baskie

Junior
  • Aantal berichten

    15
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

baskie's trofeeën

  1. Beste Melvin, Allereerst wil ik kwijt dat ik het heel vervelend vind voor je dat het niet is gelopen zoals je had gehoopt. Ik ben ondernemer sinds 2001, heb een mooie zaak opgebouwd maar ook veel klappen gevangen. Mensen denken helaas vaak dat je even een webshop kunt kopen, inrichten en gaan maar zo zit het helaas niet. Mensen vertrouwen is ook een gok maar beide heb je inmiddels ervaren. Wat de oorzaak is, kan ik niet zeggen op basis van je verhaal. Dat kunnen veel (kleine) dingen zijn en het is onmogelijk om dat op te schrijven. Ik kan je alleen veel succes wensen bij je herstel. Doe zoveel mogelijk rustig aan en stap voor stap. Groet, Bas
  2. Mee eens: je kunt het op veel manieren berekenen maar uiteindelijk ben jij de eigenaar. Als jij er niet vanaf hoeft en je wilt er per se X voor hebben, dan is dat de prijs, punt. Als je er vanaf wilt en je hebt maar beperkte gegadigden dan zul je concessies moeten doen. Ik zou hen in elk geval een bod laten doen. Overigens ben ik wel benieuwd naar wat het uiteindelijk geworden is. Ik zou het waarderen als je dat nog laat weten, wat je kwijt wilt natuurlijk. Succes!
  3. Hoi Ultimate, Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het gekozen webshop pakket. Als ik zo vrij mag zijn ben ik ook wel benieuwd naar hoe je je budget hebt ingericht: waar heb je overal rekening mee gehouden: aanschaf webshop, evt. aanschaf of laten maken van foto's, linkbuilding, software voor e-mailnieuwsbrieven, etc. In het begin stel je een vraag waar ik niemand op terug zie komen, namelijk: Ik weet niet hoe nauwkeurig je de voorraad in de gaten wilt houden maar hier zijn verschillende pakketten voor afhankelijk van je budget. osCommerce en Magento hebben beide basisfunctionaliteiten die voor de meeste shops voldoende zijn.
  4. Hoi Addy, Ik heb met vrijwel alle keurmerken ervaring en heel eerlijk: je merkt er niks van. Je moet het echt zien als een bouwsteen, een onderdeel dat je nodig hebt om te groeien. Andere bouwstenen zouden kunnen zijn: online adverteren, een 0900-helpdesk nummer, weet ik het. Verwacht niet dat je omzet erdoor gaat stijgen. Het enige effect is dat je twijfelaars over de streep kunt trekken maar daar staat tegenover dat je dat eigenlijk alleen bereikt met Thuiswinkel.org. Die vragen weer een jaarlijkse bijdrage op basis van je omzet. Veel meer dan het logo en een linkje vanuit hun site krijg je er niet voor terug. Let op: ik zeg duidelijk niet dat je het niet moet doen maar ben wel realistisch over het effect. Als je serieus bent over je winkel en je wilt groeien dan vind ik persoonlijk een lidmaatschap bij Thuiswinkel.org wel een goed statement naar je omgeving.
  5. Waarom ga je je webshop op een andere domeinnaam zetten? Vanuit zoekmachine optimalisatie oogpunt is het aantrekkelijk om de webshop op hetzelfde domein te zetten. Dan zal elke link naar je site de positie van de shop versterken en andersom. Wanneer ze op een ander domein staan moet je beide domeinen apart promoten.. Heb je daarnaast nagedacht om je bedrijfsnaam EN een belangrijke term in de domeinnaam te verwerken? In competitieve markten kan het enorm helpen wanneer je de belangrijkste zoekterm in de domeinnaam hebt opgenomen. Zoals bijvoorbeeld: condoom-anoniem.nl.
  6. Duidelijk is het meest belangrijk. Wanneer je niet bereikbaar bent kan het zijn dat iemand afhaakt maar evengoed kan het zijn dat die persoon dan zelf gaat zorgen voor een oplossing. Dat voorkomt in elk geval veel domme vragen. Heb je een FAQ-deel op je site? Als je niet bereikbaar bent is het wel handig als men daar dan het antwoord kan vinden op standaard vragen.
  7. Strafbaar is het niet. Bovendien gaat het om een heel laag aantal ontvangers. Als je nou een mega commerciele brief de deur uit doet naar 10.000 mensen waar je het adres op obscure wijze van hebt gekregen, dan wordt het een ander verhaal. Verder zou ik me niet zo druk maken hierom. Tip: Maak er een LEUKE mail van. Dus niet standaard "oh kijk eens wat mooi en niet duur" maar een leuk verhaal. Dat vind niemand erg om te ontvangen. Diegene die er niet voor open staan klikken dan eenvoudig op delete. Succes he!
  8. @frans: Snap ik helemaal. Dat staat me ook niet aan van Thuiswinkel.org. Verder is dat wel het enige keurmerk dat echt bekend is, de rest kan niet tippen aan de bekendheid.
  9. Die training heb ik van de week gehad: beetje jammer als je 600 euro betaald om dan met 60(!) mensen in een ruimte te moeten zitten maar eerlijk is eerlijk, het is een goede training. Ik had het boek 'Elke dag je hoofd en inbox leeg' al gelezen waardoor er voor mij minder toegevoegde waarde in de training zat dan anders het geval was geweest verwacht ik. Misschien kun je beginnen door dat boek te kopen. Ik had het in een uur uit, en: het werkt!
