De waarheid ligt ergens in het midden.
Echter is het wel zo dat bij het opzetten van offertes en een projectaanpak(+evt. analyse) je nog geen concreet resultaat produceerd.
Dat is bij het maken van een goed winnend design wel zo, daar zit het verschil. Veel designers sturen dan oude designs op of iets wat ze ergens hebben liggen. Hetgeen wat er in deze opdracht gevraagd wordt kost bij een gerenomeerd ontwerp het 3 dubbele en best wat ontwikkel tijd. Bij een laag of geen budget dus wel een slimme oplossing, die ik ook zou overwegen. Overigens niets aan te merken op de 'briefing' hoor.
Om de kwaliteit van de inzendingen te garanderen zou ik kiezen voor het beoordelen van designers (aan de hand van een portfolio). De beste drie daarvan mogen door naar de pitch. Enzovoorts. Dit maakt het meer laagdrempelig en kost het alle ontwerpers minder investement.
Ging het mij er alleen om of er al een hoop reacties waren.
Om de situatie in te schatten vanwege mijn tijdsdruk. Dat terzijde...