J. ASPA

Junior
  • Aantal berichten

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    mijn kennis en mijn ondernemend inzicht kunnen verbreden.
    Ben altijd op zoek naar informatie welke voor mijn onderneming of toekomstige plannen van belang zijn.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Ondernemen is constant in beweging zijn, hou ten alle tijden je ogen en oren geopend en reageer snel en passend op bewegingen van buiten af.

J. ASPA's trofeeën

  1. Beste Peter, Wat je in principe hieronder zegt is dat je 2,5cbm wil vervoeren vanaf??? haven. Naar mijn mening is $ 600 dan niet bij de goedkoopste vervoerder, maar het zit redelijk in de buurt. Het is wel belangrijk om te weten of dit ex works is, of FOB? Je moet in de zeevracht nooit uitgaan van die 4 kg per doos, maar altijd kijken naar de afmetingen. uiteindelijk zul je belast worden naar aanleiding van het grootste, actueel gewicht of volumegewicht. Vraag eens een tarief aan bij enkele vervoerders en vergelijk. Succes. mvg
  2. Goedenavond Pascal, Wanneer je de goederen in Nederland aan laat komen dan klaar je deze in. Als je deze daarna dan verkoopt aan een klant binnen Nederland of de EU dan zijn deze goederen al in het vrije verkeer en hoef je deze dus niet meer uit of in te klaren. Dit betekent dus dat je binnen de EU alleen met de transportkosten zit. Ga je de goederen nu buiten de EU afzetten, dan kan het dus zijn dat je deze goederen ook weer moet uitklaren, met alle kosten vandien. Zou hier bij de douane eens goed navraag over doen of dit misschien op een andere manier op te lossen is. Succes in ieder geval met je webshop. Mvg
  3. Goedenavond Alexander, Wat je allereerst even moet bekijken is of de goederen echt FOB verstuurd worden of CFR (CIF). Wanneer, zoals jij aangeeft, de goederen FOB verscheept worden dan is het belangrijk te achterhalen vanaf welke haven dat dan is. Jij moet namelijk zelf voor de zeevracht zorgen vanaf geladen haven. Een groot voordeel is dat je dan alles zelf kan/mag regelen waardoor je ook zelf de kosten in de hand kan houden en zelf constant de controle over de zending hebt (door middel van jouw contactpersoon bij de vervoerder). Zou eens contact met de verzender opnemen en vragen of de leveringscondities echt FOB zijn. Let er wel op dat je jouw producten dus niet incl transport koopt. Er komt dus nog een gedeelte bij jouw kostprijs. Met vriendelijke groet,
  4. Goedenavond t.ent.s, Normaal gesproken zal je gebeld worden door een vervoerder/forwarder welke je verteld dat zij een zending voor je binnenkrijgen en daarbij vragen of ze deze voor je mogen inklaren. (Is wel afhankelijk of de zending DDU of CFR verstuurd is) Wel is het zo dat ook vervoerders weleens iets over het hoofd zien en het vervelende hieraan is dat de zending ergens in een loods of bij een opslag blijft staan (met alle kosten vandien, die zij direct aan jouw doorbelasten) en daarbij zit je de hele tijd op je zending te wachten. Kijk even met wie de container vaart (carrier/forwarder) en neem contact op. Deze partij staat ook op de B/L. Wat je ook kan doen is contact opnemen met een van de grotere vervoerders (Schenker, DHL of Maersk) en zeg dat je een zending verwacht en dat je graag wilt dat zij deze voor jouw inklaren en afleveren. Moet je het originele B/L nummer geven en evt. wanneer nodig het originele B/L document naar die vervoerder toesturen. (Houdt er wel rekening mee dat je overdrachtskosten kan krijgen) In ieder geval 1 eerste advies, onderneem actie. Zoek uit met wie de zending vaart en welke partij staat aangegeven om deze zending in te klaren. 'Vertrouwen is goed, controle altijd beter'. Gr.
