evert doorn

Junior
  • Aantal berichten

    26
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Evert
  • Achternaam
    Doorn
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Evert Doorn Fotografie
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

evert doorn's trofeeën

  1. mmm..goeie tip! Ik heb in mijn vorige werkzame leven regelmatig nieuwsbrieven laten opmaken door een reclamebureau; zij gebruikten vaak 'simpele' afbeeldingen, d.w.z. met niet teveel elementen erin. Vooral bij klein gebruikte afbeeldingen wordt het beeld al snel te druk en te onrustig. En wat eerder al is gezegd: consistentie en herkenbaarheid in de loop der tijd vasthouden. Dat kan zijn op het gebied van kleurgebruik, inhoud, specifieke manier van fotografie (bijv. scherptediepte) en des te vaker een combinatie van de verschillende elementen.
  2. Ik kwam iets dergelijks tegen bij Vimeo, een website waar je video en film kunt oploaden in HD kwaliteit; het duurde een paar uur voor mijn content was omgezet naar het formaat. Op zich wel begrijpelijk, aangezien het gaat om tientallen mb's per filmpje (al is het maar een paar minuten) en het enorme aanbod aan clips daar, maar je krijgt behalve een timer netjes een mailtje als de video geëncodeerd is en online is te zien. Voor een (uitstekende) gratis dienst vind ik het zeker niet erg. Hun betaalde versie plaatst je overigens vooraan in de rij...
  3. voldoen aan de verwachtingen van je klant is inderdaad key, en wat ik nu in de praktijk merk, is dat het overtreffen van die verwachtingen eigenlijk nog beter is - dat levert zelfs aanbevelingen van die klanten aan derden op. Het moet natuurlijk wel realistisch blijven; beter een voorzichtige verwachting richting je klant kweken en die (constant) kunnen overtreffen dan een tè sterke verwachting scheppen die moeilijk is waar te maken.
  4. klanten willen natuurlijk aan de ene kant graag wat meer weten, maar ik denk dat ze het belangrijker vinden om te zien wat het inschakelen van jou kan opleveren als resultaat - portfolio dus, aangevuld met wat basale, summiere informatie die heel kort uitlegt wat je doet en hoe. Als het goed is, triggert ze dat om eens persoonlijk kennis te maken en dan kun je alle informatie geven die je wilt.
  5. off-topic: @ Ewout: bedoel je toevallig Wouter de Vries? Al zou hij verschijnen in niet meer dan een boxershort; als student had ik toch altijd een erg goede perceptie van hem...Een van de weinige marketeers die gewoon zegt waar het op staat. Wat de titel betreft; toen ik nog een ' normale' baan had gebruikte ik mijn titel al niet; met mijn huidige werkzaamheden al helemaal niet. Wil ik nu indruk maken, dan koop ik een gewoon een ontzettend luxe portfolio map ;)
  6. hoewel ik alleen vanuit consumenten-standpunt te maken heb met webshops, wil ik nog graag even het belang van mond-tot-mond reclame benadrukken bij dit soort producten. Ik koop zelf ook wel eens (maat)shirts, hetzij online of in de winkel, en de laatste paar aankopen waren gedaan bij zaken die mij door kennissen waren aangeraden. Misschien is een referral-actie ook aardig om te overwegen?
  7. dat scheelt inderdaad. Ik kan je overigens aanraden om na het verkleinen van foto's naar webformaat nog een kleine extra verscherping toe te passen (voor technische details kun je wel even een PM sturen aangezien dit nogal off topic is). Ik refereer echter niet naar de technische kant van het verhaal, maar naar de belichting en compositie; dit kan m.i. beter. Je kan zelf ook al een heel eind komen met wat eenvoudige middelen en het hoeft niet ingewikkeld te zijn, maar als ik een artikel online zou kopen wat het met name moet hebben van esthetische kwaliteiten, dan zou een mooie foto aanzienlijk helpen bij een positieve aankoopbeslissing ;)
