Tim

Junior
  • Aantal berichten

    16
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Adres
    Kerkstraat 90a, Amsterdam, 1017GP, Nederland
  • Voornaam
    Tim
  • Achternaam
    de Hoon
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    HT Projects
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    genieten van ondernemen en de energie die ze daarvan krijgen met anderen willen delen.
  • Mijn mening over innovatie
    Vernieuwing is heerlijk, maar het moet geen doel op zich zijn.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    zonder ooit echt de verplichtingen van een vaste baan gevoeld te hebben voel ik dat ondernemerschap mij meer energie, vrijheid en plezier zal geven in mijn leven.
  1. Volgens mij wordt de korting gegeven over het totaal van de factuur en kan je de korting niet berekenen over het bedrag excl. en dan aftrekken van het bedrag incl. Je berekent de korting over bedrag exclusief en heft dan BTW 10000 * 0,98 = 9800 *1,21 = 11858 Of je heft BTW en verrekent de korting 10000 * 1,21 = 12100 * 0,98 = 11858 Misschien kan je je leverancier overtuigen met zo'n sommetje. Succes
  2. Hoi Kees, De afdrukken worden gebruikt als posters, kwaliteit is goed. Zit geen scanner op, maar die kan je natuurlijk ook gewoon los aan je pc hangen. Afhankelijk van de tijd die je beschikbaar hebt raad ik je aan: - Verkoper via marktplaats bezoeken en kwaliteit print testen - Er zijn handelaren in gereviseerde tweedehands apparaten, je kan hen vragen om proefdrukken van de apparaten die te koop staan, zij bieden waarschijnlijk ook (beperkte) garantie - Je prints voorlopig even laten printen in een copyshop. Succes!
  3. Hoi Kees, Ik heb je eerdere berichten ook gezien, heb je ondertussen al meer zekerheid over de onderneming die je wil gaan voeren? Is het printen een hoofdactiviteit of slechts ter ondersteuning? Die lease-apparaten kosten vaak een paar duizend euro (?) en die ga je betalen ook al strijk je het uit over vijf jaar. Lijkt je plan na een jaar niet te worden wat je hoopte dan betaal je nog vier jaar voor een duur apparaat dat niet aan het werk is. Ik stond een jaar geleden voor eenzelfde beslissing, ik heb toen gekozen voor een tweedehands HP kleurenlaser (HP 5500-5550, marktplaats 200-400 euro en soms zelfs voor een habbekrats, het zijn dan ook zware ondingen). Apparaat beviel goed, ik heb er later zelfs nog twee opgehaald voor toner/reserveonderdelen. Nu een paar duizend A3 kleurenprints gemaakt en alles werkt nog prima. De tonerprijs per afdruk ligt hoger dan zon nieuwe leasemachine, maar de instapkosten vele malen lager... Misschien dus even marktplaats kijken? Tim
  4. Tim

    Groei jong bedrijf

    Hoi Ton, Om het payroll onderwerp dan maar te besluiten: Zoals Dennis al aangaf kunnen er verschillende CAO's gehanteerd worden door het payrollbedrijf, de kosten bij de een liggen hoger dan bij de ander. Ook kan het inzetten van studenten of mensen jonger dan 21 jaar het tarief goedkoper laten uitvallen. Ik heb met twee partijen gesproken en bij beide lukte het zonder al teveel moeite een procentje van de omrekenfactor af te snoepen... Good luck
  5. Tim

    Groei jong bedrijf

    Heb je offertes opgevraagd? Dat lijkt me wel handig voor je bepaalt of iets duur is of niet. De marges van een payrollbedrijf schijnen tussen de 3-5% te liggen, dat vind ik qua kosten best te overzien. De samenwerking met een bestaand bedrijf zal waarschijnlijk toch ook een hoger tarief met zich meebrengen, vergeleken met iemand die jij uitkiest om je werk voor te doen die niet zover is dat hij of zij een eigen bedrijf heeft? Door samenwerkingen met mensen aan te gaan die hun werk goed doen, maar niet de ambities hebben een eigen bedrijf te beginnen kan jij de mogelijkheden van jouw bedrijf uitbreiden, en blijft de energie die jij stopt in het "opleiden" beter behouden voor je bedrijf. Toevoeging: Een payroll bedrijf rekent trouwens bijna altijd pas kosten wanneer er uren worden uitbetaald. Of je nou extreme bedragen uitbetaalt of niet, de kosten zijn dus relatief.
  6. Tim