  5. Goedemorgen meneer v Schaik, Het feit dat de zending CIF Rotterdam (neem ik aan) is verstuurd houd in dat de zending tot aankomst haven Rotterdam incl, verzekering is verstuurd. Het klopt dan idd wel dat je nog de afhandelings-, inklarings- en afleverkosten moet betalen. Wel ben ik het volledig met je eens dat Twoway belachelijke prijzen rekent. Vaak wordt er een B/L (bill of lading) opgemaakt en daar staat ook een notify party op (diegene welke ze moeten contacten wanneer de zending binnen komt) misschien dat Twoway bij deze vervoerder, of deze rederij als notify party staat wanneer de ontvanger zelf geen vervoerder heeft aangegeven staat?? Zoals ik eerder al aangaf vind ik het zelf ook echt belachelijke prijzen om een zending te laten inklaren en afleveren, al moet ik wel zeggen weet ik nog niet hoeveel cbm het is dus mocht dit groter dan 3 cbm zijn dat valt het enigzins nog mee. De zending laten overdragen brengt vaak ook weer extra kosten met zich mee dus of dat wel zo verstandig is? Raad je vooral aan in het vervolg het transport gewoon FOB te laten leveren en dan zelf de rest te doen, dit scheelt zoveel irritatie, onzekerheid en andere vervelende bijkomende problemen achteraf. Wij laten wekelijks zowel FCL als LCL zendingen afroepen maar doen dit allemaal op FOB basis, dat geeft mij de kans om dit zelf met een vervoerder te regelen (dus kan je de goedkoopste/beste uitkiezen) en daarbij heb je gewoon constant de controle over jouw eigen zending. Succes voor nu met Twoway, en zorg er in het vervolg voor dat je zelf een vervoerder hebt gekozen die de inklaring en aflevering doet. En laat het het liefst FOB varen. Jij bent de klant (Koning) Gr.
  6. Goededag meneer van Olst, Wanneer u goederen gaat transporteren vanuit China direct naar Duitsland moet u er rekening mee houden dat niet iedere vervoerder hierop zit te wachten. Ik zou gaan kijken naar de wat grotere spelers op de markt die vaak gebruik maken van eigen kantoren en dus gemakkelijk een andere aanbieding kunnen maken anders dan de rotterdamse haven als haven van aankomst. Zie een Schenker, DHL (tevens Duits bedrijf) of mearsk logistics. Waar je rekening mee moet houden is dat ze je 'third party billing' gaan rekenen, dit zijn kosten die je krijgt wanneer er vervoert wordt van A naar C maar B betaald (bij ons rekenen ze vaak tussen de 50 en 80 euro). Voor de rest zijn het altijd vrijwel dezelfde kosten waar je mee te maken krijgt, kijk alleen goed na hoe het in Duitsland gaat omtrent invoeren en dergelijke. Alvast veel succes met de handel. Met vriendelijke groet,
  7. Goedenavond Jan, Wij maken constant gebruik van DHL voor zendingen binnen Europa, wij gebruiken daarvoor wegtransport (DHL euroconnect) maar ze hebben ook een zeer interessant product waarbij zij leveren binnen 1-2 of 3 dagen en dan moet je vragen naar luchtvracht plus. Tarieven zijn concurrerend en de service is uitstekend. Ik heb in het verleden ook met GLS gewerkt en wil niet negatief overkomen maar dat doe ik nooit meer. Succes
  8. Wouter, Wanneer je de keus hebt zou ik er altijd voor kiezen de goederen FOB in de haven van vertrek te laten leveren. Voordeel hiervan is dat je zelf een keuze kan maken in vervoerder/forwarder en daarbij krijg je vaak een contactpersoon binnen dat bedrijf zodat je ook altijd contact op kan nemen wanneer je iets omtrent jouw zending wilt weten. Het enige wat je nog doet wanneer je eenmaal een keuze hebt kunnen maken voor een goede vervoerder/ forwarder is aangeven dat er een zending klaar staat, en aangeven met wie ze contact op kunnen nemen bij de leverancier, en de meeste vervoerders/forwarders doen de rest. Wij vervoeren wekelijks zendingen vanuit Azie en als we dan elke keer rekening moeten houden met wie de zending binnenkomt dan ben ik meer tijd kwijt met het zoeken naar mijn zendingen dan met dingen die echt belangrijk zijn voor mijn bedrijf, zonde dus. Raadt je aan eens contact met diverse vervoerders op te nemen en gewoon vrijblijvend eens te vragen naar de mogelijkheden en kosten natuurlijk. Enkele aanraders: Schenker, DHL, Maersk logistics. Succes, en mocht je nog met vragen zitten ........... (domme vragen bestaan niet, alleen de antwoorden kunnen weleens van mindere kwaliteit zijn). Met vriendelijke groet,
