The Robster

Junior
  • Aantal berichten

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Dillenburgplein 10, Ridderkerk, 2983CC, Nederland
  • Voornaam
    Rob
  • Achternaam
    Verschoor
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Fruitstuk
  • Websiteadres
  • Skype

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Mee kunnen denken over de onderwerpen die mij bezig houden, die een andere blik op onderwerpen werpen en die ambitieuze en innovatieve ideeen hebben! - Geen zeikerds die mijn positieve energie wegzuigen!
  • Mijn mening over innovatie
    Belangrijk. Maar marketing zal altijd het belangrijkst blijven.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Ondernemen is een passie en dat haal je niet uit een boekje!
    Wacht je kansen af.

The Robster's trofeeën

  1. Een goede leverancier van vers producten selecteer je op basis van de kwaliteit die jij zelf in je keuken wilt voeren, en aan jouw klanten wilt voor schotelen. In de opstartfase van je bedrijf zal de keuze hier snel vallen op leveranciers als de sl ig ro / ve n. Zij bieden een redelijke prijs-kwaliteit-verhouding. Mocht je een hoog niveau willen bereiken dan kan je niet met een tapenade van de Sli gro aankomen, dan maak je deze zelf met verse ingredienten (wat overigens verschrikkelijk makkelijk is). De voordelen van het werken met een 'duurdere' leverancier van versproducten (wat overigens in elke branche zo is), is dat je op safe speelt en dat er aandacht gegeven wordt aan jou, je producten en jouw bedrijf! - Ik denk dat deze wijze van werken typerend is voor top-restaurants. Overigens is goedkoop vaak duurkoop. Probeer eens wat leveranciers uit; goede detailiisten gaan door het vuur voor je en dan merk je zelf wel waarom zij kunnen concurreren tegen grootgrutters als Sli gro.
  2. Zoals al opgemerkt wordt, is de huidige website een algemene website. Maar als je naar mijn vraag kijkt, is dat niet of ik meerdere websites moet starten of dat ik moet narrowcasten (termpje tussendoor), maar ben ik benieuwd wat die grote bedrijven, die 100 fruitmanden willen gaan bestellen, nu willen zien: een groentenboer (die voor kwaliteit en veel ervaring staat) of een professionele organisatie (die wellicht iets meer overkomt als een bureau gespecialiseert in diverse relatiegeschenken, waar fruitmanden er 1 van zijn). Verplaatsen jullie je is in iemand die zo'n order gaat plaatsen. [edit mod ] Twa's tekst even als quote geplaatst [/edit]
  3. Omdat ik hier niet vrij uit kan praten over nieuwe ideeen, kan ik niet zo heel erg specifiek zijn. Ik was even een mailtje aan het schrijven naar Technico, dus het duurde iets langer. Wat jij zegt is waar. Maar stel je het volgende scenario voor: Een groot bedrijf (>1000 medewerkers) is geinteresseerd geraakt in mijn nieuwe producten. Zij gaan naar mijn website en komen hier allemaal diensten voor consumenten en horeca tegen, en zien foto's van een groentewinkel / horecaleverancier. zouden zij hier dan uit opmaken dat wij specialisten zijn? - Of juist prutsers die niet verder komen dan een bloemkool verkopen? En de job dus liever uitbesteden aan bedrijven met een gelikte powerpointpresentaties en dure maatpakken. 'Expertise wordt pas gewaardeert wanneer je er zelf achter komt dat specialisten er niet voor niets zijn.'
  4. Die laatste zin had er niet bij moeten staan.....
