Martijn Brand

Junior
  • Aantal berichten

    23
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Arnhem
  • Telefoonnummer
    0852100818
  • Branche
    Communicatie & marketing
  • Branche 2
    Webwinkel
  • Websiteadres

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    ondernemend zijn en elkaar willen versterken

Martijn Brand's trofeeën

  1. Mijn advies zou zijn te kiezen voor een land extensie (in dit geval .be) Mijn ervaring leert, Belgen kopen eerder op een .nl webshop dan Nederlanders op een .be webshop.. Dit is gebaseerd op de projecten die ik gedaan heb samen met mijn team. Ik raad je sowieso af om te kiezen voor een .com, tenzij je voor de US gaat.. Waarom zet je geen 2e storeview neer, om je werk te besparen? Dus je richt je op de .be versie, en de 2e versie, de .nl wordt automatisch ook gevuld. Geef wel even in Google webmastertools aan waar je je op richt..
  2. De vraag is, wat is het, en wat kun je ermee, ik zal proberen dit zo goed mogelijk uit te leggen. Of ik er voor of tegen ben, is mijn inziens irrelevant. Er zijn meerdere opties hierin, de meest voorkomende in Nederland, is remarketing middels AdWords. Natuurlijk zijn er meerdere platformen, maar denk dat de Nederlandse markt het meest interessant is, ik focus me hier op. Binnen AdWords heb je de al langer bestaande remarketing, die gebruikt wordt in het inhoudsnetwerk, en het onlangs gelanceerde remarketing for search. Remarketing in het inhoudsnetwerk, met Google AdWords. Er wordt bij een bezoeker een cookie geplaatst, je kunt ontzettend veel instellen, maar het meest gebruikt cq. getarget wordt, een bezoekers die geen actie onderneemt (contactformulier, een aankoop of andere (meetbare) interactie). Deze bezoeker wordt vervolgens getarget (achterna gezeten, benaderd) met advertenties, deze kunnen heel specifiek zijn op basis van (producten, vakanties, diensten pagina's etc.) welke de getargete bezoeker bekeken heeft. Er worden ook, algemenere advertenties ingezet. De keuze hierin heeft vaak te maken met de tijdsinvestering en de bijbehorende kosten. Het is in de meeste gevallen wel zo, hoe specifieker de advertentie, hoe hoger de kans op een conversie (aankoop, contact etc.) Remarketing for search Met remarketing for search kun je bezoekers die op je webshop zijn geweest specifiek (re)targeten. Dit geeft de mogelijkheid om deze doelgroep (waarbij de koopitentie hoger zal liggen) te benaderen met advertenties, biedingen en zoekwoorden die specifiek op deze doelgroep worden gericht.. Remarketing voor de bezoeker Wat betekent dit nu, je bent op een site geweest, en de exploitant van die website of webshop kan je zowel op verschillende websites (het zogenaamde inhoudsnetwerk van Google) advertenties terug zien, of in de Google zoekmachine als je zoekt op een term die de site interessant vindt waar je al eerder bent geweest, weer een advertentie verwachten. Mocht je hier niet op zitten wachten als zoeker, gebruik een adblocker, leeg regelmatig je cookies, en klik op de sites op de meldingen (indien ze er zijn) dat je dit niet wil. Website/ webshop eigenaren Als online marketeer, kan ik je aanraden (vanuit rendement gezien) gebruik te maken van remarketing, zowel in het zoeknetwerk als in het inhoudsnetwerk. Uiteraard ben je zelf verantwoordelijk dat je het juridisch goed inzet. De tegens, zijn vaak bezwaren om je potentiele klant niet lastig te vallen, kan ik inkomen, er zijn echter genoeg mogelijkheden om te voorkomen dat het irritant wordt, zoals bijvoorbeeld maximale vertoningen. Het is en blijft een keuze van de ondernemers om het wel of niet te doen. Zou wel, ookal ga je het misschien nooit inzetten, aangepaste lijsten te maken in AdWords, [alle bezoekers - klanten], [bezoekers winkelwagen en/of contactpagina - klanten], [checkout bezoeker (voor e-commerce) - klanten]. Dan heb je in ieder geval data verzameld, waar je ooit mee aan de slag kan, mocht het wel in gaan zetten. Als je hieraan begint, zorg ervoor dat je je goed inleest bij Google over hoe het werkt, en wees niet te aggresief, dan stoor je ook minder snel potentiele klanten. Remarketing for search is ook interessant om in te zetten, je potentiele klant, wil meer kopen of misschien is zijn keuze nog niet definitief gemaakt, dit kun je dan mogelijk beinvloeden met een goede landingspagina. Dan de vraag, wordt het veel gebruikt, lang niet elke website of webshop zet het in, maar ik weet dat er veel gebruikers zijn, omdat het nu eenmaal zeer goed werkt.
