Bovenal zul je ze moeten overtuigen dat hetgeen jij biedt ook waarde voor hen zal creëeren. Je zult dus met overtuigende cijfers moeten komen van de testmarkt die je al had uitgezet. Ook zullen ze doorgaans proberen om een inzicht in je organisatie te krijgen. Ben jij betrouwbaar, zijn je leveranciers betrouwbaar, klopt je logistiek, etc. Ook moet je kunnen aangeven waarom jouw product zichzelf verkoopt, dan wel welke marketinginstrumenten jij nodig denkt te hebben om dit voor elkaar te krijgen. Analyseer dus Waarom je product bij de huidige winkels zo goed loopt.
Je zal bovendien inderdaad moeten rekenen op de voorwaarde dat zij alleen onder hun inkoopvoorwaarden willen kopen, hetgeen in de regel inhoudt dat je bij problemen altijd zelf voor de kosten opdraait. Als men gelooft in je product, zal de prijsonderhandeling stukken makkelijker gaan verlopen. Echter, het zal bij dergelijke organisaties inderdaad vrij snel neerkomen op een open kostprijs calculatie.
Heb je een exclusiviteit op de import van deze producten in Nederland? Zo niet, dan moet je in het beginstadium zeer behoundend zijn met het vrijgeven van je bronnen/leveranciers.
PS: Ik neem aan dat je lichaamsverzorgingsPRODUCTEN importeert en geen fysieke lichaamsverzorging... :D