  10. Heb je al geprobeerd om ondernemers uit een aantal branches te benaderen en ze tijdelijk een gratis plaats te geven? Het is makkelijker om na verloop van tijd geld te gaan vragen wanneer men er profijt van heeft gehad. De concurrenten van die bedrijven willen er naar verloop van tijd bij komen en zullen er dan mogelijk al voor willen betalen. Daarnaast is een volle website makkelijker te verkopen aan nieuwe bedrijven.
  11. Hoi Vera, Het gaat om software die al een tijdje door ons wordt geproduceerd en verkocht. De merknaam, daar zitten we dus aan vast. Achteraf gezien was Europa te veel voor ons. We verkopen in Nederland en soms in Belgie. Duitsland, Engeland en Frankrijk is in de komende jaren een mogelijkheid maar daar houd het voorlopig even op. Uit gemak is voor Europa gekozen maar dat blijkt een enorme vergissing. Vind het slecht dat het merkenbureau daar niet verder op in is gegaan: zij moeten de consequenties vooraf kunnen inschatten en je inlichten over het risico. De oppositie waar ik het over heb houd in dat de andere partij het niet eens is met onze registratie. Ze doen daarom een voorstel van zaken die wij uit onze registratie moeten schrappen of aan moeten passen waardoor zij geen verdere stappen ondernemen. Volgens het bureau waar ik mee werk, is het daar dan ook mee gedaan. Klopt dat niet dan? Per oppositie werd er tussen de € 500,- en € 800,- in rekening gebracht. Bij de laatste oppositie werd er aangegeven dat ik daar in 1 geval bovenop € 500,- moet vergoeden van de kosten die de tegenpartij heeft gemaakt. Ik ben het er niet mee eens dat ik hierover vooraf niet ben geinformeerd en ben dan ook niet van plan om dit soort extra kosten voor mijn rekening te nemen. Omdat ik er geen verstand van heb is het lastig om verweer te maken tegen mijn leverancier. Neemt niet weg dat ik het niet eens ben met het principe dat een leverancier zomaar de kostprijs met dit soort getallen kan verhogen. Ps mijn omschrijving zal vast niet volledig zijn: ik snap er onderhand ook niet alles meer van! Groet, Bas
  12. Hallo Vera, De registratie zou voor heel Europa ongeveer € 3.500,- kosten. Met alle opposities en de facturen die het bureau wilde indienen gaat dat bedrag over de € 7.000,- heen. Daar komt bij dat merkbewaking nu een must is a € 1.250,- per jaar. Daarmee komen de totale kosten over 5 jaar veel hoger te liggen dan vooraf ingeschat. Ik heb het bureau met deze kwestie geconfronteerd en ze lijken nu in te binden door de laatste opposities voor hun rekening te nemen. De partij achter de laatste oppositie heeft aangegeven hun kosten vergoed te willen zien, die zouden dan wel voor mijn rekening komen. Ik heb dit bureau ingeschakeld omdat ik het niet zag zitten om zelf alles te moeten uitzoeken. Ik heb het budget beschikbaar gemaakt waar ze om vroegen en daarmee mag ik verwachten dat ze het professioneel oplossen. Om welke groepen het gaat, kan ik zo niet achterhalen. Het zijn er drie in totaal dat weet ik wel. Succes met jouw registratie. Houd de procedure goed in de gaten en geeft het snel aan wanneer je het niet bevalt. Groet, Bas
  13. Hallo, Vorig jaar heb ik een merkenbureau opdracht gegeven een merknaam te registreren voor Europa. Tijdens de gesprekken met het bureau werd gesproken over een vaste prijs voor de registratie en het feit dat er oppositie kan worden gevoerd. Daar werd bij gezegd dat dat zelden gebeurt. Inmiddels zijn we meer dan een jaar verder en kijk ik tegen 5 en mogelijk zelfs 6 opposities aan. Het totale tarief voor de registratie is vele malen hoger dan vooraf ingeschat en de laatste oppositie kan alleen al oplopen tot een veelvoud van het origineel afgesproken bedrag. Ik voel me door dit bureau niet goed begeleid en wordt nu met veel hogere kosten geconfronteerd dan waar ik rekening mee heb gehouden. De mogelijkheden zijn: stoppen waarmee alle geld weggegooid is of doorgaan wat kan betekenen dat het kostenplaatje tot bijna 4(!) keer zoveel kan uitpakken als vooraf ingeschat. Een van de medewerkers gaf mij na sluiting van de periode waarin oppositie kan worden gevoerd aan dat ik met de gevraagde merknaam op mijn water had kunnen aanvoelen dat dat tot veel oppositie zou leiden. Juist om die reden heb ik niet zelf gedaan maar ben ik naar een professionele club gegaan: zij moeten die inschatting maken, mijns inziens. Mijn vraag aan jullie is: wie kan mij vertellen wat ik kan doen in deze situatie? Het merkenbureau kan niet met 100% zekerheid zeggen hoeveel oppositie er gaat komen maar dit lijkt meer op lekker uurtjes schrijven. Mijn dagelijkse werk is ook zakelijke dienstverlening maar wanneer iets onverwacht tegenvalt zoals in dit geval denk ik met de klant mee en draag ik een deel van de extra kosten. Voor zover ik het kan zien is het zo dat het merkenbureau een paar brieven de deur uit moet doen, that's it. In hoeverre is het vreemd om van hen te vragen om een aantal opposities voor hun rekening te nemen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met raad. Bas
  14. Kappen met spammen! Lees de forumregels, zo gaan we niet met elkaar om hier.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.