  3. Gezien je budget in AdWords en het feit dat je het toch inzet, zou ik niet op de normale methode adverteren, of alleen op je woonplaats, anders kun je nooit goed optimaliseren. Wat ik zou aanraden in dit geval, is remarketing for search. Dan target je de doelgroep die je site al eens bezocht hebben, en nog een keer zoeken op een relevant zoekwoord (die je zelf ingeeft). Zie voor meer informatie; https://support.google.com/adwords/answer/2453998?hl=nl \plaats bij je ads je telefoonnummer voor sneller contact. Welke methode je ook kiest, zou sowieso je telefoonnummer vermelden, dan heb je de meeste kans op leads, soms ook zonder ervoor te betalen ;) ps. Heb je nog geen kortingscoupon ingezet, en is je account nieuw, ik heb bonnen van 75 euro direct, of max 150 euro (afhankelijk van het geinvesteerde bedrag in de maand ervoor) Hoef er niets voor te hebben, stuur maar een pm bij interesse.
  4. Aangezien je de vraag stelt welke van de twee, en geen combinatie, is mijn persoonlijke advies SEO. SEO is voor het overgrote deel van ZZP'ers en MKB'ers het meest rendementvol ten opzichte van welke anders verkeerskanaal dan ook. (op basis van eigen bevindingen) Uitgaand van een ZZP'er die voornamelijk actief is in de vestigingsplaats en de directe omgeving, en Google steeds meer locale resultaten toont, is seo dé manier van kwalitatief verkeer. Zet een goede website op, koppel deze aan Google webmaster hulptools, en Google analytics. Koppel beide tools ook aan elkaar voor meer inzichten. Maak voor jezelf duidelijk wat je diensten zijn, en schrijf wat je voor je klant doet. Zorg ervoor dat je diensten pagina's minimaal 500 woorden bevatten en vermeld je doelgebied, Google koppelt zelf wel de vestigingsplaats aan je genoemde diensten. Gebruik bijvoorbeeld http://ubersuggest.org/ voor meer zoekwoord ideeen. Wat erg belangrijk is voor je locale vindbaarheid, Google places, maak hier abosuluut gebruik van. Maak een Google plus account aan, en koppel deze aan je website. Ben je landelijk actief, is seo, voor een dienst die veel concurrentie kent, overigens wel een erg lastig verhaal. Maar dit terzijde. Maar zoals hierboven al terecht vermeld, AdWords is voor de begin periode wel een optimale manier van klanten werven als je organische vindbaarheid nog moet groeien.
  5. De geopperde 301 redirect optie is op zich niet zo heel slecht. Dan maak je een pagina die duidelijk uitlegt dat jullie de webshop overgenomen hebben en laat alle zoekopdrachten die te maken hebben met de oude naam daarop uitkomen. Echter, er zijn ook weer kosten hieraan verbonden, plus alles moet qua broncode identiek zijn, anders heb je ondanks de 301's positie verlies, en je moet de links updaten uiteindelijk. Bekijk de totale waarde eens van de zoekwoord posities in Analytics van de afgelopen 90 dagen, dan weet je de echte waarde, misschien leveren de posities wel nagenoeg niets op. Waarom denk je dat de AdWords veel investeren is? Zo goed zullen de campagnes ook weer niet zijn? Zonder te weten wat de organische omzetwaarde is, vindt ik het wel veel risico.
