Ik heb sinds vorig jaar een webshop (Groene-Energiewinkel) gericht op de nederlandstalige markt en wilde dus zowel nederlandse als belgische betaalmethodes. Toen gekozen voor Buckaroo als PSP voor iDeal, eenmalige machtigingen en handmatige overschrijvingen. Het in Belgie belangrijke Bancontact / Mister Cash zouden ze al snel daarna gaan ondersteunen en die toezegging was voor mij ok. Buckaroo werkt prima en transparant, de klant merkt er eigenlijk nauwelijks iets van tijdens het betaalproces en hoeft geen apart account aan te maken. Helaas heeft Bucakroo besloten Bancontact toch niet te gaan ondersteunen wat voor mij een belangrijk punt was.
Sinds enige weken overgestapt naar MultiSafepay omdat die dat wel ondersteunen en ook omdat de tarieven van MultiSafepay interessant zijn bij een "Complete" account. Technisch werkt het allemaal perfect en dat je op ieder moment (voor € 0,50) het openstaande tegoed kunt laten uitbetalen vind ik ook een pluspunt (duurde bij Buckaroo 1 - 2 weken dus daar moet je wel lang wachten op je geld).
Het feit dat een klant bij MultiSafepay een account moet aanmaken merk ik wel want er worden nu meer orders afgebroken tijdens het bestelproces dan eerder via Buckaroo. Ik stuur die klanten allemaal een email met de vraag waarom ze de bestelling hebben afgebroken en de reactie is inderdaad regelmatig dat ze geen account willen aanmaken bij MultiSafepay. Sommigen betalen dan alsnog met een normale overschrijving rechtstreeks naar onze rekening dus zonder tussenkomst van MultiSafepay. Ik kijk dit nog een paar weken aan maar als het teveel orders kost ga ik toch weer veranderen, eventueel naar het "Connect" account van MultiSafepay waarbij klanten geen account hoeven aan te maken maar dan zijn de vaste maandelijkse kosten wel een stuk hoger. Omdat ik graag Bancontact / Mister Cash als optie wil zijn er helaas niet zoveel PSP's waar ik uit kan kiezen.