Het ontwikkelen van een spel dat de moeite waard is kost veel tijd, en dus veel geld. Natuurlijk zullen allerlei mensen leuke spelletjes ontwikkelen en zal de diversiteit (nog) groter worden, maar voor een echt goed spel is er toch een wat groter bedrijf nodig. Denk ik zo.
Dat klopt, maar ik begreep uit de post dat het om educatieve kinderspelletjes gaat en juist niet om een echte game zoals tumbraider of iets dergelijks. Microsoft gaat o.a. eenvoudige spellen toegankelijker maken.
Wat misschien wel een goed idee is (keep it simple in dit geval) is om een dimensie dieper te gaan. Het algemene idee is: Simpel Educatief spelletjes voor kinderen. Je kan gewoon gaan bouwen maar daar zie ik weinig snelle markt in. De dimensie dieper is de legoblokjes aanpak (ik weet even geen andere naam) Laat ouders uit een een aantal voorgeprogameerde klikbare elementen zelf een eenvoudig spelletje samenstellen (online bijvoorbeeld of als pakket) voor hun kinderen (samen leren met je kind is nog leuk ook). Ik zie dus een soort educatieve spellletjesmaker voor mij met taal, kleur, vorm, beweging (kijk bijvoorbeeld eens op de nijntje website). Sluit volgens mij goed aan bij de kennis van en haalbaarheid voor Misslobena en is redelijk eenvoudig te doen (met flash bijvoorbeeld) en ik denk minimale investering. Moet zelfs makkelijk een investeerder voor te vinden zijn. Een soort learning bij doing voor ouder en kind moet toch aanslaan in deze tijd.
Mislobena ik heb mbt dit idee en vergelijkbare ideeen nog wel een paar mindmaps liggen, als je wilt kan je die van mij krijgen want dit soort ideeen uitwerken is mijn hobby.