Karel Geenen

Junior
  • Aantal berichten

    22
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Arnhemseweg , Amersfoort, 3817 C, Nederland
  • Voornaam
    Karel
  • Achternaam
    Geenen
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Yargon
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Eindhoven
  • Telefoonnummer
    033-460 23 0
  • Branche
    Innovatie & concepten
  • Websiteadres

Karel Geenen's trofeeën

  1. Om maar weer even ontopic te gaan: Het zomaar starten van een webwinkel kan ik afraden. Begin beter, zoals eerder door iemand is aangegeven in het klein. Dus verkopen op Markplaats en dergelijke. Het nadeel van dergelijke producten is dat hij vaak "tijdsgebonden" is. Van de andere kant kan ik het alleen maar toejuichen dat iemand op die leeftijd begint met ondernemen. Jong geleerd is oud gedaan!
  2. Heb je helemaal gelijk in Joost, daarom dat ik "onder andere" ook duidelijk heb onderstreept ;)
  3. Een zeer belangrijk punt wat vaak vergeten wordt is de reden waarom de webmaster de website verkoopt. Iemand die een goedlopende webwinkel heeft zal deze niet zomaar verkopen. Ik merk overigens dat er steeds vaker dit soort vragen komen. Op mijn blog heb ik daarover een paar maanden eens een artikel geschreven. Hieronder vind je een klein deel van het artikel (zal geen url plaatsen omdat het anders weer als spam wordt gezien ;-)) Om te bepalen of dat een website interessant is om over te nemen kun je onder andere naar de volgende zaken kijken: Bezoekersaantallen uniek; Aantal bezoekers; Aantal pageviews; Google pagerank; Aantal inkomende links; CMS systeem (makkelijk te onderhouden?); Ranking binnen de zoekmachines; Potentie, wat is er nog te verbeteren aan de website?; Mening van andere mensen over de website (zoek bijvoorbeeld eens op de domeinnaam en kijk wat andere mensen er over schrijven; Hoe is de hosting geregeld, hoe lang loopt het contract nog?; Overnamecontract Verder zul je bij het opstellen van een overnamecontract aan de volgende zaken moeten denken: Domeinnaam overzetten (zeer belangrijk!); Intellectueel eigendom (zorg dat de inhoud ook van jou wordt; De website, dus pagina’s en eventueel database(s); Overname hostingcontract; Eventuele inwerkperiode. Succes met de eventuele overname!
  4. Als een mobiel nummer je kriebelig maakt ben je volgens mij vaak aan het krabben! ;D En ik zou nog maar een extra paar handjes bestellen want weet je wat? Het zal alleen maar meer worden! MAW, wen er maar aan want steeds meer particulieren/bedrijven doen de vaste lijn weg. Het is dus helemaal niet vreemd wanneer er een mobiel nummer vermeld wordt. Zeker voor iemand die safetychecks uitvoert en dus vaak van huis is.
  5. Ik heb op dit forum mijn mening al gegeven over elektronica webshops. Ik ben zelf namelijk eigenaar geweest van een dergelijke webshop en heb er toch mijn bedenkingen bij... Hieronder staat het topic waar ik op gereageerd heb: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=18;action=display;threadid=13869;start=msg116198#msg116198
  6. Over het forum kan ik je wel wat antwoorden geven (niet over dit forum maar over goede fora in het algemeen) Als basis gebruik je een forumsoftware, ik prefereer vbulletin. Deze software kun je dan volledig aanpassen naar jouw wensen. Je kunt subfora aanmaken en categorieën. Bezoekers kunnen dan nieuwe onderwerpen starten in een bepaalde categorie of subforum. De mogelijkheden met vbulletin zijn eindeloos, in ieder geval teveel om allemaal op te noemen. Een goed stabiel forum kan zeker wel 1 miljoen profielen aan, de vraag is echter of dat je server/hostingprovider dit wel aankan. Vraag dit dus ook zeker na wanneer je een server aanschaft of een hostingprovider in de hand neemt. Ik weet niet precies wat de bedoeling is van je website maar wellicht kun je het profielen gedeelte integreren met het forum. Op een goed forum kun je namelijk ook profielen aanmaken en kun je ook zoeken binnen de profielen.
  7. Kan je alleen vertellen dat de website met dreamweaver gemaakt is. Misschien kun je naar een ander reclamebureau gaan en vragen of dat ze een dergelijke website kunnen ontwikkelen. Vaak geen probleem en zeker niet als je een website als voorbeeld geeft.