    Groei jong bedrijf

    Hoi Ton, Ik denk dat in de reactie van Annedien een belangrijke waarschuwing zit, en daar sluit ik me ook bij aan. Los daarvan wil ik je de volgende tip geven. Ik heb in eenzelfde situatie gezeten, ik wilde namelijk vrienden inschakelen om eenvoudige klussen uit te voeren waar ik op dat moment zelf geen tijd voor had. Ik heb er toen voor gekozen een payrollbedrijf in te schakelen, google maar even. Zo heb je weinig contractuele verplichtingen en krijg je een factuur voor de uren die je hebt laten uit betalen, dus qua administratie ook niet veel werk. Succes! https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=42357;start=msg398511#msg398511
  7. Op welke manier ben je aan dit contact gekomen? Mocht het Alibaba, Ebay of iets dergelijks zijn dan wil het nog al eens helpen wanneer je dreigt deze tussenpartij in te lichten of dreigt openlijk negatieve feedback te plaatsen op het account van de verkoper. Mocht je het gevoel hebben dat er weinig terug te halen valt uit China, dan kan je altijd nog proberen de "marktwaarde" van het nepproduct vast te stellen (voor hoeveel staan de nepperds te koop) en hetgeen wat jij daarboven betaald hebt terug te vragen. Succes!
  8. Marcel, je begrijpt waar ik naar toe wil, maar nog steeds zou ik het liever wat simpeler houden. Ik ga navraag doen bij het payroll bedrijf of het mogelijk is dat ik naast het netto-loon bijvoorbeeld ook vast het vakantiegeld mag verrekenen. Brood, Ik zou hen inderdaad graag belonen via een uitbetaling aan derden. Meteen geld in het handje en weinig administratie. Echter, als ik de informatie van djluc bekijk is er wel sprake van een gezagsverhouding, ook al zijn het vrienden. Betekent dit dan dat ik IB 47 niet mag gebruiken? Of zit ik er naast, en is er in deze context geen sprake van een gezagsverhouding? Bedankt voor jullie reacties!
  9. Beste HL-ers, Graag jullie advies over de volgende situatie. Ik heb een eenmanszaakje in de reclame. Zo'n vier keer per jaar moet ik voor een grote beurs >1000 stickers plakken. Op zo'n dag komen een paar (+- 8, vaak verschillende) vrienden mij helpen. Ik leg uit wat de bedoeling is en in groepjes doet iedereen zijn ding. Naast een avondje drinken ( offtopic - prive ) betaal ik hen ongeveer honderd euro bruto via een payroll bedrijf. Ik ben echter ontevreden met dat proces, omdat mijn vrienden dan tweemaal een formulier voor het payroll bedrijf moeten invullen en de betaling in drieën (nettoloon, vakantiegeld in mei en belastingteruggave) op hun rekening krijgen. Biedt het IB-47 formulier hier uitkomst? Voor zover ik uit andere topics heb kunnen herleiden zijn de volgende dingen belangrijk: Arbeid wordt persoonlijk verricht >>> Ja Is er sprake van een machtsverhouding >>> Kan ik niet inschatten? Administratie (sofi, datum, bedrag etc) bijhouden, fotokopie ID aan te raden Het liefst zou ik iedereen na de werkzaamheden honderd euro in een envelop geven. Welke fiscaal en juridisch correcte manier komt hier het dichtste bij in de buurt? Moet ik mij verdiepen in het opstellen van nul uren contracten? Alvast bedankt voor jullie reacties, Tim
  10. Beste Joost, Wederom bedankt voor je reactie. Een nul uren contract leek mij ook een goede optie, alleen lees ik dat zon contract na zes maanden jou als werkgever verplicht werk en loon (in dezelfde mate) te blijven verschaffen. Nu maakt dat met vrienden natuurlijk niet zoveel uit, maar het kan wel gekke situaties leveren. Iemand ervaring met een dergelijk nul urencontract? Groet, Tim
