Jump to content

Sjoerrigter

Junior
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    Schiestraat 46, Enschede, 7523 T, Netherlands
  • First name
    Sjoerd
  • Last name
    Boerrigter
  • Company or organization name
    Sjoerrigter Reclame
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.zibb.nl, www.deo

Company info

  1. We zijn met name actief als webdesignbureu en vallen daarmee volgens mij meer onder IT dan onder Grafische Bedrijven. Volgens mij worden met grafische bedrijven met name drukkerijen en dergelijke bedoelt, maar ik kan me vergissen. Volgens een onafhankelijke HRM adviseur was er voor ons in ieder geval geen CAO van toepassing.
  2. Bedankt voor alle reacties! Goed om wat meningen van andere te lezen. N.a.v. de reacties lijkt het mij het hanigst als medewerkers hun pensioen zelf kunnen regelen. Misschien kan ik hier in het salaris wel enig compensatie voor opnemen. Er wordt een aantal keren genoemd dat het pensioen erg kostbaar is. Maar om welke bedragen hebben we het dan? Hoeveel geld moet iemand oneveer inleggen per maand om een goed pensioen op te bouwen?
  3. Hallo, Ik ben eigenaar van een eenmans zaak met vier vaste medewerkers. Iedereen ontvangt een goed salaris en secondaire arbeidsvoorwaarden. Het enige dat niet geregeld is is een pensioenregeling. Van een medewerker kreeg ik de vraag of dit nog geregeld gaat worden. Via een adviseur begreep ik dat het aanbieden van een pensioen binnen onze branche niet verplicht is omdat er geen CAO van toepassing is. Toch kan ik me voorstellen dat het wel gebruikelijk is om een pensioen aan te bieden. Aan de andere kant ontvangen ze een goed salaris en zouden medewerkers het ook zelf moeten kunnen regelen. Ik ben erg benieuwd wat hierin gebruikelijk is. Moet ik wel of geen pensioen aanbieden, ondanks dat het niet verplicht is? En wat zijn eventuele mogelijke tussenoplossingen om medewerkers toch iets te kunnen bieden? Ik hoor graag hoe jullie hier over denken.
  4. Misschien een goede toevoeging op dit topic. Hier kun je tegen geringe kosten ideeen voor een bedrijfsnaam bestellen: mod edit: NO SPAM please
  5. [*]wij weten hoe je wél af kunt vallen [*]pak afvallen bij de wortels aan [*]ontdek het geheim van afvallen op www.jouweetcoach.nl Misschien een mooie afbeelding erbij die de aandacht trekt? Succes!
  6. Op marketingfacts wordt iedere vrijdag een update van de nieuwste virals geplaatst. http://www.marketingfacts.nl/rubrieken/Viral_marketing/
  7. Sjoerrigter reageert niet (meer). Vond de naam zo leuk dat ik 'm dus zelf maar heb vastgelegd. :P Haha, ik had hem wel gelezen maar ik vond hem niet bijzonder spectaculair. Van mij mag je hem hebben. Succes ermee ;)
  8. Groots en vertrouwd overkomen doet het zeker niet. Het komt inderdaad over als een webshop die een hobbyist in elkaar heeft geknutseld om op zaterdagmiddag telefoon accu's te verkopen. Ik hoop dat je dit zelf ook inziet, anders zal het nooit de uitstraling krijgen waarnaar je zoek. Tip: ga eens kijken naar webshops die wel groots en betrouwbaar overkomen (bol.com, wehkamp, kelkoo, pixmania, neckermann, etc.). Zie je het verschil? Vanwaar dat frame om je logo?
  9. De gedachte is niet dat ik eerder aangeklikt wordt als ik bovenaan lijstjes sta, maar dat ik vaker wordt gezien, en dus mijn bekendheid omhoog gaat. Als een potentiële klant nog geen reclamebureau kent kan ik me voorstellen hij of zijn wel een aantal bureaus uit een lijstje zal gaan vergelijken. Ik zou zelf de eerste 5 tot 10 bureaus er uit pikken. Als er daar een tussen zit die bevalt is de kans groot dat men daarvoor kiest. Maar uit jullie reacties begrijp ik dat ik me niet te druk moet maken over een naam met een Z. Ik ben misschien te perfectionistich in het kiezen van een naam. Ik wil dat er geen enkel nadeel aan de naam verbonden zit. Misschien maakt ik het mezelf veel te moeilijk.
