DennisvdHeijden

Super Senior
  • Aantal berichten

    127
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Postbus 34, Enkhuizen, 1600AH, Nederland
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    OrangeRepublic
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

DennisvdHeijden's trofeeën

  1. Hoi Wilbert, Mag ik aannemen dat deze conversie prijs enkel geld voor de campagnes waar deze 15 conversie in gehaald zijn en dat ze de conversie-prijs nemen die haalbaar blijkt te zijn? Om een scherpe conversie-prijs te bereiken heb ik dus eerste weer 3x15 conversies nodig tegen die scherpe prijs, dan zal Google de conversie-prijs biedingen kunnen gaan doen en me dus werk uit handen gaan nemen. Dennis
  2. Beste Wilbert, kun je CPA instellen voor alle Adwords accounts? Ik krijg nl. "Niet beschikbaar omdat er onvoldoende conversiegegevens beschikbaar zijn voor deze campagne." Ik lees in Google Adwords hulp dat we minimaal 15 conversies moeten hebben. Dus bij mijn inactieve account werkt dat niet. Maar is wel een optie om weer te proberen.
  3. Als dat kan leiden tot een pay-per-lead aanbod dan graag.
  4. SBI is de complete lijst en heeft een standaard die logisch is. Als je daarvan afwijkt heb je dus niet een complete en logische lijst waar je een systeem om codering van kan maken. Is adviseer echt SBI. Als je wat anders zoekt moet je misschien ff erbij zetten waarvoor je het nodig hebt. Als het een soort standaard moet worden in je bedrijf, kun je het beste houden aan een bestaande standaard (SBI).
  5. We verdienen aan leads en we weten exact wat een lead mag kosten willen we er gemiddeld nog wat aan overhouden. Het probleem is dat drie concurrenten al jaar en dag adwords doen en dat blijkbaar kunnen betalen, zonder dat de marges echt anders zijn. Dus mijn conclusie... adwords werkt! Anders kunnen concurrenten niet 5 jaar adverteren (tijdenlijk tegen verlies kan, maar 5 jaar is onwaarschijnlijk) dus hun hebben een manier gevonden om er geld mee te verdienen. Dus waarom lukt het onze 4 adwords bedrijven dan niet? Anyway, kreeg steeds hetzelfde verhaal, risico kun je niet verleggen naar ons, ons gaat het lukken bla bla allemaal startup fee, aardige maandelijkse fee en wij adwords betalen. Steeds na 3-6 maanden ehh nee concurrentie is te sterk, te lastig weet ik veel wat... en dan trokken we weer de stekker uit de samenwerking. We willen alles aanpassen naar adwords specialist wensen, landingpages etc. dus daar kan het niet aan liggen. Mijn idee is dus dat het steeds ligt aan de expertise van het adwords bureau die niet een gat kan vinden in deze dure niche...
  6. Het is niet zo dat niets verdient is, maar de verhoudingen klopte nooit. 35.000 investeren en 30.000 verdienen schiet niet op. Maar kortom nog geen partij die puur PPA aanbiedt. Misschien toch verder kijken naar affiliates. Product is gewoon een b2b gratis informatiepakket, dus niet eens spannend... wat wel waar is is dat de prijzen per klik erg hoog zijn in ons veld (ERP, CRM-software etc.) Anyway, zat me weer eens af te vragen waarom de concurrenten nog steeds adwords doen... nu al vier bureau's geprobeerd maar die kregen na 3-6 maanden toch die conversie-prijs niet op goed niveau.
  7. Bedankt voor de tip. PPA bestaat wel zeker voor Google, lees dit eens http://www.kerkenregister.com/ppa-pay-per-action-campagnes-demystified.html Ben benieuwd of het echter in Nederland wel echt aanwezig is of enkel in de VS.
  8. Frans, interessant... maar offtopic. Ik ben op zoek naar informatie over google adwords pay-per-action of bedrijven die dat aanbieden. Geloof me ik ben zeer thuis in conversion rates en optimalisatie daarvan.
