Paul-Jan Pauptit

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Paul-Jan
  • Achternaam
    Pauptit

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Rotterdam

Paul-Jan Pauptit's trofeeën

  1. Zeer heldere uiteenzetting! Het zou toch mooi zijn als iemand v/d belastingdienst op het idee kwam e.e.a. in net zo duidelijke bewoordingen op belastingdienst.nl te plaatsen. Dat had me indertijd behoorlijk wat tijd aan de belastingtelefoon gescheeld...
  2. Het idee achter het wiki-principe is natuurlijk dat je consumenten dat uiteindelijk zelf doen, en je er dus "geen omkijken naar" hebt. Probleem is wel dat je daarvoor eerst een bepaalde kritieke massa (aantal participerende gebruikers) moet zien te bemachtigen, en daarvoor moet er, zoals hiervoor aangesneden, in eerste instantie al voldoende interessants te vinden zijn om die gebruikers aan te trekken. Hoe ga je dat inregelen? Eerst lokaal/regionaal beginnen met een groep vrienden/kennissen/etc ("alle supermarkten in Amsterdam Zuid") en dan langzaam uitbreiden? Verder: Wat zou je doelgroep zijn? De klassieke huisvrouw (m/v)? In dat geval is de term "boodschappen strategie" misschien niet de meest aansprekende, dat klinkt meer of je de stoere jonge huisvader wilt aanspreken met termen uit het businesswezen (of het leger). Wel een leuke invalshoek trouwens :D.
  3. Hoe makker je 't de klanten maakt contact op te nemen hoe beter. Een vrije e-mail typen is voor veel mensen een barriere, via een (niet al te veeleisend) contact-formulier krijg je simpelweg meer respons. Is mijn ervaring, dan. Het kan natuurlijk zo zijn dat die 20 miljoen sites met een contact-formulier op het internet zich allemaal vergissen.
  4. Wat willekeurige zaken die opvielen. Ignore at will, schieten is altijd makkelijk, en het is jouw site. :) - De opsomming bovenaan de pagina lijnt niet goed uit. - Er zit een ontrechte regelomhaal tussen externe en kracht. - "Of wilt u testen of u voldoet aan de eisen" - Onterechte regelomhaal tussen "meer informatie" en "hierover" - Ik vind de kopjes die tegens als link dienen niet zo prettig aandoen (ze verstoren de leesbaarheid), ik heb liever een afzonderlijk navigatie-element ('lees meer...', pijltje, knopje, navigatie volledig gescheiden van de content, etc) - Op "Over ons", hoort komma tussen 'is opgericht" en "vanuit de overtuiging". Die twee zaken horen bij elkaar. - De daarop volgende alinea bevat, afgezien van een spatie teveel, een zin die m.i. beter opgesplitst kan worden (te lang zonder hulp-interpunctie). - De verschillende stappen in zowel de bedrijfsscan als procesoptimalisatie komen weinig krachtig over, terwijl juist in zo'n opsomming de mogelijkheid schuilt om een gevoel van professionaliteit aan de geinteresseerde bezoeker over te brengen. Misschien is dat het voorlopig gebrek aan opmaak, misschien is het de formulering, ik weet het niet. - Eind van pagina "Interne Controles", spatie ontbreekt na laatste komma. Tevens: Is iedere potentiele klant die deze pagina leest bekend met de term SOX? Ik vraag dit omdat je het op de frontpage nog volledig uitschrijft.
  5. @Maarten: Ik heb het daar specifiek over VNC. Ik noemde de installatie-barriere eigenlijk juist als een argument om CrossLoop te kiezen (weliswaar gebaseerd op VNC, maar voor de eindgebruiker een ander product). VNC als listening deamon is een goede tip, bedankt. Zal googlen op VNC HelpDesk. Heb in 't verleden ook wat ge-experimenteerd met CoPilot (ook gebaseerd op VNC-protocol), maar zowel het billing process als de performance en uptime lieten te wensen over. @Frans: Zijn er nog specifieke voordelen aan logmein ten behoeve van b.v. CrossLoop? Of bevalt het gewoon prima? Om door te gaan op de rijtes communicatie-software: - Voor FTP: FileZilla, gratis en werkt goed genoeg... al sta ik zeker open voor betere applicaties. - Voor Wiki: Mediawiki, goed uitbreidbaar, wordt goed onderhouden, en heb me nog niet intensief verdiept in andere Wiki's. - Forum software: PhpBB. Zeker niet 's werelds beste oplossing, maar meest bekend mee, en als je goed bijhoudt valt het nog wel mee met de security. Een beetje. - Voor e-mail: Outlook. Dat klinkt saai, maar als 80% van je communicatie e-mail is, is dit wel een belangrijke applicatie in het rijtje. En het maakt voor de presentatie aan "de andere kant van de lijn" ook nog best uit welke software je beide gebruikt. - DMS/E-mail archiving: SharePoint. - Voor VOIP-met-beeld: Skype. - Voor chat: MSN. - Multi-user chatoplossing: ViRC. Op de website een simpele java IRC client voor de toegankelijkheid door onervaren gebruikers (hobbyprojecten only, de oldschool-heid straalt er aan alle kanten vanaf).
  6. Ik zie zelf liever een persoonlijke argumentatie voor de gemaakte keus in software. Waarom kies je voor pakket X en niet Y? Lijstjes kan ik overal vandaan halen, de persoonlijke ervaring van HL reuzen is een stuk schaarser. ;) Remote desktop control is b.v. een interessante. Ik zie al crossloop en VNC voorbij komen. In mijn ervaring is de installatie van VNC een serieus probleem voor de meeste clienten, als ik even met een klant moet meekijken zit hij/zij er meestal niet op te wachten om de systeembeheerder "even te vragen de benodigde poorten open te zetten". Of is mijn ervaring inmiddels verouderd? Een andere interessante categorie is het geven van demos/presentaties over het internet. Tijdje terug wat met WebEx gedaan: werkte als een trein, maar je moet er wel flink gebruik van maken wil je de prijs eruit halen.
  7. Voor wat betreft het BTW verhaal voor de internetdienst, dat klopt (dat wil zeggen: vziw, wij doen het ook zo). ik neem aan dat je afnemers op wat voor manier dan ook betalen voor de dienst? Bij zo'n betaling wordt altijd het land van herkomst ingevuld/achterhaald, als je de betaling via een bemiddelaar laat afhandelen krijg je dat land van herkomst er ook altijd bij in de overzichten t.b.v. de administratie. Rest nog slechts het opsplitsen in EU vs. niet-EU voor de BTW berekening. Zit je wel nog met de vervelende bijkomstigheid dat je met een enkelvoudige front-end prijs verschillende winstmarges hebt, dus je van tevoren een goede schatting moet doen over de verdeling van je afnemers (eventueel bijstellen), zeker als deze marge zo kritiek is als je aangeeft. Zo'n krappe marge is (offtopic) volgens mij niet zo'n heel goed teken voor een beginnende internet-dienst, wil je zeggen dat je het prijspunt niet hoger kunt leggen in verband met de bestaande concurrentie?
  8. Afhankelijk van je situatie zou je ook wat lager in kunnen zetten: verzin een leuke werktitel, zet een snelle internetpagina (liefst internationaal) op met daarop flink wat voorbeelden van eerder werk, en biedt je banners tegen een lage prijs aan. Belangrijk voor je kopers is dat meteen al duidelijk wordt wat je krijgt voor je geld (eerste versie binnen x dagen, eventueel keuze uit y concepten, 3 revisies zonder extra kosten, etc), en dat aanschaf mogelijk is zonder onnodige verdere commucatie of rompslomp. Kopen met zo min mogelijk klikken, zeg maar. In tegenstelling tot eerdere posters zie ik om me heen wel degelijk vraag voor een dergelijke specifieke dienst. Ik heb zelf via één van m'n hobby-projecten b.v. nogal wat amateur game-developers als klant, en dat zijn nu typisch mensen die zich interesseren voor banners, "tegen een paar tientjes". Particulieren dus. Mocht 't concept goed gaan lopen (naamsbekendheid, vindbaarheid website) en er serieus geld uit komen rollen, dan is dat het moment om die eenmanszaak op te richten, na te gaan denken over een hoger prijssegment, meer maatgericht werk inclusief koppeling aan andere diensten, etc.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.