  8. Wat ik vooral mis is site usability. Onderzoek/test eerst eens wat je bezoekers graag willen zien op je website en wat jij graag wil dat ze zien. Design is niet het uitgangspunt van een succesvolle website. Het mooiste voorbeeld hiervan kennen we waarschijnlijk allemaal wel, Google. Google geeft zijn bezoekers wat ze nodig hebben, niet meer en niet minder. Verder is het wel van groot belang wat voor producten je verkoopt. Verkoop je producten die vooral visueel aantrekkelijk zijn, dan mag het design hier ook naar zijn. Verkoop je producten die vooral functioneel zijn, dan is het belangrijk dat je vooral deze aspecten laat zien. Schets eens op papier hoe de website volgens jou eruit moet komen te zien en waar de bezoekers allemaal naartoe moeten kunnen. Maak een duidelijk navigatieschema. Internet heeft ook nog een ander groot voordeel, iets wat in de offline marketing bijna niet mogelijk is. Het zogenaamde splittesten. Wanneer je bezoekers via bijvoorbeeld Google adwords binnenhaalt kun je ze via een software (kost echt niet veel rond de 120 euro) naar verschillende pagina's sturen. Van de 100 bezoekers stuur je er dan 50 naar pagina 1 (met design a) en stuur je er 50 naar pagina 2 (met design b). Via Google analytics kun je dan je conversieratio bijhouden. Wanneer design a dan 4 verkopen heeft gerealiseerd en design b 7 dan ga je verder met design b. Design B wordt dan je master en die ga je weer proberen te verslaan met een ander design. Zo kom je uiteindelijk tot een optimaal design met de hoogst mogelijke conversieratio. (Overigens raad ik iedereen aan om te splittesten! Het is de manier om je conversie te verhogen. Zeker online heb je hier alle mogelijkheden voor, gebruik ze dan ook.)
  9. Daar zal inderdaad onderzoek naar gedaan moeten worden. Belangrijk is om te weten wat voor mensen er wonen (jongeren/ouderen) wat hun opleidingsniveau is en daaraan gekoppelt wat hun inkomen is. Zonder deze gegevens zal het moeilijk worden om een effectief marketingplan te schrijven. Aan de andere kant, dit zijn toch echt wel de basisgegevens die je nodig hebt bij het schrijven van een marketingpan/businessplan.
  10. Uiteraard, maar dan zul je nog altijd moeten weten wie je doelgroep is. Je zult een duidelijke omschrijving moeten hebben, anders weet je toch niet waar je de marketing op moet richten? Mijn mening is overigens wel dat je beter een kleinere maar duidelijke doelgroep neemt dan een brede doelgroep. Het lijkt misschien interessanter om een bredere doelgroep te nemen omdat je dan meer klanten hebt. Maar met de juiste kleinere doelgroep zul je veel meer uit die doelgroep kunnen halen, je visitor value zal veel hoger liggen. (Excuses voor mijn online marketing termen, maar dit geld ook voor offline marketing) MAW woorden je kunt dan met minder inspanningen meer omzetten én je marketing zal effectiever zijn. Maar nogmaals dit is mijn mening en ik wil hier natuurlijk graag over discusieëren..
  11. @ Tonino Misschien is het wat duidelijker wanneer je of alleen antwoord geeft of de juiste citaat tags gebruikt. Nu is het een beetje onduidelijk en moet je heel de tekst nog eens doorlezen om de antwoorden te vinden.. On topic: Entrepen, Het is natuurlijk leuk dat je een webshop wil beginnen. Toch raad ik je af om als eerste project consumentenelektronica te nemen. Je begint als kleine ondernemer namelijk heel weinig tegen de big boys. De winstmarges staan erg onder druk en de grote jongens kunnen alleen bestaan (en tegen lage prijs leveren) omdat ze in grote getalen af kunnen nemen bij de leveranciers en betere inkoopcontracten kunnen bedingen. Ik zeg dit niet zomaar maar weet dit uit ervaring. Ik ben anderhalf jaar eigenaar geweest van een webshop (elektrosell) en heb de website verkocht omdat de winst gewoon te weinig was. Aan de omzet lag het niet, we hebben in die anderhalf jaar bijna een ton omgezet, maar bij een winstmarge van 2-5 procent kun je zelf wel bepalen wat we overhielden. Wanneer je toch in deze markt verder wilt zul je het op andere dingen moeten gooien. Levertijd is bijvoorbeeld vaak doorslaggevend bij het online shoppen. Wanneer je dan met dropshippers wil gaan werken verlies je hier ook weer een groot voordeel. Wanneer je lokale leveranciers wil gaan gebruiken zit je weer met de minimale orderkosten. Vaak moet je voor een minimaal bedrag afnemen en als beginnende webshop is dit vaak fataal. Je kunt meestal wel voor minder afnemen maar dan dien je kleine orderkosten te betalen. Wanneer je dan een product verkoopt voor 150 euro en je moet 15 euro kleine orderkosten betalen (wat een reël bedrag is) dan kom je niet ver met je 2-5 procent winstmarge. Sterker nog, je moet al minimaal 10 procent marge op je product zetten, en dit alleen nog maar om quit te spelen. Tel daarbij ook nog eens je aftersales service op (opsturen van producten, vervangende producten opsturen enz enz) en je hebt als beginnende ondernemer een rampzalige markt te pakken.. Ik wil je niet ontmoedigen om te ondernemen maar ik spreek uit ervaring.. Toch heb ik wel twee andere ideeën voor je: 1. Probeer samen te werken met een lokale brick and mortar winkel. Zij hebben voorraad en zij kunnen vaak ook de aftersales afhandelen. 2. Een ander lucratief product is ipod acessoires.... Je kunt een voorraad aanleggen (snelle levertijd) en je kunt wat groter inkopen (lagere prijs). Verder heb je hier ook minder te maken met kapotte producten... Succes met je business!