  11. Beste Yannick, Het IB47 formulier heb ik een aantal keer voorbij zien komen, dat leek mij de ideale oplossing. Echter was het mij niet duidelijk hoe vaak zoiets mag voorkomen, zonder dat de belastingdienst dit gaat zien als een dienstverband? Ik zal voor de duidelijkheid nog even een voorbeeld schetsen. Opdrachtgever huurt mij in voor een klus en gaat akkoord dat ik de hulp van een vriend inschakel. Ik reken opdrachtgever 20 euro excl. per persoon per uur. Nu wil ik mijn vriend zijn deel uitbetalen. Ik hoef hier niet op te verdienen, maar wil er natuurlijk ook geen verlies op maken. De payroll situatie is als volgt: 12,19 euro bruto per uur x 1,64 = 20 euro excl. per uur, dus 12,19 euro bruto als loon voor mijn vriend Hoe zou dat er dan uit zien emt de IB47 methode? En hoe ga ik dan om met de btw? Joost, ook bedankt voor jouw reactie. Ik heb je artikelen gelezen. Ik heb hierin voor mijn vraag geen antwoord gevonden, omdat ik in mijn situatie mijn vrienden voor die enkele keer meehelpen niet wil lastigvallen met KVK en VAR perikelen. Misschien heb ik het door mijn gebrek aan kennis niet goed begrepen. Groet Tim
  12. Beste HL'ers, Na een paar dagen onderzoek en een afspraak bij een payroll bedrijf wil ik graag de volgende situatie aan jullie voorleggen. Ik heb een eenmanszaak en wil incidenteel de hulp van een van mijn vrienden inschakelen. Dit zal twee tot drie keer per maand gebeuren, en dit zullen vaak andere mensen zijn. Een payroll bedrijf inschakelen is voor mij eigenlijk te duur, ik reken op dit moment 15 euro per uur aan mijn opdrachtgever voor hen, en had gehoopt hen 10 euro bruto te kunnen betalen . Hen zelf in dienst nemen lijkt een goedkopere optie, ik vind het geen probleem zelf administratieve lasten erbij te krijgen, ik krijg hier hulp bij en tevens vind ik het leuk en leerzaam. Ik heb veel berichten gelezen met soortgelijke vragen, alleen ging het hier vaak om structurelere werkzaamheden of het inhuren van "onbekenden". Ik zou graag advies van jullie krijgen over bijvoorbeeld - Is het uberhaupt een mogelijkheid hen zelf in te huren - Wat voor een contract zou ik hen moeten aanbieden - Of is het misschien allemaal echt de moeite niet waard? Alvast bedankt voor jullie moeite, Tim
  13. Er zijn inderdaad regelingen zoals G-rekeningen waarop een dergelijke som op gewaarborgd moet staan, net zoals er ook de nodige certificeringen aanwezig moeten zijn. Dat was eigenlijk niet waar dit topic voor bedoeld was.. Ik ga er nog wel even op in, ik ben van plan in het begin gebruik te maken van een payrole-bedrijf, zij regelen nagenoeg alle financiele zaken en voldoen aan de juiste certificering en G-rekening. Iemand daar ervaring mee?
  14. Bedankt voor je reactie. Over de uiteindelijke invulling van het uitzendbureau ga ik nog een topic starten waarin ik alle hulp en tips goed kan gebruiken. In dit topic wil ik graag meningen van mensen over (al dan niet professionele) begeleiding bij het opstarten van je eerste bedrijf. Raad men het aan, of heeft iemand goede ervaringen?
  15. Ik ben student in Amsterdam en ben al tijden geboeid door het ondernemerschap. Mijn studie is niet aan ondernemen gerelateerd en mijn directe kring van vrienden en familie bevat helaas geen creatieve ondernemer. Ik ben van plan een uitzendbureau op te starten waarbij ik barpersoneel ga koppelen aan een groot horecabedrijf X. (personeel en X zijn al ingevuld) Later hoop ik meerdere horecagelegenheden van personeel te kunnen voorzien. Op internet vind ik veel informatie en advies voor starters en een groot aanbod professionele startbegeleiding. Wie raadt mij aan professionele begeleiding te zoeken en zoja, tips voor een bepaalde instantie? Bvd en groet, Tim
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.