Arjan Blaauw

Junior
  • Aantal berichten

    21
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Cabralstraat 4N, Amsterdam, 1057CG, Nederland
  • Voornaam
    Arjan
  • Achternaam
    Blaauw
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    M&SP Consult
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

Arjan Blaauw's trofeeën

  1. Uit deze opmerking maak ik op dat jij jouw factuur naar de tussenpersonen stuurt. In zo'n situatie is het belangrijk dat je afspraken met ze maakt. Het kan namelijk zijn dat het percentage dat zij rekenen jouw dienstverlening de markt uit prijst. Al met al lijkt het me dat je per tussenpersooon de volgende zaken helder krijgt; - Bieden ze je dienstverlening structureel aan als onderdeel van hun eigen productenpalet of op opportunistische basis. - Wie stuurt wie een factuur en wie is aansprakelijk naar de eindklant (over het algemeen degene die de factuur stuurt) - Wat is het prijsbeleid dat je wilt hanteren, wie gaat er over de kortingen, welke marges etc. - Hoe zetten we de dienstverlening gezamelijk in de markt Bij een incidentele, opportunistische manier van samenwerken zou ik zoveel mogelijk in eigen handen houden (zoals offerts etc) en een vast percentage achteraf als provisie uitkeren. Op deze wijze houdt je het meeste controle hoe er over je dienstverlening wordt gecommuniceerd. Ga je echt uitgebreid met tussenpersonen werken, blijf selectief. Neem alleen die tussenpersonen aan de een serieus aantal opdrachten voor je kan realiseren. Anders verdoe je veel tijd aan tussenpersonen die uiteindelijk niets opleveren. Arjan
  2. Hoi Carola, Als je zelf stickers kan plakken op je mailing ga ik er even vanuit dat de aantallen dusdanig zijn dat het niet heel veel uitmaakt via wie je het gaat versturen. Wat je wel kan doen is een Port Betaald stempel lenen/kopen en dan via een Port Betaald formulier aanbieden bij het postkantoor. Stempelen gaat tenslotte een stuk sneller dan postzegels en wellicht scheelt het nog een paar centen. Handigste is even een langs het dichtsbijzijnde postkantoor te lopen om de folders op te halen en wat vragen te stellen. Anders hier: http://www.tntpost.nl/zakelijk/klantenservice/documentatiedownloads/folders/ Arjan
  3. freelance.nl is ook mijn eerste reactie. Ongetwijfeld voldoende ZZP'ers die voor je willen verkopen. Je zou natuurlijk ook aan een hybride vorm kunnen gaan denken. Een paar ZZP'ers die je tegen vergoeding/marge/bonus beschikbaar stelt aan de grotere organisaties die zelf niet willen demonstreren.
  4. Lidmaatschapskosten voor een webshop? Hoe zie je dat? ik zou ook niet 123 geld gaan weggeven. Je kan dan beter een online spaarprogramma opzetten waarbij ze bij aanmelding van nieuwe klanten bonuspunten krijgen. Aangezien je lidmaatschappen gaat afsluiten ga ik er vanuit dat je verwacht dat mensen regelmatig bij je terug gaan komen. Dat laatste zie ik alleen nog niet echt gebeuren bij een bruin- en witgoed webshop.
