 weken) met die enorme productiekosten, of kies je alleen voor lange termijn campagnes waarmee je 95% van je potentiele klanten verliest? Succes, een oud-vrachtwagenreclame ondernemer.
  3. 10 november 2005: Technostartebedrijvendag van YES!delft, met lezingen en workshops van succesvolle ondernemers en een markt met meer dan 30 TU spin-offs. Inschrijven en meer info op www.yesdelft.nl
  4. Chantal, Wellicht dat het ondernemersklankbord iets voor je is. Daar zitten ervaren ondernemers die je kunnen helpen met je beslissing. Dit is een stichting die nauw samenwerkt met de kvk. Je betaald geloof ik eenmalig een klein bedrag voor de hulp. Zelf heb ik zeer goede ervaringen toen ik met dezelfde vraag worstelde.
  5. Epyon van de flahpack bestaat nog steeds en is vorige maand nog geroemd als een van de betere Nederlandse afvaardigingen bij de veel besproken US trip. Zie hun website. EDIT Topic vanaf hier samengevoegd met huidig topic.
  6. Beste Pim, Onlangs ben ik twee start-ups tegengekomen met een vergelijkbaar idee. De eerste is belazerd door de leverancier (slechts een fractie klaar van het bestelde aantal) en de tweede worstelt met distributie: eigen winkels, hotels afhuren, shop in shop of directe verkoop aan huis of kantoor?! Zorg dus voor een goede kwaliteitscontrole ter plekke en een slimme distributiestrategie waarmee je een onderscheidend en wellicht winstgevend concept neer zet.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.