marcodees

Senior
  • Aantal berichten

    44
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Lage Landenlaan 48, Apeldoorn, 7325SH, Nederland
  • Voornaam
    Marco
  • Achternaam
    Dees
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Managizer
  • Websiteadres
  • Skype

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    willen bijdragen aan succes en groei van Managizer
  • Mijn mening over innovatie
    check zelf even managizer.nl
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Ik onderneem. En dat doe ik bewust. Ik kies voor mijn vrijheid, voor mijn visie, voor de kansen die ik zelf schep, voor samenwerking met wie ik wil, voor de vreugde als iets lukt en voor de downer als iets niet doorgaat. Ik zie het niet eens meer als werk, maar als een way of life.

marcodees's trofeeën

  1. @ Pelsmaeker De gedachte om deze aanpak niet alleen in probleemsituaties te gebruiken spreekt me erg aan. Er zijn zo veel onderwerpen waar je het in positieve zin over zou kunnen hebben. Over consensusvorming... er is een soort van discussiemachine op de markt die zich hier ook op richt. Kijk maar eens op www.spilter.nl Discussies vinden in die 'machine' zeer gestructureerd plaats. Minder los en vrijblijvend dus dan de aanpak zoals ik die beschreef.
  2. @ Jeroen In eerste instantie denk je al snel aan de grote bedrijven met complexe problematiek. Banken, verzekeraars, IT-bedrijven bijvoorbeeld. Daar zijn veranderingen vaak behoorlijk massief en is de onrust onder personeel groot. Medewerkers en managers vanaf het begin zonder schroom mee laten praten en denken werkt vaak onrustverlagend. Maar eigenlijk kun je een dergelijke aanpak ook op heel kleine schaal in kleine bedrijven toepassen. Je zou ook kunnen denken aan een role playing game die (zonder de verstorende invloed van een organisatieverandering) is gericht op onderwerpen als teambuilding, motivatie en oefening van vaardigheden (bijv. crisismanagement of evacuatie-oefeningen). @ TwaLevel Goed punt! Eigenlijk best een eye-opener voor mij. Dat zou wel eens een hele separate en waardevolle toepassing kunnen zijn. Daar kan ik wat mee. Dank je! In die trant doordenkend kun je zo'n aanpak wellicht ook gebruiken om in een aantal situaties kwalitatief onderzoek te doen.
  3. In de echte wereld is het nog wel eens moeilijk om te zeggen wat je er van vindt. Bijvoorbeeld als je bedrijf gaat fuseren en jij mag zeggen hoe je daar tegenaan kijkt. Er wordt je verzekerd dat je absoluut geen blad voor de mond hoeft te nemen want elke mening en elk idee is waardevol. Ten slotte - zegt je manager - is het goed dat we precies weten wat er leeft onder de mensen. En jij gelooft hem wel en ook dat zijn bedoelingen goed zijn. Maar toch is het op dat moment moeilijk om te zeggen dat je gewoon helemaal geen zin hebt om straks te verhuizen. Om het huis te moeten verkopen waar je zoveel van jezelf in hebt geinvesteerd. Om je kinderen van hun vertrouwde school en hun geliefde vriendjes te scheiden. Om je partner te moeten confronteren met een gedwongen verhuizing. Het is moeilijk om zoiets uit te spreken. Niet face tot face naar je manager en ook niet in de groep collega's. Maar toch zou het voor je bedrijf goed zijn om te weten wat er leeft. En om te weten wat de uiterste consequenties zouden zijn van (in dit voorbeeld) het ongewijzigd doorvoeren van een grote organisatieverandering. Het zou misschien een idee zijn om op zo'n moment een virtuele omgeving tot je beschikking te hebben waar je toch je hart kunt luchten en met gelijkgestemden over zo'n moeilijk onderwerp te praten. Dit terwijl je virtuele personage (avatar) niet verraadt wie je in het echt bent. Er zijn verschillende omgevingen waar zoiets mogelijk zou zijn. Iedereen kent Second Life en misschien ook wel het Nederlandse WhyRobbieRocks. Maar of dat nou de ideale omgevingen zijn? Wij (Managizer) zijn bezig om te experimenteren met een aanpak met 'role playing games'. Wij werken aan het combineren van een forum en een virtuele omgeving. Wij streven ernaar om bedrijven binnenkort hun virtuele forumspace te laten inrichten om over de hete thema's te praten. Medewerkers kunnen zich vrijuit uitspreken. En is het zelfs mogelijk om medewerkers in de huid van een manager te laten kruipen. Alles met het doel om onderwerpen bespreekbaar te maken en onderling begrip te kweken. Graag eens jullie ideeen en inzichten, waardoor dit plan alleen maar een beter plan kan worden. Alvast mijn dank! Marco Dees
