GOTANIDEA

Junior
  • Aantal berichten

    21
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Parijs
  • Telefoonnummer
    003314586355
  • Branche
    Huisvesting & vastgoed
  • Branche 2
    Life sciences
  • Branche 3
    Financiering & bankwezen
  • Websiteadres

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Gotanidea is op zoek naar:
    - bedrijven die op zoek zijn naar brainstormpartners
    - entrepreneurs nieuwsgierig naar nieuw media concepten
    - innovators die hun product of dienst willen vormgeven
  • Mijn mening over innovatie
    De wereld van innovatie is zelf nog onvoldoende geinnoveerd en te weinig afgestemd op dienstverlening. Als creatief bedrijf heeft Gotanidea een oplossing bedacht om innovatie te boosten en zowel innovators and ondernemers actiever deel te laten nemen in het innovatie proces.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    No guts no glory.

GOTANIDEA's trofeeën

  1. ik zou het op de Franse markt introduceren want daar eten ze warm tussen de middag en niet thuis.
  2. Maak eens leuke filmpjes van je aquaria. Met behulp van een statief en simpele videocamera. Zet al die filmpjes van verschillende aquaria en vissen op een weblog. Dan heb je een leuke omgeving om naar te verwijzen als je mensen je product willen zien op het internet.
  3. Ken je klanten en zorg dat personeel je klanten leert kennen. Als je in een horeca gelegenheid komt is het leuk als de mensen die er werken je bij je voornaam noemen. Cheers, wie kent 'm niet, de Amerikaanse serie over een bar. Luister eens naar de introductiesong. die komt nl op bovenstaande neer. + lekkere muziek, leuke mensen die je begroeten alsof je een vriend bent; het kan allemaal helpen om mensen zich thuis te laten voelen en er voor te zorgen dat je klanten terugkomen.
  4. stuur een persbericht rond dat je x auto's (te weten...) op de opening weggeeft en dat iedere bezoeker kans maakt; De verwarring tussen heuse auto's en miniatuur zal er voor zorgen dat je in jouw buurt niet meer kan parkeren...
  5. Ik heb een idee ontwikkeld voor een gebruiksvoorwerp waardoor ambulance- en buspersoneel beter (preventief) 'gewapend' zijn tegen agressief gedrag komende van omstanders. Om dit idee te ontwikkelen zoek ik geinteresseerden die bij voorkeur connecties hebben met partijen die gebaat zijn bij een dergelijke oplossing.
  6. Las een poos geleden iets over een 'wegwerp telefoon' Kwam er op neer dat je 'm zelfs kon ingraven na gebruik. Dust to dust. Gisterenavond leuk TV item bekeken waar mensen meubels maakten uit kartonnen buizen die op ingeneuze wijze in elkaar werden gestoken en vervolgens werden afgelakt. Was stevig net als de interesse voor het produkt.
  7. Commerciele bedrijven investeren in ontwikkelingsorganisaties of starten zelf projecten die de sociale kant van het bedrijf onder de aandacht brengen. Ze ondersteunen om een combinatie van redenen. (imago, betrokkenheid, netwerken) Niets nieuws onder de zon. 1We is een jonge bruisende club met echt innovatieve ideeen in de wereld van ontwikkelingsorganisaties en goede doelen. Op de site kom je projecten tegen die dat illustreren, er is een omroep, een businessclub, een art-auction en nieuwe projecten die in de startblokken staan en die we van de grond willen gaan trekken met behulp van sponsoren. Projecten waar 1We, de sponsor en, last but not least, de mensen waar het allemaal om te doen is (armen in de derde wereld) beter van worden. We zoeken funding voor bijvoorbeeld een awarenessproject ROOFTOP. Het betreft een internationaal kunstproject waarbij je in de toekomst, al vliegend met Google Earth, een string van kunstwerken in de wereld kunt gaan zien maar ook offline gaan we dit project onder de aandacht brengen. ROOFTOP: http://www.1we.com/web/show/id=52058 langid=43 Elk werk wat is uitgevoerd is een project op zich waar een bedrijf en een plaatselijk goed doel aan kan worden gekoppeld. De guerilla marketing campagne kunnen we hier niets over zeggen behalve dat het origineel en niet onopgemerkt zal blijven. We willen rond de tafel met bedrijven die de toegevoegde waarde zien van een ontwikkelingsorganisatie met ondernemersmentaliteit waarin zij zich in herkennen: 1We is een pro-actieve, innovatieve, gedreven en in PR termen vollop kansen scheppende organisatie.
