Abcora

Senior
  • Aantal berichten

    38
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Rijksweg 438, Santpoort-Noord, 2071CT, Nederland
  • Voornaam
    Ralph
  • Achternaam
    van der Wel
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Abcora
  • Websiteadres
  • Skype

Bedrijfsinfo

Abcora's trofeeën

  1. Beste Smit, Merkava gaf het antwoord al kort en bondig maar omdat ik zelf ooit in de muziekbranche heb gewerkt kan ik er wel iets aan toevoegen. In de praktijk werken de platenmaatschappijen behoorlijk met elkaar samen als het compilatie cd's betreft omdat op de verzamel cd's nog een hoop minder goed verkoopbare muziek kan worden verkocht richting afnemers door populaire goed verkoopbare muziek met muziek die nauwelijks op zich verkoopt aan te vullen. De uitgever van de compulatie cd is rechten verschuldigd om een bepaalde hoeveelheid te persen aan de uitgever/artiest waar hij deze rechten om te mogen persen van koopt maar zal ook nog royalties moeten af dragen op basis van daadwerkelijke verkoop. Houdt er rekening mee dat rechten en royalties ook vaak op basis van regio (bijvoorbeeld Benelux en er buiten) zijn vastgelegd en het goed mogelijk is dat je voor dezelfde artiest met meerdere partijen te maken kan hebben afhankelijk van de regio waar de cd wordt verkocht . Als je een behoorlijk budget hebt en een cd wil uit brengen zou ik zeker de grotere maatschappijen benaderen omdat die meer artiesten vertegenwoordigen en je minder zal moeten onderhandelen.
  2. Beste Jenson, De meeste accountantskantoren doen vaak niet eens aan een voor- en nacalculatie en brengen simpel en tegelijk zeer vervelend elk geschreven uurtje in rekening. Omdat alle medewerkers van beginende assistent tot accountant zeer uiteenlopende tarieven hebben kan dit nogal snel in zeer uitlopende facturen resulteren terwijl de werkzaamheden voor twee jaren nagenoeg exact hetzelfde waren qua werk. Tracht specificaties te krijgen niet alleen op basis van werkzaamheden maar ook dat je wil zien wie de werkzaamheden heeft verricht. Wellicht heeft de accountant zelf 2 uren meer geschreven al gauw resulterend in een rekening die alleen daardoor al 700 - 800 euro hoger uitvalt of is een te ervaren duurdere assistent op werk gezet wat normaal door een medewerker die een veel lager tarief heeft wordt gedaan. Ik weet dat accountantskantoren dit inzicht niet graag aan hun klanten verstrekken maar het is mij omdat ik zelf in de accountancy heb gewerkt al eens gelukt om een soortgelijke situatie als de jouwe positief op te lossen met een forse creditnota als resultaat en keiharde duidelijke afspraken over specificaties. Ik wens je succes. ;)
  3. Die boek je onder de overige personeelskosten inclusief de BTW van de kerstpakketten. Verder ook rekening houden met de juiste verwerking inzake de verstrekking van de kerstpaketten in de loonadministratie. :)
  4. Deze opmerking hoort hier niet thuis. Ik kreeg een dikke kneus omdat ik eerder een reactie gaf op dit citaat van de forumbeheerder. Ik vraag mij serieus af wie de overige 0,1 % van de aandelen heeft want ik kom niet op 100% uit. 47,4+47,5+5=99,9%
  5. Beste Maikel, Laat je door een goede boekhouder/administrateur helpen voor de afwikkeling. Op basis van wat je beschrijft vermoed ik inderdaad enkele kleine fouten die aanwezig zijn. Voor de debiteuren kan er natuurlijk wel een debit en een creditmutatie op de balans aanwezig zijn. De debitmutaties lopen op wanneer er verkoopfacturen worden gemaakt en bij de betaling ervan wordt dit onder credit weergegeven. Het uiteindelijke nog niet voldane saldo van de openstaande posten zal in de uiteindelijke saldibalans onder debit worden weergegeven. Kijk ook eens op de grootboekkaarten in het boekhoudprogramma op het scherm waar je vermoed dat de fouten zitten. Veel succes met de afwikkeling, Ralph ;)