  5. Dat is dus ook wat ik voor ideeen heb, maar dit is al snel het geeikte in de branche en biedt dus geen onderscheid. Daarnaast zijn deze aspecten het geiekte in de branche en vaak ook neit interessant voor grote potentiele klanten. Maar zouden deze grote potentiele klanten nu een vakman met ervaring, referenties en daadkracht willen hebben als leverancier of juist een organisatie die zich profileert als zakelijk, professioneel (mooi bedrijfspand, websites en visitekaartje etc.) ? Natuurlijk willen we allemaal dat onze levernaciers dit beide hebben, maar waar ligt de grens? Daarnaast zijn dat soort 'extra's' niet echt interessant voor grote potentiele klanten.
  6. Nieuwe tijden vragen soms om een andere uitstraling van je onderneming. Is het leveren van nieuwe diensten op nieuwe markten met een oudbollig imago van het eeuwenoude beroep nu een prestige voor het specialisme dat je geniet of juist een motief voor klanten om te denken dat jij niet meer te bieden hebt dan het meeste gros van aanbieders die dit zelfde beroep beoefenen? Of, zou jij als ondernemer kiezen voor een professionele uitstraling van je leverancier (en niet wetend dat hij nog maar een paar weken in het vak zit), of kies je voor elementen in zijn bedrijf waarmee hij zich profileert als ervaringdeskundige ? (die dan oudbollig overkomt). Alvast bedankt voor jullie reacties!
  7. Omdat het woord fruitstuk dus door A. mijn concurrenten al gebruikt wordt. B. het gebruikt wordt in een TV-show. en C. het daar door een normaal Nederlnds woord is, Is de kans zeer groot dat het al snel verstoten gaat worden als merknaam en een algemene aanvaardbare term in de NL taal word? Dan zou het bureau dat mijn onderzoek verricht heeft, een bureau vol prutsers zijn? Hoe zou ik dat ver-algemeniseren nu is het beste tegen kunnen gaan? fruitstuk + bedrijfsnaam heel veel promoten? Of misschien nog wel veel belangijrker: heel sterk optreden tegen andere gebruikers van dit woord? Maar als ik dus actie ga ondernemen; wat zouden dan de beste / eerste goede stappen zijn? (advies zoek een goede advocaat...maar dat is effe iets te duur, dat moet ik zolang mogelijk uitstellen). Op mijn laatste stage kreeg ik een brief van een bedrijf dat preceis dezelfde situatie had als dit. Ik heb deze brief nog, zou ik die mogen veranderen en mogen versturen aan mijn 'belagers'?
  8. Ik ben van mening dat we al veel te veel prul-dingetjes ontvangen van onze relaties. Ik vindt dat jammer, want er zijn tig-dingetjes die wel indruk achterlaten en waarmee je een leuke boodschap kan communiceren. Denk is aan trends die er op dit moment zijn: gezondheid, gezelliogheid, geborgenheid, lekker thuis eten, spelletjes etc. etc.
  9. Tja Rob, een bekend Nederlands gezegde is "bezint eer ge begint" Je schrijft zelf dat anderen de naam al voor jouw regsitratie op hun site gebruikten, daar ligt al probleem nummer 1 Stel nu dat iemand dit woor dal in een brochure of folder heeft gebruikt dan kun je alsnog je merknaam op je buik schrijven. Als het zomaar mogelijk zou zijn woorden te registreren dan wordt het een zootje natuurlijk. Het zijn afwegingen die je moet maken zodra je het traject van bescherming ingaat, als je toch geen geld hebt om deze mensen aan te pakken , heeft registratie ook geen zin. Aan de andere kant, kan het ook heel anders uitpakken. Als zij fruitstuk flink gaan promoten bij wie komen bezoekers dan terecht ? --------- Ik ben er vrijwel van overtuigd dat men het woord alleen op de website gebruikt. Uit het onderzoek dat ik heb laten uitvoeren toonde aan dat het woord gebruikt kon worden, daarnaast is het ook goed gekeurd door het BMB. Ik kan dan misschien tegen hen niets meer doen, maar iedereen die nu op het web dit woord gaat gebruiken kna ik toch wel aanpakken? Daarnaast zijn de kosten die ik maak (aan advocaat etc.) toch juist te verhalen op hen in de rechtszaal? Ja extra promotie is natuurlijk ook nooit weg, maar dat was niet mijn bedoeling.
