RCP

Newbee
  • Aantal berichten

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male

RCP's trofeeën

  1. Momenteel ben ik verwikkelt met een akkefietje met één van mijn leveranciers. Het betreft de garantieafhandeling van een nog geen drie weken oud artikel. Het artikel heeft enige tijd in de doos gelegen waarin deze werd geleverd. Vervolgens, 1.5 week later bij het uitpakken voor de klant bleek er iets los in de doos te schuiven. Dit bleek geen los kabeltje te zijn, maar een onderdeel in de subwoofer. Persoonlijk denk ik dat het artikel kapot is gegaan tijdens het vervoer en / of defect is geleverd, maar dit doet verder volgens mij niet ter zake? Nu zit er uiteraard nog garantie op het artikel en deze kon ik dan ook gewoon claimen bij de leverancier. Het punt waar ik echter over struikel is dat ik moet opdraaien voor de verzendkosten naar de leverancier. Natuurlijk heb al contact gehad met de leverancier, echter hier werd ik van het kastje naar de muur gestuurd en kreeg ik argumenten te horen zoals: - Ondernemers risico - Klanten maken binnen twee dagen het artikel kapot en sturen het dan naar ons - Ik werk hier al 10 jaar en het is altijd zo geweest. Nu wacht ik nog op een e-mail van het hoofd van RMA afdeling, maar ik ben bang dat ik hier niks van ga vernemen. Onlangs stond er in het blad hardware.info een artikel over het regresrecht. Hierin werd gesproken dat je de kosten van RMA en / of artikelen welke buiten de garantie vielen kon verhalen op de leverancier, zie http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html Nu vroeg ik mij af wat mijn rechten zijn. Mocht ik een advocaat in dienst kunnen nemen (die ziet me al aankomen voor +/- 10 euro..) kan ik deze kosten dan ook verhalen op de leverancier? Of is het misschien een idee alle kosten op te schrijven en deze na 1 jaar te verhalen? Nu hoor ik sommigen van jullie denken, jongen waarom maak je, je zo druk om die verzendkosten? Simpel, mits het mijn recht is niet voor de garantiekosten op te hoeven draaien, waarom zou ik dit dan wel doen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.