  4. Beste Edraket Ja hoor, 20 jaar ervaring in direct marketing en call centers. En echt, moeilijker is het niet. Je kunt je natuurlijk verkleden als clown en drie dagen op de stoep gaan zitten bij het bedrijf waaraan je iets wilt verkopen. Of een vliegtuigje huren en met een reclamesleep de hele dag rondjes draaien om het kantoor van de inkoper. Maar de vraag is of dat effectief is. Alle inkopers hebben 1 ding met elkaar gemeen. Ze willen geld verdienen voor hun bedrijf door de goede artikelen voor de juiste prijs in te kopen. En ze weten verrekte goed wat de goede artikelen zijn en wat de juiste prijs is. Als ze jouw product niet goed vinden hoor je dat vanzelf. Daar is niet heel veel aan te doen. Dus dan moet je verder zoeken. En als er andere bezwaren zijn (prijs, levertijd, uitvoering, kleur, verpakking, distributie enz.) zul je alles moeten doen om die bezwaren weg te nemen. Want dat is in het stadium van het persoonlijke contact waar verkopen om draait: alle maren en bezwaren wegnemen. En niet vergeten om de deal te 'closen' vervolgens. Dus gewoon vragen 'OK, hebben we dus een afspraak?'. Succes jongens!
  5. Nou, sorry hoor, maar dit is toch echt niet zo moeilijk 1. formuleer wat je precies te bieden hebt in 1 pakkende zin (elevator pitch > stop daar alles in wat de inkoper zal triggeren = nieuw, er is een markt voor en er zit een goede marge op) 2. bel het bedrijf en vraag naar de inkoper van het soort product dat je aanbiedt 3. als je hem te pakken hebt, lanceer dan je elevator pitch (zie boven) en beantwoord zijn/haar vragen (om meer informatie, plaatje, prijsstaffels, levertijden, hoeveelheden die je kunt leveren) > probeer een afspraak te maken als je interesse signaleert (in het echt laten zien is altijd beter dan erover praten over de telefoon) Ik denk dat je op die manier de inkopers van alle warenhuizen in 1 ochtendje gehad hebt. Echt hoor, moeilijker is het niet. Je moet het gewoon alleen even doen.
  6. De enige reden dat de leverancier de foto's niet zou laten zien is wellicht beleefdheid in het belang van een goede relatie. Maar omdat daar al geen sprake meer van is, schat ik de kans niet hoog in dat hij de foto's verwijdert. De klant is wel de ontwerper en dus de copyrighthouder van het ontwerp. Maar dat wil nog niet zeggen dat de leverancier de foto's van het gerealiseerde project niet mag laten zien. Dat de klant niet tevreden is lijkt mij los te staan van de fotovertoning.
  7. Je hebt echt een goede site gemaakt. Dat loopt allemaal als een trein, maar het probleem is dat je geen content hebt. Dan ben je als auto(onderdelen/service)zoeker snel klaar. Het onderliggende probleem is volgens mij dat je in een markt bent gestapt waar de kaarten al zijn geschud. Je hebt autotrack, autotrader, autoscout24, autokopen, autotelegraaf en nog een aantal grote aanbieders met veel content. Aan die markt heb je weinig toe te voegen. Autorola heeft in deze markt een afwijkende propositie geformuleerd. Zij zeggen 'Hoogste marktprijs voor uw auto. Geen verkoop, geen kosten." Dat is een duidelijk ander geluid, wat de basis is van hun bestaansrecht. Jij moet denk ik ook zo'n ander geluid formuleren. Een paar suggesties: - alle klassiekers en oldtimers van Nederland - de tuningsite van Nederland - trucks, trucks en nog eens trucks - only bikes - Harley Davidson bikes & parts Je zult zien dat het gemakkelijker is om een begin te maken in een marktniche dan direct de concurrentie aan te gaan met de gevestigde orde. Nou, kop op en succes!!!
  8. Ons bedrijf - Managizer - is gespecialiseerd in verandering in organisaties. Met name in het vertalen van een strategie naar daadwerkelijk gedrag door managers en medewerkers. Kijk voor meer info even op de website (www.managizer.nl). Momenteel werken wij aan een interviewboek over verandering. Wij willen in dat kader graag topondernemers interviewen over hun visie op verandering in organisaties. Wij hebben al wel wat ondernemers op ons verlanglijstje staan. Denk aan Michiel Mol (Lost Boys), Peter Akkerhuis (NerocVGM), Leo van Wijk (KLM) en Bob Crebas (Marktplaats en Brennels). Allemaal leiders van organisaties waar verandering in de afgelopen jaren een belangrijke realiteit was. Maar we willen nog graag heel wat topondernemers en -managers aan onze lijst toevoegen. Wie denkt met ons mee en kan gemotiveerde suggesties geven? Iedereen die met een goede naam komt, krijgt van ons een exemplaar van het interviewboek (dat is dus niet morgen, maar echt over een tijdje). Alvast jullie dank! Marco Dees en Jeroen Pronk Managizer