  9. Hoi, Ik wordt helemaal kriebelig van adwords bedrijven, niemand schijnt onze adwords campagne winstgevend op te kunnen zetten. Tienduizenden euro's verder en nog niet een goed resultaat. Bestaat Pay-per-lead or Google Adwords termen pay-per-action nog? Ik las dat dit soms bij bedrijven met 500 of meer conversie per maand automatische aangeboden wordt in het dashboard. Dat gaan we niet halen... (1) Weet iemand wanneer Adwords dit exact aanbiedt en (2) bestaan er ook Adwords bedrijven die PPA aanbieden in Nederland?
  10. Je zit goed met CRM. Die gaan meestal tot aan facturen (dus geen boekhouding) en vele hebben een soort projecten module waardoor je diverse contacten weer een een groep hangt. Niet iedere CRM module heeft een tijdregistratie en calculatie-module. Dus daar moet je de focus op leggen bij je vergelijkingen.
  11. Aangezien je nog niet weet waar je gaan eindigen, lijkt met me verstandig er niet te moeilijk over te denken. Zoekt een simpel en goedkoop CRM pakket dat een goede export heeft (zodat je alles er weer uitkrijgt). Ieder CRM kan NAW gegevens en wat notities. Als je dat gaat gebruiken vormen zich vanzelf wensen en dan kijk je over 12 maanden weer een. Goedkoop kan al vanaf 10 euro per gebruiker per maand or 300 euro per gebruiker (eenmalige licentie). Dus gewoon beginnen zou ik denken
  12. Lijkt me dat er stond dat je automatisch een nieuwe abonnement kreeg als je niet opzegt. Onprettig maar niet vreemd in abonnementen wereld.
  13. Lijkt me het proberen waard. Is die 100 euro een jaarverplichting voor 12 maanden? Ik zou hem insteken op 3 of 6 maanden en dan verder kijken. Als de leadgenerator echt een goeie service heeft dan bieden ook halfjaar of kwartaal opties. Is het meer hit&run en 1200 euro in zak steken, dan bieden ze geen andere opties van 12 maanden.
  14. Misschien handig om concrete voorbeelden te geven als je ontevreden bent met een bepaalde leverancier. Om alle lead services over een kam te scheren is hetzelfde als zeggen: "Alle zoekmachine-marketeers zijn boeven, beloven me altijd top 3 in Google maar leveren het nooit". Als dat nou toevallig je branche is Scaut dan is dat niet prettig om te horen als je je best doet een serieus zoekmachine marketing bedrijf op te zetten toch? En eeh ja ik lever leads.
  15. Ik denk dat het goed is om het topic misschien iets breder te trekken. Leadsservices en de verwachtingen. Ik zit aan de andere kant en lever leads. Tips om leads af te nemen voordat je in zee gaat zijn: [*]Probeer een aantal leads, zet een max. aantal leads vast of max. budget (als dat mogelijk is). [*]Probeer een indicatie te ontfrutselen bij de verkoper van de leads over conversie cijfers. Het gebeurd zelden dat klanten ons dit vragen, terwijl het echt belangrijk is. Jou vewachting is dat deze leads niet zo goed zijn als jou referenties of lead die informatie aanvragen op je site, vergeet het maar. Dit zijn andere soorten leads dus andere conversie-cijfers. Misschien is het 1-op-10 voor afspraak en 1-op-25 voor sale (dus 24 leads weggooien en nummer 25 scoren). Dus moet je voldoende marge hebben om de tijd en 24 verloren leads te kunnen compenseren. [*]Zorg dat je snel schakelt met de lead service en eventueel bij iedere lead ziet wat je niet bevalt en dat aanpast (als dat kan). Onze klanten starten bijv. met testtraject van 20 leads in categorie CRM waarbij leads aangeven dat ze budget tussen 10.000-30.000 euro hebben. Na 2 leads bellen ze dan... gaat niet goed, slechte leads etc. ... wat blijkt ze willen enkel leads hebben die een online systeem zoeken. Dan veranderen we hun profiel en gaan dan enkel webbased leads doorsturen... 8 leads later... weer email/telefoontje... nog niet naar wens... Willen nu enkel leads met beslissingstermijn (zeggen ze) van 1-3 maanden... en zo ben je 2-3 maanden bezig een profiel samen te stellen... en dan hoor je de klant voor 2 jaar niet meer :-) Dus kort: [*]Ken je conversie-cijfers op je eigen leads en vraag naar die van lead-service [*]Zet test op waar volgens jou conversie-idee zeker 2-3 leads uit moeten komen. [*]Werk met lead-service naar optimaal profiel.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.