  8. even prekend vanuit m'n eigen straatje: investeer een keer in goede productfotografie (en dat is niet bedoeld als verkapte reclame of iets dergelijks aangezien het mijn specialiteit en werkterrein niet is ;)). Dat scheelt al heel wat; de huidige foto's zijn kwalitatief erg matig. Het gaat wel om grote aantallen, maar er zijn met wat geGoogle ook wel studio's te vinden die grote hoeveelheden tegen redelijk tarief kunnen afhandelen.
  9. Heldere informatie. Ik denk dat ik dan sowiezo beter naar een alternatief kan zoeken. Jammer, maar jullie hebben me wel voor mogelijke problemen behoed ;D Ik heb overigens nog wel wat alternatieve namen, waarvan er een paar interessante varianten (in juist enkel- of meervoud) zijn die weliswaar al wel geregistreerd zijn, maar die nog niet actief in gebruik zijn. Dat lijkt me dan een minder belangrijk issue...
  10. dank voor de reacties! Ik heb even rondgeneusd bij de WHOIS db en de bedrijfsnaam heeft verder geen relatie tot de domeinnaam. Dat 'ie niet geregistreerd is als merk heb ik al gezien. Er wordt aangegeven dat enkel - of meervoud al (te) dicht bij elkaar ligt, maar als ik eerder een merkregistratie op mijn naam krijg (ook al is hun domeinnaam langer in gebruik), dan zou dat neem ik aan in mijn voordeel zijn? Het argument gewoon wat anders te bedenken lijkt me overigens een prima advies; scheelt een boel gedoe en voor die 7,50 die 't me gekost heeft, hoef ik het ook niet te doen. Sterker nog, ik zou de partij die de andere naam in gebruik heeft kunnen aanbieden 'm over te nemen tegen een zeer geringe vergoeding. Zijn zij ook van eventueel toekomstig gedoe af...
  11. Ik wil even inhaken op dit topic, omdat ik een vraag heb die hier wel bij aansluit (en een nieuw topic lijkt me overbodig). Onlangs een domeinnaam geregistreerd voor een apart te maken site van 1 van mijn activiteiten (trouwreportages). De naam is Engels en een samenvoeging van 2 woorden (de domeinnaam is uiteraard gerelateerd aan de activiteit) waarvan het 2e woord een meervoud is, zeg in de trend van www.oudesokken.nl Nu ben ik erachter gekomen dat iemand anders, die dezelfde activiteiten uitvoert, reeds een soorgelijke naam heeft, met dezelfde woorden maar dan enkelvoud dus zeg www.oudesok.nl Ik kan in het kvk register geen geregistreerd bedrijf vinden wat onder deze naam opereert en in het benelux merken register is ook niets te vinden. . Kan dit dan dit - juridische = problemen opleveren (afgezien van de mogelijke verwarring en dus de vraag of 't wel verstandig is richting klanten) en heeft het (daarom) zin de domeinnaam te registreren als merk?
  12. ik ben zelf geen productfotograaf, maar ik ben wel van mening dat de productfotografie beter kan. Aangezien mensen toch erg visueel zijn ingesteld en je producten het moeten hebben van visuele aantrekkelijkheid lijkt het me geen slechte investering te zoeken naar iemand die gespecialiseerd is in productfotografie. Just my 2 cents.
  13. ik ben erg benieuwd hoe dit in de praktijk gaat uitpakken, maar in principe natuurlijk goed nieuws. Goede en nuttige informatie van leveranciers via bijv. nieuwsbrieven en dergelijke waardeer ik altijd zeer, maar als ik merk dat ik toch regelmatig rotzooi uit m'n mailbox moet verwijderen.... Verder ben ik wel benieuwd of het belregister ook zakelijk van toepassing zal zijn op termijn; ik begrijp uit het bericht dat men spreekt over consumenten?
  14. tsja, ik heb ooit de gratis vermelding gedaan en wordt nu ook door hen benaderd....ik heb zo'n idee dat ze de gegevens voor de gratis vermelding kunnen gebruiken voor verkoop van database gegevens
  15. het zou natuurlijk geniaal zijn, maar het gaat wel erg ver. Echter ik kijk tegenwoordig nergens meer van op ;) ik ben inmiddels maar begonnen google analytics te gebruiken en te testen welke advertentievarianten het best scoren; mooi spul allemaal!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.