HK Tan

Junior
  • Aantal berichten

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    adviseur
  • Geslacht
    Male
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    41111 Sales Consultants
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Amsterdam
  • Telefoonnummer
    0204197051
  • Branche
    Financiering & bankwezen
  • Websiteadres

HK Tan's trofeeën

  1. Leisure - horeca concept? Waarom niet praten met grootte bierbrouwer en financierder in horecaland: Heineken? Het bedrijf is actief in dat gebied en doet veel aan brand building in de regio. Zij zijn waarschijnlijk ook op de hoogte van alternatieve financieringsmogelijkheden uit de regio, of via het lijntje met Nederland.
  2. Waarom maak je geen reclame met je t-shirts??? Stuur promoteams de straat op, maak gebruik van events waar je doelgroep komt en verkoop je shirts ter plekke, verkoop shirts vanuit een mobiel verkooppunt, doe prijsvragen met sites en tijdschriften die passen bij je doelgroep. Geef t-shirts weg aan een goed doel die via jullie shirts zo fondsen kunnen werven enzovoorts. Groeten en succes van het 41111 team die het ook een leuk promotie idee vinden.
  3. Waarom Gratis en toch nog de eis van Kwaliteit? Een klein budget met wellicht een variabele beloning op basis van vtv bepaalde resultaten is m.i. beter en geef ik je te overweging. Zo werken wij zelf ook.
  4. De doelgroep zijn de consumenten en bedrijven die van jou willen kopen. Lijkt een open deur, maar dat is het niet want je komt er blijkbaar niet goed uit. Voor welke klant/ groep van klanten heb jij een interessant aanbod cq. kan jij een interessant aanbod samenstellen? Kan je dat op een voor de doelgroep aantrekkelijk wijze bij hun krijgen, tegen een prijs waarvoor zij bij je willen (bijven) kopen en is jouw product inclusief service ed. iets waarvan jij mag verwachten dat ze het aan al hun familie en vrienden zullen vertellen? Dat is je doelgroep. De volgende stappen zijn dan makkelijker.
  5. M.i. moet je gesprek gaan over de gewenste samenwerking. Als hij jou geen exclusiviteit wil geven dan moet hij je tenminste dezelfde prijzen geven als de andere (exclusieve) importeur. Ook de leveringscondities zouden dan voor jou hetzelfde moeten zijn. Hiermee heb je bij eenzelfde product ook een gelijke set condities waarmee jezelf dan kan spelen. Misschien wil jij wel een prijsvechter zijn (high volume, lower prices). Maar dat hangt af van jouw businessmodel. Als het product al verkocht wordt via een andere importeur dan is de koek misschien al verdeeld. Dus vraag naar de huidige distributie-kanalen en misschien vertellen ze ook wel wat over de daar geldende afspraken en prijzen? Als 2e importeur heb je dus te maken met het zoeken naar alternatieve distributie òf de andere importeur van de troon te storen. Aan jou de keuze. Je kan natuurlijk ook onderzoeken of er een samenwerking mogelijk is. Dit kan voordelen voor jou opleveren bijv. in de financiering van voorraden etc. Overigens begrijp ik zo 123 niet waarom de fabrikant een 2e importeur zou willen. Waarom zit die de huidige importeur niet op de huid in plaats van het gedoe om met jou hierover te praten? Verder moet je misschien nadenken over nazorg. Weet niet wat het product is, maar straks komen klanten van de andere importeur reclameren bij jou en mogelijk ook andersom. Consumenten met een klacht; waar gaan die naartoe? Leads die bij de fabrikant komen, waar worden die naar toe verwezen? Naar jou. Naar de ander? Tenslotte, is mijn ervaring dat een bruto marge van 45% geen vetpot, want grotere retailers en/ of de inspanning om kleinere zelfstandigen te bezoeken brengt nu eenmaal veel kosten met zich mee. Dit moet je goed en degelijk calculeren. Zo! Dat waren spontaan wat gedachten. Rest mij je veel succes te wensen.