  10. Vandaag tikte ik op Google 'groenten en fruit' in. Om is te kijken waar mijn site in de lijst vor zou komen. Staat er bij de gesponsorde links ALBERT.NL - UW GROENTEBOER Nou hier wordt ik dus echt pissig van he: Wij hebben het al zo moelijk en dan gaan ze ook nog is onze branchenaam gebruiken, die KRUIDENIER uit Zaandam moet gewoon is met zijn poten van andere markten afblijven. Vinden jullie ook niet dat een supermarkt het bij zijn eigen naam moet houden en niet dat van zijn concurrenten moet gaan gebruiken? Daarnaast is deze naam al eeuwnoud gebruitk door ondernemers die AGF verkopen. Het klinkt misschine raar; maar zou het interessant zijn DIT aan te kaarten via de rechter. Er moet op een gegeven moment toch een streep worden getrokken? Er is gewoon geen respect meer voor welke branche dan ook, en nu gaan ze ook nog is mijn beroepsnaam gebruiken! Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
  11. Beste HL'ers, Ik ben inmiddels alweer een tijdje actief op deze website en zou graag jullie mening / advies over het volgende willen vragen: Ik heb een website met de naam fruitstuk.nl. Zoals jullie misschien al vermoeden; het gaat hier over fruit, en wel over fruitmanden. De concurrentie op deze markt is moordend, zodoende heb ik deze naam geregistreerd bij het BMB. Om te voorkomen dat mijn concurrenten aan de haal gaan met deze (vrij) onderscheidende zoekterm. Nu is het zo dat mijn 'collega's 'alsnog ons succes zien en gebruik gaan maken van dit woord, wat niet goed is: A. Het woord wordt een normaal woord in de samenleving; B. Men vindt andere aanbieders met het zelfde product. Ik ben natuurlijk niet blij met de publiciteit die mijn merknaam geniet van mijn concurrenten, dus ik wil er graag iets tegen ondernemen. Maar weet dat dit mij veel tijd, geld en energie gaat kosten. Dus probeer ik het natuurlijk zolang mogelijk uit te stellen. Maar stel dat ik nu wel mijn gelijk aanvecht: A. Waar zou ik rekening mee moeten houden? B. Kan ik iets drijgen naar mijn collega's? C. Wat zou de goedkoopste manier zijn, om niet tot een geschil in rechtbank te komen? Een enkele aanbieder had het woord ook al voor de regsitratie op zijn website staan; kan ik hier nog iets tegen ondernemen? Is het verstandige om persberichten op mijn website te plaatsen? Waar kan ik goede info vinden om mijn merknaam beter te beschermen en geschillen jegens mijn belagers te starten? Ik hoop dat jullie enkele vragen van mij kunnen beantwoorden? Met vriendelijke groet, Rob Verschoor [titel breder gemaakt - mod]
  12. Even een kanttekening Ik heb ook mijn website naam geregistreerd, voor de monsterlijke prijs van € 750,- . Dit was echter veel te veel! Let op je kan je registratie door een advocaat laten doen en dan betaal je dit formidabelle bedrag. Wil je echter neit bedondert worden: Download het inschrijfformulier van BMB en vul het zelf in.* * Ik zou het onderzoek wel even door een erken bureau laten doen!
  13. Beste forumbezoekers, Dit is mijn eerste reactie op dit forum. Ik heb al aardig wat avonden zitten lezen op deze site, maar wilde nu ook maar is deelnemen. Ik heb op de website van het KvK gevonden dat de fiscale waarden die bedrijven terug kunnen vragen op kosten die gemaakt zijn voor werknemers € 227,- bedraagt. Klopt dit? Of wordt ik verkeerd geinformeerd door het Kvk? MVG, Rob
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.