  9. Dan moet je dat gewoon zo doen. Hou je er nog even rekening mee dat er straks ook genoeg geld is om je omzetbelasting en inkomstenbelasting van te betalen?
  10. De winst die je beschrijft is de projectwinst per individueel project. Maar hoe ga je dan om met bijvoorbeeld de projectonafhankelijke kosten zoals kantoorhuur, automatisering, administratie en reclame? Ga je dat ook allemaal splitsen? Lijkt mij een boel gedoe. Zelf zou ik de situatie per kwartaal bekijken en samen met je partner bepalen hoeveel je persoonlijk aan de VOF kan/wil onttrekken voor persoonlijke beloning. Dat scheelt veel rekenwerk.
  11. Ik heb er meer malen mee te maken gehad en in die gevallen was er altijd een zeer uitgebreide paragraaf die dit regelde. Ik denk dat je KvK voor weinig geld wel een goed basiscontract kan leveren. En anders kun je er bij je accountant om vragen. Het is sowieso verstandig om een juridisch adviseur met verstand van zaken een laatste blik te laten werpen. Maar met gezond verstand kun je het basiscontract heel goed op je situatie toespitsen. Doe het in goed overleg met je zakelijke partner. Het is beter om het goed te regelen op het moment dat er nog geen problemen zijn. Want als er wel problemen zijn krijg je waarschijnlijk niet meer de kans om nog iets geregeld te krijgen.
  12. Je mag het natuurlijk helemaal zo inrichten als je zelf het beste lijkt. Maar de financiele gevolgen van ziekte of arbeidsongeschiktheid worden meestal geregeld in het VOF-contract. Het zelfde geldt voor tussentijds uittreden van een partner, de vererving van het aandeel in de VOF bij overlijden van een partner enzovoort. Dat scheelt een boel gedoe en rekenarij op projectniveau. Je moet er wel een beetje voor oppassen dat je straks niet alleen maar aan het rekenen bent. Dat haalt de focus op je business er behoorlijk uit.
  13. En toch moet er iemand zijn die al die content schrijft. Ik stel me dat al langere tijd voor als een mannetje met een hoog voorhoofd en mouwophouders, die in een kamer zonder daglicht lange dagen zwoegt op korte en lange, maar altijd platte tekst. Hij heeft een antiek eikenhouten bureau met stapels afgewerkte en onafgewerkte tekst en zo'n bureaulamp van groen glas. En als hij klaar is komt de rondpompman om de stukken op te halen, waarna het grote feest der commercie kan beginnen. Kennen jullie dat mannetje toevallig? Weten jullie in welke kamer hij zit?
  14. De kunst in digitaal medialand is helaas geworden om bestaande informatie zo efficient mogelijk te recyclen en rond te pompen. Ik krijg wel eens de indruk dat informatie geen betekenis meer heeft, maar slechts dient als ruimtevulling met aantrekkingskracht voor een doelgroep. Dit verschijnsel doet zich mediabreed ook wel voor (kijk bijvoorbeeld naar bladen die gaan over lifestyle en gezond en actief leven). De artikelen zijn daar vaak te typeren als umfeld om een kapstok te creeren voor advertenties. Maar vanwege de uitstekende rondpompbaarheid valt dit verschijnsel in de digitale wereld wel op. Bedrijven als http://w3.howardshome.com/ faciliteren dit (erg vakkundig overigens) zelfs met actueel nieuws uit meer dan 3000 bronnen. In breder verband zou je kunnen zeggen dat veel dingen gebeuren om dat ze mogelijk zijn. En niet omdat ze nodig zijn. Dat is een mooie gedachte om eens uit te werken op mijn weblog (http://bizzlog.blogspot.com/)
  15. Ik vind het een gaaf idee Sander. En je site ziet er supergoed uit. Als ik jou was zou ik kijken of er een samenwerking in zit met die meneer G. Bos van Adleasing. Of gaan jullie elkaar de markt uit concurreren? Maar je had een vraag gesteld over marktbewerking: hoe kan je die bedrijven bereiken. Mijn gevoel zegt dat zichtbaarheid de sleutel is. Als je Toyota, Citroen of Peugeot zo gek kan krijgen dat je drie maanden lang enkele van hun karretjes kan lenen, kan je ze zelf laten bestickeren met een voorbeeldprint (ook hier zou ik aansturen op een ondernemende deal met de stickerboys) en ermee voor de deur van je mooiste prospects gaan staan om vervolgens hun communicatiemanager te bellen en te vragen of hij even naar buiten wil kijken. Zo kan ik nog wel tien ideeen bedenken, maar dit is toch alvast een goeie? gr. Marco Dees
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.