Mr.Hanky

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male

Mr.Hanky's trofeeën

  1. Pas ook op dat je "hogere" segment klanten niet wegblijven bij je winkel omdat je ook "goedkope" rotzooi verkoopt, en vice versa. Zorg ook dat je de lagere segment koper nog steeds "klant is koning" laat voelen, en niet een lagere segment klant die alleen maar "Goedkope rotzooi" kan kopen. Ik zou een duidelijke scheiding (kan door 1 gipsplaten muurtje) aanhouden. Eventueel een andere merknaam in het leven roepen. Een voor de lagere segment producten, een voor de hogere segment producten. (Voorbeelden uit de auto branche, Skoda-Seat-VW-Audi, of nog beter Toyota en Lexus). Heel belangrijk is ook dat je verschillende doelgroepen verschillend benaderd, zowel buiten de showroom (adverteren, instalatie service e.d.) als binnen de showroom (ontvangst, koffie in plastic bekers of echte kopjes etc.) hopelijk heb je er wat aan. Succes..
  2. Mijn persoonlijke ervaring is, dat als ik iets wil kopen (in dit geval een tandenborstel) ik heel simpel het product intyp, en vervolgens "kopen" en of "bestellen" erachter (Nederlands dus, Tandenborstel kopen/tandenborstel bestellen). In het Engels zou het dus zijn "Order Tootbrush danwel Purchase Tootbrush. Persoonlijk zoek ik dus niet op winkels, enkel het product. Zorg btw ook dat je winkel is aangemeld bij sites zoals kieskeurig.nl, wordt ook veel gebruikt door online shoppers.
  3. Splits je merknamen op zodat je "vanaf scratch" kan beginnen. Topkwaliteit -> Topmerk - Topklassesegment marketing Mindere kwaliteit -> Minder merk -> Midden/Lager segment marketing
  4. Communiceer dus DUIDELIJK EN CONSISTENT dat je topkwaliteit levert naar je klant. Laat hem zien wat: de voordelen voor hem zijn om enkel topkwaliteit te kopen de nadelen voor hem zijn om geen topkwaliteit te kopen Jij moet je positioneren zodat zodra iemand jou merk hoort, hij dit associeert met topkwaliteit. Dit vergt tijd, energie en een beetje geluk. (Toyota, Bose, Noem het maar op) Zorg dat je ook je communicatiekanalen daar op afstemt. Jij levert topkwaliteit, adverteer dan in HET topmagazine in jou branche. Ferarri adverteert echt niet in de daklozenkrant...de qoute 500 daarintegen. Om jou openingsvraag: "Hoe maak je het verschil" te beantwoorden. Creeer een verschil en zorg dat de klant dit onmisbaar/enorm belangrijk gaat vinden. Communiceer naar de klant WAT het verschil is, waarom ze juist bij jou moeten kopen. Blijf dit doen.
  5. Ga terug naar de kern: Waarom eten mensen fruit A) Omdat het lekker is B) Omdat het gezond is D.m.v. bijv. adverteren, een image bouwen, etc. kan je jouw fruit POSITIONEREN als gezonder of lekkerder dan de concurent. Ik betaal graag 5 cent meer voor een peer die ik ervaar als "verser, gezonder, lekkerder, etc. " dan de goedkopere variant. Misschien is dit niet je doelgroep, maar wil je bulk verkopen aan bedrijven. Kies dan dat deel van de markt en richt je daar op. Wat willen die grote afnemers? Snelheid, efficientie, geen gezever. Communiceer: Ik lever grote partijen fruit, sneller en efficienter dan de concurent. 's Ochtends besteld, 's middags in huis (bij wijze van spreken) (Dat je daarvoor 20 truckers uit Polen over laat komen hoeft niemand te weten). Heeft u een vraag of commentaar, binnen 24h. antwoord. ETC. Kies een bepaald deel van de markt, een bepaald specialisme en focus je daar op. Dan zal je vanzelf zien dat je tot super ideën komt. Sta ook een beetje open, iedereen probeert je te helpen hier en jij wijst veel van de hand. Je bedoeld het misschien niet zo, maar het komt vrij negatief over.
  6. Niet alleen verkopen/verwerken is actief zijn. Je bent al actief als je de bestelling plaatst. Het inkopen van een handelsvoorraad is immers een bedrijfsactiviteit. Edit: Punt van mijn verhaal vergeten. Gewoon inschrijven dus
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.