  5. Beste Jens, Het beste is inderdaad de bewegingen die je ziet bij je directe concurrenten te volgen. Als je bijvoorbeeld jezelf abonneert op freelance.nl en dan op categorie website ontwikkeling dan zal je diverse aanbieders van banen vanzelf kunnen identificeren. Denk aan gespecialiseerde bemiddelingsbureaus en bureaus die zelf webbouwers zijn. Deze kan je dan zelf gaan benaderen om de vacature ook bij jou te plaatsen. Direct vacatures overnemen zou ik niet doen. Je overtreed dan geheid regels mbt de content leverancier (freelance.nl) of de content eigenaar (de plaatser van de vacature). Je zal het toch gewoon moeten doen met telefoon, email en post. Pas met de email op dat het geen spam wordt. Is nogal duur tegenwoordig ;) Wel vind ik de reactiemogelijkheden op je vacatures wat erg simpel. De meeste bedrijven die je als klant gaat krijgen plaatsen de vacature ook op hun eigen site. Je zou toch op z'n minst een link daarnaar moeten kunnen leggen in een extra invoerveld. Nu kunnen ze het natuurlijk ook in de tekst maar de 3 vacatures die ik heb bekeken hadden dat niet gedaan. Hoe ga je trouwens sollicitanten genereren? Alleen een RSS feeder lijkt me niet voldoende. Ergens een een emailadres kunnen registreren om vacatures per mail te ontvangen lijkt me een minimale noodzaak.
  6. Je zou dit zelfs kunnen gebruiken om de aankopen in de tijd te spreiden. Eerste maand de N & Y uitleveren, 2e maand de E & O, 3e maand de W & R en de 4e maand de K en een herhaling van de andere letters zodat mensen die later zijn begonnen toch het complete woord kunnen samenstellen. Je zou hierbij een 80/20 verhouding kunnen aanhouden. 80% de letters van die maand en 20 % de overige letters. Anders wordt het zo zichtbaar dat je dit doet ;). Komen allen de mensen die blijven kopen in aanmerking voor je toch wel dure prijs.
  7. Klinkt als een geval niet willen betalen. Nog 1 keer SMS'en en mailen dat hij moet betalen of dat je het anders uitbesteed. Geef hierbij direct aan dat de incassokosten voor 100% op hem verhaald worden. En dat uitbesteden ook echt doen!! Binnen een week na laatste herinnering. Even terzijde, ik zou z'n website en email ook maar alvast blokkeren aangezien jij dat beheerd. (uiteraard na het laatste emailtje van jou ;) . Wedden dat hij niet zonder z'n email kan?
  8. Is het een productlijn dat je echt nodig hebt om een compleet assortiment te hebben dan zou ik ondanks de beperkte marge het er wel in opnemen. Daarnaast hoef je ook niet direct de laagste prijs te volgen. Mensen zullen ook gewoon naar je site komen en niet direct prijzen gaan vergelijken. En zelfs al doen ze dat wel dan heb je als het goed is bij je vaste klanten een betrouwbaarheids premium. Stel dat je geen 1 euro marge doet maar 2 euro marge. De prijs wordt dan € 26,00 ipv € 25,00. De meeste vaste klanten zullen dit wel accepteren. Dit is natuurlijk maar beperkt mogelijk, € 5,00 verschil gaan ze niet accepteren en leidt tot een imago van duur, ook voor je andere, normaal geprijsde, producten. Check ook even de totale prijs bij de 'dumpers', wellicht dat de verzendkosten inderdaad hun winstpunt zijn. De meeste consumenten zijn ook niet gek en zullen dat zeker opmerken en jouw hogere productprijs accepteren omdat ze naar de totaalprijs kijken. Als het product niet direct nodig is voor je assortiment en je ook niet op de hierboven beschreven manier je marge kan verhogen dan zou ik het aan me voorbij laten gaan. Hoogstwaarschijnlijk gaat het opnemen van deze productlijn je meer ksoten dan opbrengen. Dit doordat klanten deze producten gaan kopen ipv de producten waar je wel een goede marge maakt. Nog los van eventuele imagoschade.
  9. Kijk ook een bij Busiop http://www.busiop.nl/ Is volgens mij ook een vergelijkbaar concept.
  10. Michiel, Sorry, een tijdje niet gekeken en geen alert aangezet. Rapportages in de tijd; een verloop van een bepaalde waarde over de tijd. Denk hier bijvoorbeeld aan de NetPromoterScore. Op de Y-as krijg je dan de score te zien van -100% tot + 100% en op de x-as de tijd in bijvoorbeeld weken/maanden/kwartalen. Hierbij kan men dan zien wat de ontwikkeling in de tijd is van de desbetreffende waarde. Net als een aandeelkoers over verloop van tijd. Wat betreft de herinneringen en uitnodigingen. Dat als je een doorlopende actie hebt, je in het begin met een split-run kan werken met betrekking tot de uitnodigingen en dat je kan kijken welke uitnodigingen de meeste respons opleveren. Bijvoorbeeld; bij de eerste 500 mensen die per mail benaderd stuur je 250 stuks een formeel geformuleerde uitnodiging (met U aanspreken bv) en 250 een informeel geformuleerde uitnodiging. Vervolgens wil je kunnen zien welke uitnodiging de meeste respons oplevert. Arjan
  11. Beste Michiel. Ik heb wat ervaring met online enquetes opgedaan. Dit betrof doorlopend, niet-anoniem klanttevredenheidsonderzoek. Er zijn wat punten die je in deze situatie graag ziet. Je wilt de respons zo groot mogelijk krijgen. Dit houdt in dat je meerdere vormen van uitnodigen en herinneringen moet kunnen toepassen en ook moet kunnen zien welke uitnodiging de grootste respons oplevert en hoe vaak je een herinnering kan sturen die nog steeds extra repsons oplevert zonder al te veel spam effecten te krijgen. Daarnaast dien je een een goede handleiding maken met alle voor en nadelen van de verschillende vraagtypen die je kan gebruiken; multiple choice, 7 punts schalen etc. Vragen moet een klant zelf kunnen toevoegen via templates. Liefts ook met templates voor totaal onderzoeken. Bij mijn doorlopende onderzoek liep ik tegen het probleem op dat ik slecht rapportages in de tijd kon krijgen. M.a.w. om te zien of de klanttevredenheid omhoog ging of omlaag in de tijd vergde nog erg veel moeite om uit te zoeken. Omdat het niet anoniem was wilden we ook additionele profiel gegevens meesturen. In mijn geval branchecode en aantal FTE's in het bedrijf. Deze wil je kunnen gebruiken in je analyses en rapportages. Deze gegeven dienen dus te kunnen worden ge-upload. Concetreer je voornamelijk op rapportages als techniesche oplossing. Hoe betrouwbaarder en inzichtelijker je rapportages hoe beter je klanten waarde ervaren van je oplossing. Denk daarnaast ook aan de inrichting van de onderzoeken. Dit is een vak apart en veel van je klanten zullen hierbij advies nodig hebben. Ik weet niet of jij dat ook kan, hou in ieder geval iemand achter de hand die dat wel kan.
  12. Beste Mark, Ook ik denk dat je het beste kan concentreren op het presenteren van je prijzen. Zelf zou ik de enkelvoudige prijs weghalen en een kleine staffel maken waarin effecten van de verschillende opties inzichtelijk worden. bv verschil in aantal kleuren vs aantallen. En daarnaast een eenvoudige calculator maken bij het product waarbij de klant zelf snel kan zien wat de verschillende opties kosten in de door hem gewenste oplages. Dus inderdaad niet pas bij de checkout. Deze calculator dient 2 prijzen te laten zien. Prijs per item (beker) en de prijs van de ingevulde oplage. De prijs per item geeft de klant houvast bij vergelijkingen met z'n huidige leverancier die wellicht een andere verpakkingsgrootte aanhoudt. (Ik ga er hierbij even vanuit dat je niet bang bent voor vergelijkingen ;) ) De 2e prijs geeft hem een indruk wat hij kwijt is ex verzendkosten. In de calculator dient een formule te zitten die alleen aantallen accepteert die overeenkomen met aantal eenheden per verpakkingseenheid. Of men kan alleen het aantal omdozen invullen. Daarbij moet dan wel goed worden weergegeven hoe groot zo'n omdoos is met wellicht een automatische berekening van het aantal individuele eenheden. Ook zou ik de log-in voor de klanten naar boven halen (boven de fold)