  9. Hoi Wouter, Zelf ben ik een pro-actieve ondernemer, ik zou namelijk nooit gaan wachten tot een??? bedrijf contact met mij opneemt of ze mijn zending in mogen klaren en raad u dat ook af. Zou eens contact opnemen met de leverancier om daar na te vragen met wie hij/zij deze goederen heeft verzonden, en of er een tracking nummer aanwezig is. Als het echt met zeevracht is verzonden, is er altijd een b/l nummer aanwezig. Die maken ze op na vertrek van de zending op zee. Wanneer je weet met wie de zending binnenkomt, kun je daar contact mee opnemen en uitleggen dat je de zending graag na binnenkomst z.s.m. wil laten inklaren en afleveren (zelf ophalen). Let op, het kan namelijk ook zomaar zijn dat ze laat/ of helemaal geen contact met je opnemen, en dan kan het voorkomen dat je opslag moet betalen voor de tijd dat de goederen in hun loods heeft gestaan. Neem eens contact met je leverancier op en vraag om duidelijkheid. Succes, en mocht je nog vragen hebben........... Gr. J.S. ASPA
  10. Goedenavond Steven, Er zijn inderdaad ook andere manieren, je zou namelijk kunnen importeren door gebruik te maken van een tradingsagent, zij kunnen je niet alleen adviseren en helpen bij de inkoop van goederen, maar zijn als je goede afspraken maakt tevens aansprakelijk wanneer producten defect gaan/zijn in de afgesproken garantieperiode. Het feit dat je het product eerst weer moet opsturen naar de andere kant van de wereld blijft, maar als het maar om 1 product gaat kun je dit misschien laten verzorgen per luchtvracht, en dat duurt enkele dagen. Met vriendelijke groet, J.S. ASPA
  11. Goedemiddag Joelphil, Wanneer je een zending hebt van 2,7cbm oftwel 2,7 w/m (om het in zeevrachttermen aan te geven) kun je het beste hier lokaal contact opnemen met bijv. Schenker, DHL of andere vervoerders, en dan vraag je naar een tarief (FOB of ex works)voor LCL zending vanaf de plaats van vertrek. Kosten zijn ong (afhankelijk van haven van vertrek) 80- 115 dollar per w/m dan krijg je nog de BAF (bunker adjustment fee) en je krijgt de inklaringskosten en afleverkosten in Nederland. Denk je dat, afhankelijk van de leveringsconditie (FOB of ex works) ong 650 euro kwijt bent voor het transport. Wat ik je dus kan aanraden is om contact op te nemen met een locale (internationale) vervoerder/forwarder en vraag naar de kosten voor een LCL zending. Succes, en als je nog vragen hebt..... Groeten, J.S. ASPA
  12. Goedemiddag Wouter, Allereerst is het voor jouw belangrijk om te weten met welke vervoerder/forwarder deze goederen worden verstuurd. Wanneer de goederen namelijk per zeevracht verstuurd zijn, is er een B/L aanwezig, ofwel een bill of lading. Aan de hand van dit B/L nummer kun je de zending meestal namelijk tracen. Wanneer een zending CIF is verstuurd betekent dit dat de verzender betaald tot aankomst haven (ofwel cost insurance freight) transport tot aan haven incl verzekering. De kosten die je ong kan verwachten zijn de inklaring, afhandeling en evt aflevering. Daarbij komen natuurlijk nog de kosten invoerrechten en BTW. Afhankelijk van het gewicht, maar je moet ong uitgaan van 50 euro inklaren, en afhandelen en afleveren is afhankelijk van de vervoerder en afleverplaats/ gewicht. Probeer altijd te kijken of je het transport zelf kunt regelen, dit scheelt meestal geld, en je hebt alles zelf onder controle qua keuze vervoerder e.d. Met vriendelijke groet, J.S. ASPA
  13. Goedenavond, Zag dat je al aardig wat goede antwoorden had ontvangen, hierbij een aanvulling/ nogmaals antwoorden op bovenstaande vragen: Importkosten: importkosten zijn afhankelijk van het soort transport. Wil je de goederen per lucht- of zeevracht vervoeren. Over het algemeen moet je er vanuit gaan dat wanneer het onder de 40 kg is, je het beste gebruik kan maken van de Express bedrijven, zie DHL express/ TNT/ Fed Ex etc. Wanneer de zending boven de 40 kg is kun je gaan kijken of je gebruik wilt maken van lucht- of zeevracht. Zeevracht wordt in principe interessanter wanneer je meer dan 1 cbm (cubieke meter) gaat vervoeren. Je moet dan informeren naar een LCL (ofwel deellading) zending. Gemiddelde looptijd van luchtvracht is ong 5 werkdagen Gemiddelde looptijd van zeevracht is ong 40 dagen (beide is incl inklaring e.d. afhanelijk van A/POL ofwel Airport/ port of loading). Voor wat betreft invoerrechten, deze zijn per product verschillend, wanneer je aan de leverancier een taric (of HS) code vraagt, kun je aan de hand daarvan te weten komen wat de invoerrechten op jouw product zijn. Laatste vraag, het leveren op huisadressen. De meeste vervoerders bieden deze service aan, wel zal je met het probleem zitten dat je veel handel moet hebben om dit (ook bij de vervoerders) rendabel te maken. Een oplossing zal zijn om het gewoon (afhankelijk van het gewicht) per tnt of DHL express te verzenden. Hopende je hiermee wat meer op weg geholpen te hebben. Gr J. S. ASPA Sales@bjornfrank.eu www.bjornfrank.eu
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.