Ruben

Senior
  • Aantal berichten

    70
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Noordstraat 58, Biervliet, 4521 R, Nederland
  • Voornaam
    Ruben
  • Achternaam
    de Meijer
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    De Meijer Energiebesparing
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

Ruben's trofeeën

  1. Ik wil een nieuwe bedrijfsactiviteit oprichten met een andere ondernemer. Hierbij is de situatie als volgt: Ik heb een BV, de ander heeft een eenmanszaak. Beiden willen we óf een V.O.F. óf een BV oprichten. In ieder geval zo dat deze nieuwe bedrijfsactiviteit helemaal losstaat van de andere bedrijven. Hoe kunnen we dit het beste oppakken. We willen voorkomen dat wanneer de ene persoon failliet gaat met zijn eigen bedrijf, het gezamelijke bedrijf ook aangesproken kan worden. Alvast dank
  2. Hoi, Waarschijnlijk heb je van de vervoerder / agent ook een formulier ontvangen, genaamd 'Sagitta' Hierop staat de belastbare waarde. Deze dien je als goederenwaarde aan te houden voor je BTW. Op je tweede vraag weet ik het antwoord ook niet precies. Dit doet mijn boekhouder gewoonlijk.
  3. Meestal is het gebruikelijk om te werken met een bepaald franco-bedrag. Dus bijv. bij besteding vanaf € 750 worden er geen verzendkosten berekend. Indien men voor minder dan € 750 besteld, worden er wel verzendkosten berekend. Wat dit bedrag is dien je zelf te bepalen. Je bent hier afhankelijk van wat concurrentie doet en wat je toekomstige klanten acceptabel vinden.
  4. Hoi, Afgelopen jaren is m'n bedrijf ontzettend hard gegroeid. Af en toe merk je gewoon dat je bepaalde werkzaamheden net niet voor de volle 100% kan uitvoeren i.v.m. tijdgebrek. Óf je kan een klant net niet de aandacht geven die nodig is, waardoor je klant niet helemaal tevreden is of langer moet wachten op antwoord. Nu ben ik aan het zoeken geweest hier op het forum of er ondernemers die kunnen vertellen over hun ervaringen met hun eerste werknemer. Kan deze echter nergens vinden? Mij lijkt het dat je eerste werknemer aannemen altijd een groot risico is, maar dit hoort bij het ondernemen. Mij lijkt het interessant om van ondernemers te weten wat hun ervaring / mening is over de volgende zaken: (Zelf ben ik van plan om iemand er bij te nemen voor verkoop / marketing) - Hoe lang zat je bijv. in het twijfel-proces, d.w.z. hoe lang duurde het voordat je werkelijk besloot iemand in dienst te nemen? - Had je op dat moment al genoeg inkomsten om ook bij het niet functioneren van de werknemer dit op te kunnen vangen. Of heb je gegokt en heeft dit goed uitgepakt? - Vanaf hoeveel maanden ( jaar? begon het meer geld op te brengen dan het heeft gekost? Misschien zijn er andere ondernemers hier op het forum die vergelijkbare vragen hebben? Die mogen uiteraard bovenstaand lijstje aanvullen.
  5. Met Directpakket heb ik tot op heden geen ervaring. Ben wel erg benieuwd, dus zodra mensen hier eens iets hebben vervoerd graag de ervaring. Zelf ben ik vorige week eens begonnen met MyParcel.nl. Gezien de ervaringen met Parcel International was ik toch nog altijd op zoek naar een andere partij. Vind het zelf makkelijker werken dan Parcel International, omdat je hier een .CSV bestand van je verzend-adressen kan uploaden. Zo dien je niet alle adressen nogmaals in te voeren. Tarieven zijn ook erg goed: € 5.10 per pakket (Excl. BTW) en ze vervoeren via TNT. Ze bieden dus dezelfde diensten aan als TNT, dus ook met een aantal afleverpogingen. Het enige nadeel is dat je bij een klacht een tussenschakel hebt. Aangezien de klachtenafhandeling bij TNT toch erg slecht is, maakt het voor mij niet veel uit.
  6. Hoi, Mijn ervaringen met Ideal zijn erg goed te noemen. Daarnaast zijn de resultaten van mijn webshop ook nog eens verbeterd. Ik ga geen absolute getallen geven, maar kan wel de verbetering opgeven in percentages. Conversieverhoging met Ideal: 0,1% Dit is dus nog niet eens zo'n groot verschil. Dit kunnen evengoed andere factoren zijn zoals: - Webshop-verbetering - Vereenvoudiging bestelproces Omzet per order: 100% De omzet per order is dus verdubbeld en dat scheelt wel heel erg veel natuurlijk. Het lijkt me omdat mensen toch meer vertrouwen hebben in deze betaal-methode, terwijl ze nog altijd vooruit moeten betalen. Daarnaast ook de verbeteringen die je aangeeft, zoals niet meer wachten tot mensen betaald hebben.
  7. Ik heb zojuist gebeld met Parcel International, aangezien ik ook al behoorlijk wat pakketten terug heb ontvangen. Het blijkt dat het contract niet is opgezegd met TNT Post. Zoals ik het had begrepen was er een fout tussen de verbinding van Parcel International en TNT. Ze gaven aan dat dit vandaag eigenlijk verholpen had moeten zijn, maar is dus nog niet gebeurd. Hopelijk lukt het morgen wel.
  8. Onderstaande link kan ook wel eens handig zijn: http://www.esset.nl/brutonetto2009.htm
  9. Hoi, een wereldwijd patent is vrij duur en lijkt me dus niet aan te raden. Ik zou aanraden om met de fabrikant inderdaad een verklaring te ondertekenen dat jij in Nederland / Benelux / Europa het alleenrecht heb om dit product te verkopen. Daarna flink gaan verkopen, zodat je snel aantallen kunt maken. Dan is het voor concurrentie niet zo interessant meer om het product ook te gaan maken. Heb je trouwens als kopers voor je producten? Is het een product voor bedrijven of particulieren. Wanneer het voor bedrijven is, zo snel mogelijk zorgen dat je veel referenties hebt.
  10. Ok, dat is jammer. Je praat dan in feite alleen maar over een verschuiving. Ik ga sowieso Ideal installeren en heb hier ook al een partij voor gevonden. Wanneer mijn bevindingen bekend zijn, zal ik ze hier op het forum bekend maken. Ik denk dat dit voor veel toekomstige webshop-eigenaren van belang is.
  11. Ok, maar heb je hier ook concreet cijfers van, bijvoorbeeld dat het aantal orders met aantal % is toegenomen?
  12. Toch nog even terugkomend op dit Ideal verhaal (topic is wel al redelijk oud, maar goed): Ik wil betalen via Ideal toepassen op mijn website. Nu wordt er alleen nog maar vooruit betalen aangeboden (handmatig) + onder rembours. Zijn er echter webshopeigenaren die uit eigen ervaring weten wat dit met de conversie doet / deed voor hun webshop. Lijkt me wel eens leuk om hier beetje inzicht in te krijgen. Ik heb een mail gestuurd naar mensen die zich hebben aangemeld als klant maar niets gekocht hebben om hun mening te peilen. Hun gaven vaak aan dat de oorzaak was dat er geen Ideal werd aangeboden. Alvast dank, Ruben
  13. Yes, gisteren hebben ze in De Telegraaf een krantenartikel over mij en aan mijn bedrijf besteed. Hieronder de link naar dit artikel http://www.handigbesparen.nl/UserFiles/Image/Nieuwsbrief%20Oktober%202008/KrantenartikelTelegraaf.JPG Echt enorm veel reacties op gehad.
  14. Zeker te weten, werk in overvloed.
  15. Zelf zit ik ook met deze materie. Een vriend heeft aangeboden werk voor mij te willen doen. Echter ben ik net helemaal full-time begonnen, waardoor een salaris extra op dit moment eventueel nog te veel is. Is echter het volgende wel mogelijk: - (stage)contract aanbieden met een laag vast salaris - Percentage van de winst uitbetalen. Hem lijkt dit ook een reële constructie, aangezien hij waarschijnlijk ca. half jaar werk voor mij zal verrichten. Voor hem is het ook meer om (stage/werk)ervaring op te doen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.