  6. Was inderdaad een goede middag! Als het gewaardeerd wordt zal ik vaker mijn kennis delen! Zoals vrijdag beloofd mail nog eea rond zodat iedereen er mee aan de slag kan! En zoals gezegd, mijn vergaderruimte is altijd een mogelijkheid!
  7. Volgens mij is het al redelijk voorzien, maar, ben zelf ecommerce strateeg met (veel) kennis en ervaring op online marketing gebied. Als ik ergens een keer mee kan helpen, zonder commercieel oogpunt, let me know. Kan evetueel een keer op een zaterdag in mijn vergaderruimte (pm. Max 8p).
  8. Excuus, was niet scherp genoeg, ging uit van het laatste bericht. Denk dat er nu wel nuttige tips in staan die voor iedereen die met hetzelfde probleem zitten.
  9. Of het een schijntje is hangt af van vele factoren, maar als ik het goed lees betaal je 185 euro per maand met daaruit 2 tot 5 aanvragen per maand waarvan er 1 (of 1 per 2 maanden) een klant wordt. Even vanaf het begin een stappenplan om alles goed inzichtelijk te krijgen; 1. Maak een Google Analytics account aan als je die nog niet hebt. 2. Koppel je Google Analytics account aan je AdWords account. 3. Stel in je Google Analytics doelen in, een doel is een succesvolle bel-mij-terug (indien je die niet hebt laat die implementeren, verhoogt je conversie!) of een ingevuld en verstuurd contact formulier. 4. Ga naar Google AdWords (kan even overheen gaan) en stel conversies in (hulpprogramma's > conversies > importeren uit ....) 5. Soms (vooral bij webshops) wordt er niet zuiver gemeten, dan moet je een trackingcode in de HTML van de succespagina zetten vanuit AdWords zelf. Dit meet je door over 1 maand de conversies na te tellen met de hand in je mail box en wat Analytics geregistreerd heeft. Tot zo ver de metingen, nu de conversie omhoog. 1. Hoeveel bezoekers heb je ten opzichte van aanvragen? Dit zou toch minimaal 1 op de 100 moeten zijn (in marketing termen, een conversie percentage van 1%) 2. Conversie optimalisatie is een item waar je heel veel over kan vinden met wat research, denk aan andere contactformulieren, kleuren van buttons, bel mij terug enzovoorts. Er van uitgaand dat je conversie nu minimaal 1% is, laten we even zeggen 2% of hoger kun je je AdWords optimaliseren 1. Eerst moet je weten wat een aanvraag waard is. Je weet als je de eerste stappen doorgevoerd hebt hoeveel een conversie momenteel kost. Je berekent de maximale kosten van een conversie door te kijken hoeveel marge je wil missen per sale (hoeveel verdien je op een gemiddelde klant en hoeveel is je marketing budget) 2. Je AdWords optimaliseer je door te kijken naar tijden, plaatsen en zoekwoorden ga zo maar door. Dit doe je net zo lang totdat je een acceptabele campagne hebt lopen. Maak in ieder geval onderscheid tussen het zoek en inhoudsnetwerk en maak zoveel mogelijk onderscheid in groepen. Mocht je alles gedaan hebben en je kosten per conversie zijn nog niet acceptabel dan zijn er genoeg mensen hier op het forum die je kunnen helpen hiermee.
  10. Even een toelichting op mijn eerste post, ik adviseer vaker met betrekking tot aan- en verkopen. De genoemde honderd variabelen is toch wel wat aan de hoge kant. Op het moment (2011/2012) is het voor kleinere websites/ shops gangbaar om de inkomsten over een periode van 12 maanden te betalen als overname prijs. Het is natuurlijk niet alleen die 400 euro per maand die binnen komen. Je hebt natuurlijk ook kosten, hosting, onderhoud (programmeur/design), uren die je zelf maakt etc. Om een goede prijs te bepalen moet het volgende weten; - Inkomsten over de laatste 12 maanden / 12 - Inkomsten komen uit welke bron(nen) - Welke bedreigingen zijn er voor die inkomstenbronnen - Kosten per jaar - Aantal terugkerende bezoekers (vaste leden) - Waar komen je nieuwe leden/ bezoekers vandaan (hoeveel zijn er dit) - Is het een forum met een onderwerp met (veel) concurrentie? Als je dit hier zou kunnen posten, details kun je weglaten dan zijn hier genoeg mensen die je een advies kunnen geven. Ik kan je ook adviseren als je niet publiekelijk alles wil plaatsen. Dit is overigens geen commerciële interesse van mij maar gewoon hulp. Toch denk ik dat de waarde zal liggen op de bedragen die ik eerder gaf, wellicht zou het indien alle andere input echt heel positief is nog wat kunnen oplopen.
