Commerciele bedrijven investeren in ontwikkelingsorganisaties of starten zelf projecten die de sociale kant van het bedrijf onder de aandacht brengen. Ze ondersteunen om een combinatie van redenen. (imago, betrokkenheid, netwerken) Niets nieuws onder de zon. 1We is een jonge bruisende club met echt innovatieve ideeen in de wereld van ontwikkelingsorganisaties en goede doelen. Op de site kom je projecten tegen die dat illustreren, er is een omroep, een businessclub, een art-auction en nieuwe projecten die in de startblokken staan en die we van de grond willen gaan trekken met behulp van sponsoren. Projecten waar 1We, de sponsor en, last but not least, de mensen waar het allemaal om te doen is (armen in de derde wereld) beter van worden. We zoeken funding voor bijvoorbeeld een awarenessproject ROOFTOP. Het betreft een internationaal kunstproject waarbij je in de toekomst, al vliegend met Google Earth, een string van kunstwerken in de wereld kunt gaan zien maar ook offline gaan we dit project onder de aandacht brengen.
ROOFTOP: http://www.1we.com/web/show/id=52058 langid=43
Elk werk wat is uitgevoerd is een project op zich waar een bedrijf en een plaatselijk goed doel aan kan worden gekoppeld. De guerilla marketing campagne kunnen we hier niets over zeggen behalve dat het origineel en niet onopgemerkt zal blijven. We willen rond de tafel met bedrijven die de toegevoegde waarde zien van een ontwikkelingsorganisatie met ondernemersmentaliteit waarin zij zich in herkennen: 1We is een pro-actieve, innovatieve, gedreven en in PR termen vollop kansen scheppende organisatie.