  6. Maaike, Het is laat en ik lees nog ff de berichten op het forum. Mijn advies aan jou blijft staan: vraag het. Vraag het intern, maar zeker aan (potentiele) klanten. Daar krijg je de antwoorden op je vragen. Niet van het forum. Stel: de man is wel goed (genoeg) maar is de doorlooptijd van een offerte misschien wel een paar maanden tot conversie? Vragen dus. Succes.
  7. Hallo. Ik ken geen (kaart)trucs, maar heb een hele simpele tip: Vraag. Vraag het aan iedereen in de organisatie (met name je buitendienst-man maar bijv. ook aan je verkoop-ondersteuning, afdeling marketing) Vraag het aan klanten waarom ze wel voor jullie gekozen hebben. Vraag aan de ge-offreerde bedrijven wat ze tegen houdt om nu een order te doen. Vraag jezelf vervolgens af wat er moet veranderen.
  8. Vrijwel alle verkopers zijn niet goed in alle facetten van verkoop. Als het aantal offertes stijgen doet hij dus al een heleboel goed, zoals acceptatie van het product, dat jullie daar een interessante aanbieder van zijn, dat hij voldoende vertrouwen heeft in het bedrijf (cq. de verkoper) om een offerte aan te vragen etc. De hamvraag is waarom hij de offertes niet kan omzetten in een order. Heb je dat al gevraagd en objectief beoordeeld? Ligt de oplossing misschien niet elders in de organisatie óf heeft hij misschien te weinig/ het verkeerde 'gereedschap' om offertes te converteren? Ik denk dat je meer inspanning moet verrichten om de bovenste steen boven te krijgen van dit vraagstuk die mogelijk verder gaat dan het succes van een verkoper.
  9. Hallo! Natuurlijk mag je veel verwachten van je buitendienst. Maar, dan ga ik er wel van uit dat je vantevoren duidelijk bent geweest. Ik bedoel bijv. dat je jouw verwachtingen tijdens de sollicitatie duidelijk hebt gemaakt én dat hij bij de start concrete doelstellingen van jou heeft gekregen. Mijn ervaring is dat de ondernemer vergeet duidelijk af te spreken wat de commerciele doelstellingen zijn waarop de buitendienst op wordt afgerekend. Tussentijds evalueren en leren waarom bepaalde zaken wel of niet van de grond komen. Een buitendienst is wat dat betreft net als elke andere werknemer. Verder is naast coaching, ook training vaak ook een goed middel om de sneller tot een gewenst resultaat te komen. Succes!
  10. Kwaliteitsproducten en diensten ... wat zijn dat? En maakt het de klant werkelijk ook wat uit? Kwaliteit is geen USP als (potentiele) klanten dat niet als relevant ervaren in een onderhandeling. Als jij maar blijft hameren op de kwaliteit en de partij aan de andere kant van de tafel heeft het alleen maar over prijs dan kom je niet tot elkaar. Prijs kent ook niet één dimensie. Je moet dus 'common ground' vinden in je onderhandeling over iets wat DE KLANT belangrijk vind en waar je met hem kan WEL over onderhandelen: kwaliteit van ordergrootte, forecast afname per periode, levering, op tijd leveren, de-centraal leveren, betalingcondities, variabele kortingen, actiekortingen enzovoort enzovoort. Kortom, er zijn veel meer zaken waar je over moet denken. Laat je niet in de prijshoek drukken en kwaliteit zegt op zich niets. Denk goed na en laat je goed adviseren. Succes, HK
  11. Allereerst: De hoogte van het sponsorbedrag is het resultaat van een commerciele onderhandeling. Immers, jullie leveren een prestatie ter waarde van EUR 5000 zodat jullie een sponsorwaarde moeten willen van tenminste een gelijke (gepercipieerde) waarde. Sponsoring moet van de belastingdienst aan elkaar gefactureerd worden voor de hoogte van het overeengekomen bedrag, alleen dan is vooraftrek mogelijk. Er gelden wat aparte regels als er een gratis publieksevenement gesponsord wordt, als je sponsort in de vorm van eten of drinken en zo nog wat. De beste oplossing, als je het niet weet, is onze vrienden van de Belastingdienst bellen. Lekker makkelijk. Mvrgr, HK
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.