  8. zorg dat je site het bezoeken waard is (goodies) en geef heuse winkels een plek zodat de consument de winkel kan vinden tuig je site op met wat viral marketing funtools zodat je een database gaat aanmaken die je weer kunt gebruiken om je gedachten uit te venten
  9. Voor een dynamische ontwikkelingsorganisatie http://www.1we.com ben ik bezig met een aantal communicatie (awareness) concepten waarvoor we sponsoren zoeken. Bedrijven die zich willen verbinden aan een ontwikkelingsorganisatie met een zeer ondernemende en innovatieve geest. De verschillende concepten, waaronder een verassend guerilla marketing concept en een internationaal awarenessconcept hebben funding nodig om uit te kunnen rollen. De verwachte free publicity en PR waarde voor het bedrijf zal vele malen waardevoller zijn dan de gevraagde inleg. Wie heeft tips voor organisaties die zich aan het orienteren zijn in de markt van ontwikkelingsorganisaties en zich momenteel niet kunnen vinden in het aanbod? [titel aangepast - mod]
  10. Als de behoefte aan $1800 auto's groot is, en je die rendabel kunt maken, zou je een slecht ondernemer zijn als je het naliet? Rentabiliteit gaat zich sraks heel anders vertalen als we de gaten moeten dichten die we nu aan het creeren zijn met ons fossiel barndstof gebruik.
  11. Geachte mijnheer van Tit. Wie heeft het hier over alleen westerlingen? Mijn reacties slaan op Nissan, die een goedkope auto onwikkeld. De eerste gigantische markt is India. Als plotseling iedere westerse 18 plusser in een auto gaat rijden, omdat financieel niets in de weg wordt gelegd, zal mijn reactie hetzelde zijn: dramatisch voor het milieu. Kijk naar Hong Kong waar u wellicht wel eens verkeert. Niet meer om te harden.
  12. Een portal met dit soort produkten heeft de toekomst. Goed vormgegeven en de boodschap op aantrekkelijke mainstream manier verpakt. De belangstelling wordt steed groter.
  13. Als een auto voor een hele lage prijs in de markt wordt gezet zal dat dramatische gevolgen hebben voor het milieu. Gigantisch veel meer mensen zullen zich met een auto gaan vervoeren Het soort nieuwe consument die voor het eerst ruikt aan een auto en wat het is om er een te bezitten. Het soort consument die blij is om over een fatsoenlijk vervoermiddel te beschikken. Dat fatsoenlijk in relatie tot onze huidige auto in de toekomst een hele andere betekenis krijgt is nu moeilijk voor te stellen maar de schoolboeken zullen over een aantal jaren niet alleen de brandstof uitleggen als fossiel.
  14. Ik ben gisteren in Parijs naar een interessante tentoonstelling 'Vivants' geweest van http://www.goodplanet.org met foto's van Yann Arthus Bertrand (http://www.yannarthusbertrand.org) waar je in no time met je neus op de feiten wordt gedrukt over de dramatisch teruglopende bio diversiteit, het in rap tempo verdwijnen van de koraalriffen, de regenwouden etc. etc. Het domino effect waarbij het laatste steentje op ons zelf terecht komt. Na het zien van zo'n tentoonstelling doet het in de markt zetten van een goedkope auto mij denken aan een ondernemer die benzine op een brandend oerbos gooit. Zoveel meer mensen die daardoor in het bezit kunnen komen van een auto, zoveel meer uitstoot. Duurzame goederen produceren. het komt eer op aan. Less is more. Ondernemers zullen in de toekomst in 3 groepen uiteenvallen. De trendsetters die snappen dat er commerciele kansen liggen om een environment-wise een betere wereld in te luiden, zij die gedwongen worden om anders over hun produkten na te denken en de categorie die uit puur geldgewin zoveel mogelijk binnen proberen te halen en hun tijd wel uitzitten. Die laatste categorie schaar ik onder de kwelgeesten.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.