liz1977

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

liz1977's trofeeën

  1. Wat wil je precies voor postcodegebied overzicht? Zij hebben heel wat producten: http://www.postcode.nl/ Ziehier voor cebucogebieden (gratis): http://www.cebuco.nl/website/page.asp?menuid=12 Voor selectiekenmerken die in DM verkocht worden & hoe zij de prijs opbouwen zie bijvoorbeeld. http://www.cendris.nl/cendris.nl/public/pdf/SSP-factsheet-aug05.pdf Vergeet zeker interesse in financiele producten / online of postorder koopgedrag en geven aan goede doelen niet. Elke vraag uit deze vragenlijst is een selectiemogelijkheid van bovenstaand voorbeeld: http://www.cendris.nl/cendris.nl/public/pdf/SSP%20vragenlijst%202005-2006.pdf Hoe het online met bannering werkt... I don't know, maar misschien heb je wel wat aan bovenstaand.
  2. Nou, dat ziet er best goed uit! Ik heb heel kort gekeken.. en heb een paar dingetjes die een aanpassing waard zijn: Een paar plaatjes doen het niet in Internet explorer : - Op de homepage naast Welcome Home! staat een tekentje van een niet-werkend plaatje - Dit plaatje helemaal links op de pagina doet het ook niet http://www.sugarbellyrecords.com/Documents/SBR%20SITE01/CS218189-01B.jpg De tekst is in een erg kleine font. En als ik het goed hebt, wordt voor een goede leesbaarheid van een webtekst geadviseerd een sans-serif font te gebruiken zoals arial of verdana (geen times new roman achtige dingen) En voor een of andere reden moet ik altijd 2x op de knoppen bovenaan klikken voordat de site de pagina opent (eerste klik gaat de mouse-over weg & de tweede klik opent pas de pagina). Deze links onderaan werken nog niet : HOME ABOUT US SHOP ARTISTS PRESS ROOM CONTACT US Je links in de linkerkolom gaan weg van je website. Ik zou ze in een nieuw venster laten openen, zodat mensen altijd op je site blijven tot ze in de adresbalk een andere url intypen. Verder nog toe te voegen.. nieuwsbrief natuurlijk :) Misschien een poll van het een of ander? Foto's, flyer's, samples van 10 seconden of zo :) Streaming muziek die niet te saven is (vraag me niet hoe het werkt, maar het kan volgens mij wel) Erg goed dat je wat online hebt en internationaal vindbaar bent! Succes!!
  3. Amen René! Dit is het onderzoek ... http://www.brievenbusreclame.nl/bestanden/Peter%20Wiegman%20De%20brievenbus%20nader%20onderzocht.pdf Maar als je het juist leest staat er : bereik daalt, maar respons stijgt. En dalende kost per respons (daar is ie!!) en DAT is wat je wilt bereiken met DM Bedankt voor het compliment Jeroen. Ik vind dit forum zeker de moeite waard om af en toe mijn mening te delen! [ftp][/ftp]
  4. Ik BEN een Belg..... en met 4.6 ... niet ingeburgerd dus na 5 jaar :-\ ik zal ook maar teruggaan dan ... huizen zijn idd goedkoper!
  5. Een collega van me werft via advertenties in lokale dagbladen en huis aan huis bladen. De meest succesvolle was een advertentie in kleur in een huis aan huis blad, waar met grote slogan op vermeld werd dat "herintreedsters aangemoedigd werden om te reageren". De advertentieruimte was naar verhouding nog heel erg goedkoop ook :D
  6. Direct mail en huis aan huis zijn 2 totaal verschillende media die je in het algemeen met verschillende doelstellingen inzet. Via huis aan huis is het doel vooral om traffic naar (lokale) winkels te krijgen. Via direct mail heb je meestal andere responselementen (kaarten/internet/sms/giro/...). Als je *gewoon* 4 pagina's in een enveloppe stopt, zonder concept en dat opstuurt vraag ik me echt af waar de meerwaarde voor de deelnemers zit? Een ongeadresseerde verspreiding via TPG (op de deurmat met de post) kost 8,8 cent/stuk voor 20 gr. (www.verspreidwijzer.nl). Porto met leuk tarief is toch al snel meer dan 30 cent voor eenzelfde gewicht. Welk voordeel heeft een ondernemer om bij jou met 3 anderen in een envelop te zitten? Zou je voor jou bedrijf ook niet liever zonder envelop met de post op de deurmat te vallen als je regionaal wat wilde bereiken? Zonder duidelijk concept & responselement is een advertentie een een envelop weggegooid geld. Optie is het prijsvoordeel in vergelijking met het volume zo groot te maken voor de adverteerder dat hij daarvoor gaat. Er is dan slechts weinig respons nodig om de investering terug te verdienen. Het volume maakt het drukwerk + verspreiding voordelig (zie bv concept carddecks & couponnenboekjes op http://www.deheus.nl/). Let wel dat de respons bij zulke concepten zodanig veel lager wordt, dat het prijsvoordeel heel erg aanwezig moet zijn. Als een direct mailing van 20.000 stuks weggegooid geld is en een one off actie zonder vervolg dan: - is er niet over het concept nagedacht of *standaard* dm regels werden niet toegepast. Sorry voor de innovatievelingen op het forum: het is niet altijd nodig om WEER het wiel uit te vinden :) Heel veel leuke tips staan o.a. in het boekje "Meer Respons" van Max Kooijmans. - is er niet eerst een testmailing uitgestuurd om het risico in te schatten wat perfect mogelijk is met dm. Alles kan gemeten en voorspeld worden. Het is absoluut zonde om die kennis niet te gebruiken en alleen op "creatief" gevoel te beslissen. - moet je je sterk afvragen of de juiste doelgroep (adressen) geselecteerd werden.. daarvan hangt (bij een goed basis-concept uiteraard) meer dan de helft van je respons van af. Dus dit is een hele belangrijke factor! Direct mail evalueer je trouwens niet op totale kosten, wel op kost per respons of nog beter: kost per order. Alleen op die manier kan je overigens op een terechte manier direct mail met huis aan huis vergelijken. Euh, misschien wil je toch wat meer vertellen over het concept? Huis aan huis bladen worden misschien wel slechter gelezen, maar een nieuwtje heb je er wel zo (gratis) in geplaatst als regionale ondernemer. Tot hier mijn eerste bijdrage aan het forum... zou iemand kunnen raden wat mijn passie is :D Ik ga nu weer stilletjes de posts van anderen lezen :) Liesbeth
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.