sieptiel

Senior
  • Aantal berichten

    33
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

sieptiel's trofeeën

  1. Manon en Wouter gaan uit van het idee dat mijn speelgoed gekocht wordt door de eigenaresse van de winkel. Ik zat zelf meer aan het principe dat Frank beschrijft te denken. Het speelgoed blijft van Madera Houten Speelgoed, ook als het in de winkel ligt. Ik heb zelf niet de financiele mogelijheden een winkel te huren, op deze manier kan ik mijn speelgoed wel vanuit een winkel verkopen. De eigenaresse van de winkel moet ruimte voor mijn speelgoed maken in haar winkel en de artikelen ook daadwerkelijk verkopen, ik kan zelf maar zeer beperkt in de winkel aanwezig zijn.
  2. Citaat van trademartutrecht.nl: "Als beginnend ondernemer zonder inschrijving KvK kunt u eenmalig Trade Mart Utrecht bezoeken als starter. Ga tijdens een beursdag naar de Centrale Receptie op de begane grond van het Beatrixgebouw. Meld hier dat u starter bent en u kunt één of twee dagkaarten à € 7,50 kopen."
  3. Hallo allemaal, Vorig jaar het ik een bedrijfje opgestart voor de verkoop van houten speelgoed. Ik heb een webshop, sta op braderieen en klanten komen bij mij aan huis om speelgoed te kopen. Ik heb thuis niet de mogelijkheid om een ruimte als winkel in te richten, maar ik zou dit wel graag willen. Mensen willen graag het speelgoed zien voordat ze het kopen. In ons dorp zit een winkeltje waar zwangerschapskleding en babykleding wordt verkocht. De eigenaresse verkoopt sinds kort ook kleine cadeautjes. Ik heb haar benaderd of ze interesse heeft om ook mijn houten speelgoed te verkopen. Ik denk dat wij elkaar kunnen versterken; i.p. hebben we dezelfde doelgroep. De eigenaresse heeft inderdaad interesse. Binnenkort hebben we een afspraak om het een en ander door te spreken. Ik vraag me af hoe wij het beste kunnen gaan samenwerken. Ik verwacht dat zij financieel hier ook wat aan over wil houden. Zal ik een deel van de huur betalen? Biedt ik haar een deel van de winst? Of...of...of... Hebben jullie tips voor me?
  4. Wellicht wat aan de late kant, maar niet minder gemeend: Vanuit Salland: De beste wensen voor 2010!
  5. Allereerst allemaal de beste wensen voor 2010! Ik heb mijn website weer aangepast, zouden jullie nog eens willen kijken en je mening willen geven? (www.speelfeest-madera.nl) De algemene voorwaarden zijn meteen aangepast; hier heb ik Liesbeth ook een berichtje over gestuurd... Kleurgebruik op de pagina laat ik bewust zo. Verder weet ik dat mijn domeinnaam nog niet goed is gekoppeld aan dit webadres; daar ga ik komende week mee bezig. Ik ben momenteel bezig om de foto;s te verbeteren; witte achtegronden, bijvoorbeeld. Ik heb de kop veranderd en heb de tagline aanngepast. Ik ben benieuwd naar jullie opmerkingen! Alvast dank!
  6. Je hebt gelijk; sterker nog; die liggen al klaar, moet ik alleen nog uploaden :-[
  7. Hoi Mambrio, Dank voor je reactie. Aangezien jij Mijnwinkel medewerker bent, heb ik twee vragen aan je. Waarom zie ik in een aantal tabbladen geen productenlijst, terwijl deze gelijk zouden moeten zijn aan de home pagina (=webshop). Bij het tabblad contact gaat dit wel goed? Verder had ik het zoekscherm aangezet, maar deze wil ik weer uitzetten. Ik wil alleen het snelzoek menu linksboven. Het lukt mij alleen niet om dit zoekscherm weer uit te vinken?
  8. Dank voor de opmerkingen tot zover. Ik twijfelde zelf al een beetje over de lege zijkanten op de tabbladen speelfeest, contact en FAQ. Ik heb het nu aangepast, maar ik heb nu een probleempje met mijnwinkel (pagina speelfeest laat namelijk de productenlijst niet zien). Hier ga ik morgen mee bezig. Ik heb zoekfuncties toegevoegd, maar weet nog niet of ik het zo laat staan. Mijnwinkel laat nu alle prijzen zien. Dat wil ik eigenlijk niet. Ik ga kijken of ik het voor elkaar krijg om groepen van prijzen te laten zien. (bijvoorbeeld <10 euro, 10-20, etc.) Wat betreft de btw op de verzenndkosten; 0-10 kg kost 6,75; hier zit geen btw op. groter dan 10 kg 12,95 inclusief btw. Misschien moet ik het btw-overzicht weglaten in het bestelscherm? Als iemand de btw wil weten, kan ik dit zelf doorgeven. De lap tekst op de startpagina ga ik aanpassen. Ik ben het ermee eens dat hier meer plaatjes moeten komen.
  9. Omschrijving van je concept: Hallo allemaal, Na afgelopen zomer een bedrijfje gestart te hebben voor de verkoop van houten speelgoed en veel op markten te hebben gestaan, heb ik nu ook een webshop geopend. Ik zou graag van jullie horen wat jullie van de webshop vinden. Het gaat om houten speelgoed, dus ik heb geprobeerd om de site een vrolijk tintje te geven. Binnenkort zal ik ook iDEAL als betaalmethode toevoegen. www.speelfeest-madera.nl Alvast bedankt voor jullie reacties! Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Ik heb geprobeerd om zelf een website te bouwen met bijvoorbeeld Joomla oid, maar daarvoor heb ik te weinig verstand van programmeren. Vandaar dat ik me nu bij mijnwinkel.nl heb geregistreerd. Uiteraard hebben er al bekenden van mij de site bekeken, maar ik zou graag een geheel frisse blik willen. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: - Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Er zijn wel meer verkoopsites met houten speelgoed, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de meeste sites erg rommelig en onoverzichtelijk vindt. (Dit geldt niet voor allemaal, hoor! Jolena heeft een mooie site, maar zij zitten in Belgie) Ik hoop dat ik een duidelijke, overzichtelijke site heb gebouwd. Het mag speels zijn; ik verkoop immers houten speelgoed. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Eigenlijk alles wat er bij jullie opkomt. Alle feedback is welkom; uiteindelijk zal mijn site er alleen maar beter van worden!
  10. Afgelopen zomer heb ik geregeld met een kraam op braderieen gestaan. De organisatiebureaus zijn vrijgesteld van btw; ik krijg dus een rekening waar geen btw in is berekend. Zoals iedereen moet ik nu de belastingaangifte over het 3e kwartaal doen. Vallen de rekeningen van de braderieen onder de verleggingsregeling? Er wordt op de facturen niet over een verleggingsregeling gesproken. Wie weet hier een antwoord op? Alvast dank!
  11. In ons stadje is 1 van de 2 reisburo's gestopt met de winkel. Zij komen nu bij de klant aan huis. Dit is een Holland International Reisbureau. "Zo maak je alleen nog een afspraak op het tijdstip wanneer het jou uitkomt, zijn er geen wachttijden, is er altijd persoonlijk advies en worden gidsen en reispapieren direct thuisbezorgd. Holland International Reisbureau at Home..... is lid van ANVR en SGR en een calamiteitenfonds, dus financieel zit je er ook veilig. Al met al is een reis boeken nog nooit zo ‘makkelijk’ en comfortabel geweest" (bron: www.sallandcentraal.nl)
  12. sieptiel