  12. Maak duidelijk wat je doelgroep is! Je zegt ik wil hier redelijk vrij in blijven maar dat is verkeerd. Hoe kun je nu een effectief marketingplan schrijven als je geen doelgroep bepaalt hebt. Hoe beter je de doelgroep afbakend des te effectiever je marketing zal zijn. (Mits gericht op die doelgroep) Hiervoor geld hetzelfde verhaal als hierboven. Klanten moeten weten waarvoor ze naar je winkel komen (beter is nog dat jij weet waarom de klant naar je winkel komt) Bij een onduidelijk assortiment weet de klant niet waar hij of zij aan toe is. Dit benadeeld ook weer een effectief marketingplan.. Stuur me maar eens een pm.
  13. Allereerst moet ik zeggen dat ik het een goed en leuk idee vind! Toch moet je jezelf afvragen waar je nu precies geld mee wil verdienen. Is het met advertenties? Zoja, maak dan het inschrijven gratis en maak er een zoek/vind portaal van. Een leuke toevoeging is dan een optie om "zoekers" een opdracht te laten plaatsen waar fotografen dan op kunnen bieden. Is het niet je doel om je geld te verdienen via advertenties haal dan heel snel die adsense van je website! Persoonlijk vind ik dit het domste wat je kunt doen. Je wilt toch niet dat potentieële klanten wegklikken van je site?? Het zou hetzelfde zijn wanneer een Kruitvat een folder op zou hangen in de winkel met "Ga nu naar de Etos voor lage prijzen.." ;) Is het de bedoeling om je geld via abonnementen te verdienen zul je het heel anders aan moeten pakken.. Je zult eerst een flink aanbod van fotografen moeten krijgen. Dit kun je het beste doen door ze GRATIS in te laten schrijven en ze veel opties cadeau te geven. (Dus veel foto's laten plaatsen enz. enz.) Dan zul je bezoekers op je website moeten krijgen. Dit zul je moeten doen door reclame zowel online (Adwords) als offline (Folders in fotozaken) Wanneer je dan voldoende bezoekers hebt, en de fotografen dus echt resultaat zien van hun advertentie op je website, dan pas kun je geld gaan vragen voor je abonnementen! Je kunt ze dan statistieken voorleggen waaruit blijkt dat hun abonnement het geld waard is. Dit abonnementsgeld zul je dan deels weer in advertenties moeten steken, de vraag en het aanbod moeten wel in balans blijven. Mijn punt is dus dat je eerst zal moeten investeren in bezoekers. Het fabeltje dat je online makkelijk geld kunt verdienen tja, dat is dus een fabeltje! Online of offline, investeren is altijd nodig! Je zult dus eens goed moeten bekijken wat je onder de streep overhoud en dan kun je bepalen of dat deze website levensvatbaar is.
  14. Wat jij goed kunt gebruiken is denk ik de volgende software: http://www.softwarecasa.com/pprod/212402dd.htm (Dit is GEEN affilliatelink, het is een deeplink naar een product van deze website:http://www.softwarecasa.com) Hiermee kun je zelf video's maken en deze online zetten.
  15. Ik vind het een goed idee! Het is misschien korte termijn denken maar binnen anderhalf jaar 3 miljoen binnenhalen vind ik geen verkeerde actie! Het grote voordeel dat hij heeft ten opzichte van alle naäpers isdat hij de eerste was, het meeste free publicity heeft gekregen en hij een mailinglijst heeft opgebouwd met adverteerders die graag op ludieke wijze willen adverteren. Vooral dit laatste zorgt ervoor dat hij dergelijke nieuwe projecten kan opzetten. Ik zou er niet van schrikken als meer dan de helft van die 144.000 afkomstig is van adverteerders die ook op zijn eerste website staan... Ik vind het een sterk staaltje internet marketing! Ik vraag me wel af of dat Nederland klaar is voor dergelijke acties..
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.