  13. Hoi Ronny, Als er vanuit deze klant klanten naar jou toekomen en er moet daar een continu bonussysteem voor komen dan dient er in ieder geval ook een continue inspanning van hun kant te komen bijvoorbeeld het overnemen van het debiteurenrisico. Is dat niet het geval dan is een enkelvoudige aanbrengpremie voor jou de beste oplossing. Dit kan natuurlijk een terugkerend karakter hebben in de vorm van nieuwe/verlengde jaarcontracten die worden aangebracht. Gezien je huiverigheid om van deze klant nog verder afhankelijk te worden zou ik in ieder geval eisen dat je onder je eigen naam de diensten blijft verlenen. M.a.w. dat als de samenwerking een keer beeindigt dat je rechtstreeks de eindklant kan benaderen voor de voortzetting van je diensten. Dit zowel in het geval indien de eindklant de relatie beeindigt met je tussenpersoon alswel als de relatie tussen jou en de tussenpersoon stopt. Zorg er ieder geval voor dat je niet aan een vorm van concurrentiebeding wordt gebonden. Zodat als je klant bedenkt jouw diensten ook zelf te gaan aanbieden of via een concurrent te gaan inkopen de weg naar de eindklant voor je open blijft.
  14. Het is inderdaad gewoon een email dus een afmeldknop hoeft er niet in. Alleen je stuurt hem wel aan een prospect en hoe gepersonaliseert hij ook is, na 1 juli 2009 kan hij wel aangemerkt worden als spam. Je moet dus een opt-in hebben op basis van een eerder contact. Bijvoorbeeld een telefoongesprek of een ontmoeting op een beurs. Nu zal je spam status niet zo grote vaart lopen als je elk mailtje echt zeer persoonlijk gaat schrijven maar je kan door iemand op een blacklist worden gezet waarop je door spamfilters ook met je gewone mail wordt geblokt. Erg lastig om dat weer ongedaan te maken. Ook moet je je afvragen of het commercieel interessant is. Als de prospect het ervaart als spam (ook is het het niet), kan dat een negatieve invloed hebben op je commerciele kansen.
  15. Beste Paul, Je zou je kunnen abonneren op de De Nationale Retailgids van First Formula. http://www.denationaleretailgids.nl/ Hier kan je je alle inkopers en andere contactpersonen vinden met contactgegevens. Je zou eventueel ook met ze kunnen bellen. Toen ik laatst met (een helaas afgeketst) productaanbod voor formules kwam toonden ze zich erg behulpzaam. Ik zou ook met de gevonden namen bij de betrokken formules gaan kijken of je ze via LinkedIn kan traceren en eventuele doorverwijzingen kan krijgen van wederzijdse contacten. Wel zou ik jezelf ook nog de vraag stellen of de inkoper wel de juiste contactpersoon is. Waarschijnlijk heb je er meer aan als je contact zoekt met degene die verantwoordelijk is voor het assortiment. Dit kan de inkoper zijn maar ik denk eerder de commercieel directeur en/of formule manager. Als je niet via je netwerk kan binnenkomen dan is inderdaad gewoon bellen om een afspraak te maken de enige echte oplossing. Wellicht vooraf gegaan door een informatiepakket. Dat laatste maakt de call wat minder cold. Hoogstwaarschijnlijk gaat dat prima werken. Nieuwe producten bekijken is namelijk een belangrijk onderdeel van hun werk. Bij het Kruidvat hebben ze dat begrepen maar de inkoper van Bart Smit blijkbaar niet. Wel moet jouw verhaal snel & helder te vertellen zijn. Probeer dat eerst eens uit op vrienden en kennissen, liefst met een zakelijke achtergrond.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.