  11. Uitgaand van Wouter's opmerkingen, een schoon backlink profiel & dat de inkomsten 100% naar waarheid zijn, tussen de 3500 en 5000 euro exclusief BTW Advies, zet in op ongeveer 3500 euro, betaal 2500 direct en de laatste 1000 als het forum haar pageviews nog steeds heeft over 6 maanden. Maar wat wouter zegt moet je wel goed oppakken, als je alles omgooit verlies is mogelijk je hele community. Het design moet je ook voorleggen aan de community, doe niet zomaar wat, maak geleidelijk kennis. Let op; dit is een persoonlijke mening, dus geen garantie of goed onderbouwde/ onderzochte prijs.
  12. Wat kost een stand zo ongeveer als ik vragen mag, beste concurrent? ;) Kende dit niet, interessant programma ook. Collega, excuus langere tijd niet op HL geweest. De investering voor de beurs bedragen minimaal 12 meter x 205 € per. Standbouw is verplicht en kost bij OGZ (organisatie) 80 euro per meter. Dan heb je nog wat andere 'verplichtingen' zoals stroom en internet. Daar vragen ze (een andere organisatie, via de jaarbeurs) zonder zich te schamen honderden euro's voor. Je bent dus zonder reclame materiaal voor 12 vierkante meter 3420 euro kwijt, komt nog ongeveer 300 euro extra bij en sta je er met een 'lege' stand. Wij zelf hebben een stand laten bouwen op maat (althans die zijn ze nu aan het bouwen). Als je de folders/ reclame materialen meerekent, het personeel wat je meeneemt (wat dus niet werkt aan factuur uren op dat moment) moet je al met al denken aan een investering van 6 à 7000 euro minimaal. Overweeg je het zorg er dan voor dat je budget hebt om iets onderscheidend te kunnen doen, anders wordt je onder commerciële geweld weggeblazen. Er staan er altijd een paar die meer steken in de stand dan in goede dienstverlening voor mijn gevoel ;D
  13. @romano nee er is niets aan de hand! http://webconfs.com/keyword-density-checker.php houdt het onder de 7%, liever 3 tot 5%!
  14. Heb je aan je webshop ontwikkelaar gevraagd welke mogelijkheden er zijn.? Het beste zou zijn dat je webshop platform multistore ondersteunt, zet je een .be en een .de op. Mocht je budget hebben, een Duitse store op een Duitse server en hetzelfde voor Belgie met goede optimalisatie zorgt voor betere conversie op lokale markten en hogere Google posities. Het vertalen zou je door een student kunnen laten doen die hier studeert, bespaar je veel en heb je goed voor elkaar. Je vergroot je bereik/ afzet door o.a. Links, google AdWords & gericht adverteren. Bezoek anders eens in januari de webwinkel vakdagen in de jaarbeurs.
  15. Zoals al gezegd, je website zin in de "sandbox", met andere woorden de komende tijd worden je positioneringen bepaald. Niet dat dit permanent is maar je zult geduld moeten hebben en absoluut niet overdreven linkbuilden. Google wil gewoon kijken wat voor een resultaat (ctr/ bounces/ weigeringen) jouw webpagina's teweeg brengen op allerlei relevante zoektermen. Dit proces kan heel snel afgelopen zijn maar ook maanden duren. Dus; optimaliseer maar spam niet en bouw rustig een mooi linkprofiel op.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.