    Paswoord kwijt

    :-[, zelfs geen oud topic kunnen vinden; (ben ik de enige die dit is overkomen??) maar ik ben dus mijn paswoord kwijt... Mods, hebben jullie een oplossing?? Edit: mod: kunnen jullie bericht verwijderen, ik heb het opgelost.
  13. Mijn bedrijf is niet landelijk gericht, vandaar dat ik ook in de regionale media sta, ipv de grote landelijke dagbladen. http://www.sallandcentraal.nl/article.php?action=showarticle&id=12216 http://www.deweekkrant.nl/artikel/2009/juli/14/speelfeest_madera en http://www.sallandcentraal.nl/article.php?action=showarticle&id=12048. Verder nog een aantal websites te vinden via mijn eigen website.
  14. dank voor je tip! Verder niemand ervaring met deze club?
  15. Met mijn bedrijf wil ik speelfeesten organiseren voor de verkoop van houten speelgoed. Aangezien in de zomervakantie veel mensen op vakantie zijn, worden er in deze periode weinig speelfeesten georganiseerd. Als alternatief om toch te verdienen, heb ik op vele braderieen gestaan. Deze braderieen worden georganiseerd door evenementenbureau's. Meestal gaat dit goed, maar afgelopen zaterdag stond ik op een locatie, waar helemaal geen markt bleek te zijn. Ik heb contact met de club gehad, maar zij zeggen dat iedereen half juli een mail heeft gehad over annulering van deze braderie. Ik heb deze mail nooit ontvangen. Zij geven nu aan om mijn standgeld komende week terug te storten. Dit evenementenbureau organiseert veel braderieen; ik zou dus graag met ze willen blijven samenwerken, maar toch heb ik hier geen goed gevoel bij. Als het half juli al bekend was dat de braderie niet doorging, hadden zij het standgeld toch allang teruggestort moeten hebben? Ik heb wellicht ook wat naief gehandeld door met deze club in zee te gaan; achteraf zag ik pas dat er geen telefoonnummer op de website staat, alleen een mailadres. Sterker nog, er staat niet eens een KVKnr op... Ik heb in het handelsregister gekeken; op milanomarkten kan ik niets vinden. Op milano een heleboel, maar of zij hier tussen staan? Daarintegen; ik heb op een andere markt een flyer van deze club ontvangen waar wel hun telefoonnummer op staat (zo heb ik ze uiteindelijk ook weten te bereiken). Ze organiseren ook vele markten. Ik had me ook nog voor een andere markt ingeschreven, en ook deze ging niet door; dit hebben ze duidelijk gecommuniceerd, in de mailcontacten, maar ook op hun website. Ik probeer voor mijzelf uit te maken of ik me nog wel of niet eens bij deze organisatie inschrijf, vandaar dat ik graag wil weten of er op HL leden zijn die ervaring met dit bedrijf hebben? Alvast dank voor de reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.