  6. Print eens een Balans en winst- en verliesrekening van hetgeen je in het boekhoudprogramma geboekt hebt uit dan zul je zien als je het goed gedaan hebt dat de bank , de laptop (indien geactiveerd) en de BTW in ieder geval op de balans staan en de omzet en de geboekte kosten in de resultatenrekening. Is dat niet het geval dan zou ik dringend een boekhouder/administrateur opzoeken die de fouten kan corrigeren.
  7. Dan heb je het al als kosten geboekt dat is prima. Als je de voorraad al als inkopen hebt geboekt is er helemaal geen voorraad op de balans en hoef je die niet via een memoriaal boeking van de balans naar de resultatenrekening te corrigeren.
  8. Verder kan je de software en logo's gewoon als kosten boeken. Dus als dit je voorraad was hoef je die echt niet te verkopen maar boek ze direct weg.
  9. Eigenlijk is de beschreven optie een samentrekking van de normale gang van zaken: Verkoopfactuur: Debiteuren 476 Aan Computerapp. 400 Aan af te BTW 76 Omdat jij zelf de debiteur bent: Privéopname 476 Aan debiteuren 476 Dus factuur maken is zoals het hoort.
  10. Advies bij een boekhouder kan zeker geen kwaad want wellicht zijn er nog andere aspecten inzake de staking die je zelf niet zou weten in het kader van de latere aangifte van de inkomstenbelasting. Alle inkopen en verkopen via de resultaatrekening is op zich prima. De ontrekking van een laptop middels een ontrekking naar privé is op zich niet complex. Voorbeeld: stel waarde laptop 400 euro. Jounaalpost: privéopname 476 Aan computerapp. 400 Aan af te dragen BTW 76
  11. Wat doe ik met aangeschafte software en kosten van bijvoorbeeld ontwerpen logo etc. Dat is moeilijk te beoordelen want ik weet niet wanneer je ze hebt aangeschaft en hoe de kosten boekhoudkundig zijn verwerkt maar indien dit jouw restvoorraad betreft zou ik deze post eerder als kosten ten laste van de resultatenrekening brengen.
  12. Op zich is het niet echt belangrijk of die laptop middels een privé of zakelijke rekening voor de eenmanszaak is aangeschaft. Als de laptop op de balans staat in de eenmanszaak kan de laptop feitelijk op twee manieren uit de zaak worden ontrokken. Middels een verkoop of middels een privéopname waarbij wel met de BTW wordt rekening gehouden.
  13. Ik adviseer je om de laptop voor de actuele boekwaarde aan jezelf te verkopen. Hetzelfde zou ik met de voorraad doen, tenzij je een derde partij kan vinden die de restvoorraad wil overnemen, tegen de minimale waardering die voor de belastingdienst acceptabel is. Betekent wel dat over de laptop en de voorraad BTW dient te worden afgedragen.
  14. Vanaf oktober 2008 is een Company Secretary voor limiteds opgericht onder de Companies Act 2006 niet meer verplicht. Het was de bedoeling om de nieuwe Companies Act 2006 die de Companies Acts 1985 en 1989 vervangt per oktober 2007 in te voeren maar dit is een jaar uitgesteld vanwege het uitwerken van de overgangsregelingen voor bestaande limiteds.
  15. Lang niet alle keurmerkhouders hebben geld voor het keurmerk betaald omdat ze bijna een jaar lang gratis verstrekt zijn. Ik heb zelf ruim een jaar geleden zo'n keurmerk aangevraagd maar ik wist toen nog niet hoe dit keurmerk zich zou gaan ontwikkelen en dat de stichting dingen zou gaan ondernemen waar ik niet van gedient ben en waar ik ook niks mee te maken wil hebben. Zoals de spammails en vervuiling op het internet. Een reden dat ik al enkele maanden volledig afstand heb gedaan van het keurmerk. Ik constateer dat meer keurmerkhouders van het eerste uur er net zo over denken en dat de keurmerken niet verlengd worden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.