  10. Dag HL-ers, Voor mijn reclamebureau ben ik al enige tijd op zoek naar een nieuwe naam. Ik heb nu een sterke naam in gedachte, maar deze begint met de letter "Z". Dit betekent dat mijn bedrijf altijd onderaan zal staan op alfabetische overzichten en dus minder zal opvallen dan een bedrijf dat met de letter A begint. Hoe groot denken jullie dat deze invloed is? Zouden er veel mensen zijn die juist onderaan een lijst beginnen met lezen (ik doe het zelf wel eens)? Is er wel eens onderzoek gedaan naar dit onderwerp? Ik weet dat het voor websites heel belangrijk is wat je boven en onderaan plaatst.
  11. Als je een productidee wilt laten uitontwikkeld moet je bij een Industrieel Ontwerpbureau zijn. Deze bureaus zijn er in gespecialiseerd om van je idee en maakbaar product te maken. Je hebt dan nog wel een verkoopkanaal en producent nodig, maar daar kunnen ze je wellicht in verder helpen. Zit wel een prijskaartje aan.
  12. Goedendag, Voor mijn reclamebureau ben ik op zoek naar een nieuwe naam die bij een nieuw imago aansluit. Mijn doelgroep bestaat bedrijven die het belangrijk vinden om op de juiste manier gezien te worden en op te vallen. Met name MKB. Bedrijfsactiviteiten zijn ontwerp van huisstijlen, drukwerk en websites. Dit wil ik gaan uitbreiden met aanvullende diensten zoals hosting en het drukken van de ontwerpen (d.m.v. partners). Dus een full-service aanpak waarbij ik mijn klanten al hun reclame zorgen uit handen neem. Het probleem is dat veel klanten mij zien als een student die websites bouwt. Dat is ook wel zo, maar zo wil ik niet overkomen. Ook is mijn naam "Sjoerrigter" voor veel mensen moeilijk te onthouden. Als ik over een half jaar afgestudeerd ben wil ik mijn nieuwe bedrijfsnaam presenteren, samen met een nieuwe website waarop ook de nieuwe diensten komen te staan. Ik wil een simpele (liefst Nederlandse) naam waarvan de .nl domeinnaam vrij is, die de volgende USP's uitstraalt. [*]Opvallende ontwerpen [*]Eigentijds [*]Helder en duidelijk [*]Full-service [*]Specialistisch en toch veelzijdig Ik heb er zelf al eindeloos over nagedacht, maar ik kom steeds op dezelfde matige ideeën, of op al bestaande namen. De bedenker van mijn nieuwe bedrijfsnaam ontvangt een lekkere slagroomtaart ;)! Ik ben benieuwd.
  13. Ik denk dat je met een andere insteek ook een geheel andere doelgroep kunt aanspreken. Ik denk hierbij aan de doegroep vrouwen van 20 - 50 jaar (huisvrouwen). Personalisatie van producten is heel populair in deze doelgroep, zeker in het interieur. Ik stel me een pot voor waarbij je meerdere papiertjes krijgt in de juiste pasvorm. Hierop kan al een mooie print op gedrukt zijn, of men kan er een eigen ontwerp of foto op (laten) printen. Het idee van een kleurplaat is leuk... maar ik vraag me af of men zit te wachten op een lelijke kindertekening in zijn / haar interieur. De presentatie en verpakking moet dan wel een andere uitstraling krijgen. Het kom op mij nu erg goedkoop over, als een product dat ik voor 2 euro bij de action kan kopen. Als je dit een beetje leuk presenteert en neerzet in ketens als de bijenkorf, expo, de beter tuincentra, denk ik dat je ook een hogere prijs kunt vragen (ergens tussen de 5 en 25 euro?). De naam creapot vind ik te erg voor de hand liggen en cheezy. Deze moet dan ook veranderen.
  14. Ik denk dat je niet alleen moet denken aan de kleur van het logo. Als je een bepaalde kleur kiest zal deze ook terugkomen in je website, drukwerk, etc. Dit is belangrijk om in je achterhoofd te houden bij het kiezen. Persoonlijk vind ik ook de roze het sterkst. Wellicht met een blauw (zakelijke) steunkleur in je huisstijl zodat je opvalt en toch zakelijk overkomt. P.s. Het grijs van het woordmerk komt nogal bruin op mij over. Is dit de bedoeling? Ik zou eerder een tint puut geijze tint kiezen, want grijs past overal bij.
  15. Nieuwe ontwerp ziet er een stuk frisser uit, chapeau. Ik heb nog een minimale fout ontdekt: in de niet-actieve menuitems ontbreekt steeds een pixel in de rechter onderhoek van het label. Het is maar een kleinigheidje, maar het zijn de detaills die er toe doen!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept