Jump to content

Michel Willems

Junior
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    Handelsplein 122, Rotterdam, 3071 P, Netherlands
  • First name
    Michel
  • Last name
    Willems
  • Company or organization name
    One Stop Webshop
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.expertlog.nl
    ww

Company info

  1. * Hoe begin ik succesvol een webwinkel? * Hoe win ik het vertrouwen van de online klant? * Hoe zorg ik ervoor dat klanten loyaal worden? * Hoe gaan klanten mijn winkel vinden? * Hoe krijg ik de betalingen binnen? Welke betaalmethodes zijn voor mijn webwinkel geschikt? Meld je snel aan op: http://www.one-stop-webshop.nl/site/formulier/workshop-webshop-beginnen.html Website Naar website van evenement Organisator One Stop Webshop
  2. Uiteraard hoef je geen zorgen te maken over de X-cart licentie kosten, die worden per shop afgedragen. Wij hebben een zeer intensieve samenwerking met X-cart. Sterker nog, veel van de nieuwe features in de volgende versie worden op ons advies ontwikkeld.
  3. Goede informatie, maar toch nog een aanvulling van One Stop Webshop zelf. Het betreft niet de gewone versie van X-cart. We hebben een flink aantal aanpassingen gemaakt voor onder andere de lokale markt: - koppelingen met Nederlandse betaalmethodes, banken en/of PSP's - koppelingen met in Nederland bekende boekhoudsystemen en/of voorraadbeheersystemen - koppelingen met TNT parcelware en/of mypost - Standaard verzendmethoden op basis van TNT bestemmingszones, gewichtscategorieën etc. En nog vele andere extra's Het belangrijkste verschil met zelf X-cart kopen is echter dat je niet een stuk software krijgt dat je zelf moet hosten, inrichten en aanpassen. Bij ons krijg je een ingerichte en vormgegeven shop (van verzend- en betaalmethode). Je krijgt tijdens kantooruren support op het gebied van ' hoe moet dit' of ' hoe zou ik dit eens aanpakken' . 24 uur per dag hebben we een storingslijn. Tenslotte leveren we indien nodig ook specifiek maatwerk. Een koppeling met een ERP systeem bijvoorbeeld. Dat soort dingen kan je niet online kopen. Moet je dan altijd voor ons kiezen? Welnee, dat hangt van jouw situatie af: - Vind je techniek, configuratie en vormgeving leuk en makkelijk en heb je geen complexe aanpassingen nodig? Koop X-cart, download OS-commerce of gebruik Magento. - Hou je je liever bezig met inkoop, marketing en/of fulfillment? Wil je een fulservice bureau waar je 24 uur per dag op kunt terugvallen? Dan kunnen wij toch erg handig zijn.
  4. Los van het design, of de producten zouden ze er niet kopen, als ze het niet kunnen vinden (bijv. in Google) Een paar hele snelle tips om daar wat beter gevonden te worden: - Gebruik je Title Tags en zet daar bijvoorbeeld de namen van je producten in - Iets mooiere url's: http://www.junglegiftshop.nl/epages/61796268.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61796268/Categories/%22Armband%20schorpioen%22 . Uiteindelijk staat hier wel Armband Schorpioen, maar ook heel veel ' trailing slashes' . Beter zou zijn: junglegiftshop.nl/armband-schorpioen Meer tips? Google eens op zoekmachine optimalisatie of seo voor webwinkeliers.
  5. Yes momentje? Toen in december de 300e klant binnenkwam. Ik ben nogal gevoelig voor ronde getallen ;-))
  6. Tevens geheel voor.... niet alleen geoptimaliseerd voor iPhones graag ;-)
  7. Dit vind ik echt een heel goed idee. Of het je veel directe omzet geeft weet ik niet, maar veel free publicity in ieder geval wel!
  8. Hoi Henry, Een paar details die je geen honderden klanten gaan opleveren, maar wellicht iets meer conversie gaan opleveren. [*]Op je homepage toon je random auto's. Dat is goed... het geeft een beeld van wat je verkoopt en wellicht dat impuls aankopen op basis van beeld lekkerder lopen. Probleempje is dat de eerste 3 modellen die in beeld verschenen alle 3 tijdelijk uitverkocht zijn. Als ik jou was zou ik in die random vertoningen exemplaren die wel op voorraad zijn tonen. [*]Als je iets bij je in de winkelwagen stopt, is dat niet zo goed te zien op dezelfde pagina. Je moet op zoek naar het menu item winkelwagen die in je opmaak niet sterk opvalt. Ik zie 2 oplossingen: 1) Direct je bezoeker het winkelmandje/c.q. de kassa in sturen... niet meer laten afleiden en hop de aankoop laten afmaken. Nadeel is dat mensen wellicht minder ' extra aankopen bij je doen' 2) De inhoud van het winkelmandje continu in het scherm tonen. (bijvoorbeeld rechts boven in, dat zijn veel mensen gewend). Je laat mensen rustig doorwinkelen maar maakt ze er wel op attent dat ze met de inhoud nog even ' langs de kassa' moeten. [*]Ik zou deze pagina http://www.tinytoycars.com/login.php integreren met deze http://www.tinytoycars.com/order_info.php . Je laat dan mensen die willen inloggen dat direct op je ' order info' pagina doen. Het scheelt een stap in je check-out proces voor nieuwe klanten en dat scheelt weer conversie. [*]Gezien de heisa over privacy de laatste tijd (bijv. http://www.ad.nl/multi-media/2858164/Grote_risicos_bij_internetshoppen.html) zou ik zeker overwegen een ssl certificaat in je check-out proces te regelen. Je klantgegevens worden beter (nooit perfect!) beschermd en veel klanten voelen zich er veiliger bij. [*] Dan een klein detail. Ik zou provincie niet als verplicht veld in je check-out proces zetten. In de meeste gevallen heb je aan een postcode en woonplaats voldoende om vast te stellen of het Bergen in Noord-Holland of die andere provincie is. Ieder extra veld is extra moeite voor je klant . Iedere extra moeite kan tot uitval leiden. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Michel Op je homepage worden
  9. Rene, Ik heb je interview bij BNR gehoord. Dat ging inderdaad prima... alsof je jarenlange radio ervaring hebt. Overigens een leuk concept jullie Hoedoe. Heb je gemerkt of zo'n radio interview tot veel extra bezoekers leidt? Michel
  10. Hoi Jacqueline, Ik ken niet een dropshipper in de hoek van design en kunst zoals je zoekt, maar wellicht dat je wel gebruik kunt maken van een dropshipper met kunst en designboeken. Als je boeken zou willen verkopen dan is er een betrouwbare 'dropshipper' die voor heel veel boekwinkels in NL werkt: http://www.centraalboekhuis.nl . Een belangrijke ontmoetingsplaats van Affiliates is www.affiliateforum.nl . Door eens rond te neuzen krijg je door wat Affiliates bezig houdt en daardoor krijg je inzicht in hoe je succesvol een affiliate programma kunt starten. Verder hoop ik dat niemand het erg vind als ik je verwijs naar mijn artikel voor Sprout met basistips voor het opzetten van een affiliate campagne: http://www.expertlog.nl/2008/09/affiliate-marke.html . Het lijkt me immers relevant. Tenslotte een link naar een mooie woordenlijst met affiliate termen: http://www.m4n.nl/def.jsp#adverteerder
  11. Wij steunen met name organisaties waarvan vastgesteld is dat er een hoog percentage van de donaties ook daadwerkelijk bij het ontwikkelingsproject terecht komt. Ik ben persoonlijk nogal gecharmeerd van www.nots.nl . Klein maar fijn!
  12. Je hebt ongetwijfeld veel beeldschermwerkers in dienst. Om te voorkomen dat iedereen straks last heeft van zere vingers, polsen etc. zou ik in ieder geval erg goed letten op ergonomie. Sommige ' mooie inrichters' vergeten dat nog wel eens. Wellicht is het volgende wel een cliche maar in ieder geval bevalt het ons er goed: Het is voor de doorbloeding en voor de sfeer natuurlijk altijd goed als er een mooi spel voor de pauzes aanwezig is. Of dat nou tafelvoetbal, een basketbal net, een WII sport of iets dergelijks dat is eigenlijk van minder belang. Verantwoordelijke medewerkers gebruiken dergelijke spelletjes natuurlijk met mate ;-))
  13. Ludo, Leuk initiatief. De site www.springwise.com besteed heel veel aandacht aan crowdsourcing. Neem eens contact met hun op. Wellicht willen zij aandacht aan je initiatief besteden. gr. Michel
  14. Sorry Alwie, Ik dacht oprecht dat ik Martijn op weg kon helpen met een workshop voor startende webwinkeliers. Ik zal dergelijke links niet meer achterlaten. Michel
  15. Hoi Vossie, Het is allemaal vervelend, maar zoals je al schrijft heb je die regel van achteraf betalen te danken aan de Nederlandse wetgever. Ik ben er ook niet blij mee! Stuur een brief naar het tweede kamer lid van je keuze, wellicht reageert er nog iemand in onze democratie ;-)) Natuurlijk kan je er vanuit gaan dat je nooit op basis van deze wet aangeklaagd zou kunnen worden, maar dat risico is aan jou. Ik durf dat advies niet aan iedereen te geven. Wat betreft rembours gaf ik inderdaad al aan dat de kosten bij terugzending heel hoog kunnen zijn. Vandaar mijn advies om kosten door te berekenen aan de klant . Er zullen dan weinig klanten voor rembours kiezen. Overigens is de ervaring in mijn eigen webshops en bij veel van de meer dan 300 klanten dat het percentage terugzendingen niet heel hoog is. Dan acceptgiro. Zoals ik al aangaf heeft dat een hoog risico en dat heeft bij jou helemaal verkeerd uitgepakt. Onder onze klanten zijn er webshops met veel minder problemen, maar ik ben het helemaal met je eens dat deze betaalmethode voor de meeste kleinere webshops onverstandig kan zijn. Het hangt o.a. ook van je productcategorie en gemiddelde bestelgrootte af. Ten derde de factoringsmaatschappij: De percentages die jij noemt zijn erg hoog! Wij horen meestal lagere percentages. Welke factoringsmaatschappij heeft je dat aanbod gedaan?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept