Jump to content

Roel J

Moderator+
  • Content Count

    5,399
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    25

Roel J last won the day on July 3

Roel J had the most liked content!

Community Reputation

704

Personal info

Register

  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    46-50
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    Financiën / administratie en credit management

Company info

  • Phone number
    06 5184 1253

Vision

  • I'm looking for people who
    met passie ondernemen en continue op zoek zijn naar kansen, mogelijkheden en verbeteringen.
  • My opinion about entrepeneurship
    Ondernemerschap is een vak. Je moet alle ingredienten op de juiste manier samenbrengen om een succesvolle onderneming neer te zetten. Als ondernemer moet je flexibel inspelen op alle hindernissen die op je pad komen en de drive hebben om steeds je grenzen te verleggen en over je eigen beperkingen heen te durven stappen om verder te komen.
  • My opinion about innovation
    Innovatie is een onbetaalbaar voor de samenleving, en soms voor de ondernemer, het is een kunst op zich om de balans het effectief inzetten van het ondernemings kapitaal op innovatie en voldoende blijven verdienen om de innovaties te kunnen blijven financieren.

    Eén ding is zeker elke innovatie kost veel geld en vaak meer als gedacht, maar je weet pas dat het meer is als gedacht als je een goed financieel (basis)plan hebt.
  1. Je maakt allemaal niet relevante vergelijkingen. Een vaas is geen versnellingbak.. een vaas kan je wellicht vergelijken met een deuk.. het is objectief waarneembaar. Schade aan mechanische of andere slijtdelen kun je als verhuurder niet verhalen omdat de schade niet door 1 handeling komt. Als een klant een klapband of lekke band krijgt moet hij dan ook een nieuwe band betalen bij jou? Je hebt helemaal niets aan bewijs in handen waar je juridisch iets mee kan.. Een bepaling in je voorwaarden dat alle schade die later wordt ontdekt wordt in een procedure zo van tafel geveegd want het is ronduit onredelijk dat jij na vertrek van de huurder nog eens op zoek gaat naar schades en die dan maar toerekent aan de laatste huurder..
  2. Kortom het gaat naar jou inschatting om een subjectieve klacht. Klant heeft 3 dezelfde producten maar vind dat er eentje niet goed is. Bijv een kleurverschil.. Het lijkt me dat je dan de meest redelijke aanbiedingen hebt gedaan.. klant kan kiezen 1 omruilen of alle 3 terug brengen.. Je zou hooguit om er vanaf te zijn een kleine korting kunnen aanbieden op de hele order.. Maar veel meer zou ik niet doen..
  3. Beste w.ild, Beleggingsvraagstukken rekenen we op hl niet tot actief ondernemerschap en valt buiten onze focus.. Om die reden sluit ik dit topic..
  4. Deze vraag is veel te algemeen om te beantwoorden.. wat versta jij onder kantoorkosten?
  5. Nee.. het consumentenrecht zorgt dat de verhuurder (=professional) zijn zaakjes op orde moet hebben.. Zoals een garage zoeken die binnen paar uur een diagnose maakt en niet pas na zijn vakantie.. En ja, bij elke uitgifte en inname maak je met de klant een rondje om de auto voor zichtbare schades.. Zo'n versnellingsbakschade kan lastig te constateren zijn en de klant heeft ook een punt dat verkeerd schakelen niet tot grote schade zou moeten leiden.. Dus ja los van de gebrekkige afhandeling bij vaststelling van de schade zou dit altijd wel een discussie zijn geworden.. Ik huur 2 a 3 keer per jaar een auto en altijd lopen we om de auto. Waar ik mijn auto huur plakt ook stickertjes bij bekende schades.. dus ik weet als klant dat die schade mij later niet aangewreven wordt.. Als verhuurder moet je met dat soort dingen rekening houden en doe je dat niet dan moet je niet klagen over het recht.. Je kunt nalezen wat de rechten zijn en er zijn diverse branche richtlijnen waar je je aan kan houden of op baseren. Zodat zowel de consument als jij weet waar je aan toe bent..
  6. Nick, naast adwords campagnes en buitenkansjes op bedrijfsmiddelen.. zou ik ook eens kijken of je ergens een paar ons, of misschien een kilo (ondernemers)geduld kunt inkopen. Hier en daar ga je veel te snel en denk je na 2 maanden ondernemen al aan het moeten hebben van machines van duizendrn euros om een tientje op een meter glas te besparen.. Als iemand oppert ga onderhoud of koop een geasmaaier doen roep je wel. Ik ben pas 16 dus niet alles kan.. maar als het op aquariums bouwen gaat heb je wat oogkleppen op. Die machine in Engeland moet er komen want een buitenkansje.. Ondernemen is kansen zien maar ook kansen durven laten liggen omdat hor uniek de kans ook lijkt.. als je hem niet kunt betalen moet je het gewoon niet doen.. de les zou kunnen zijn dat je met je volgende 5000 euro omzet niet werr alles meteen in gereedschap stopt ondat je toch geld hebt.. maar eens 2000 apart zet zodat als zich een echte buitenkans voordoet (faillisementdveilingen zijn er het hele jaar door) dat je dan de middelen hebt en kunt handelen. Tussen alle enthousiaste meedenkers wilde ik toch ook deze kritische noot plaatsen.. niet om je te ontmoedigen of af te kraken.. maar als 16 jarige heb je nog veel te lerrn en een buil vallen van 3000 euro op een vermeende buitenkans is heel veel geld als je dat met een 3,5e per uur baantje moet terug verdienen..
  7. Volgens mij is de deal een stuk minder beroerd sls je het doet voorkomen... Tenminste als het is Vinny 12x2500= 30k arbeidsbeloning en de rest 50/50.. zoals ik het lees.. een toko die maar 25k overname kost moet ik nog zien dat daar meer dan 30k winst uitkomt (de eerste 2-3 jaren). Het zal op de ondernemerskwaliteiten van Vinny aankomen om dat te halen en te overtreffen.. Daar zit dus het investeerdersrisico.. of zou het in een goede deal moeten zitten.. eerste jaren nauwelijks rendement omdat eerst die arbeidsbeloning eruit gaat.. maar over 5 jaar wellicht een goede verkoop of uitkoop voor beide.. Maar die 5 jaar of wellich 7 of 10 jaar is wel een belangrijk deel van de deal.. dit moet geen open eind deal zijn zodat je over 20 jaar nog voor 2500 pm + 50% vd overwinst. Ergens moet of de hele toko weer doorverkocht of de investeerder uitgekocht. Zodat je als (ervaren) ondernemer ook de vrij hand hebt en alle vruchten plukt van je succes.. een investeerder mag best in 5 tot 7 jaar bij een succes zijn inleg verdubbelen. Maar "levenslang " 10k rendement (na 3 jaar 0 voor opbouwfase winstgevendheid) op 25k inleg is niet reëel als daar alleen wat boekhouding en advies tegenover staat..
  8. Je gaat bij geld opnemen dezelfde trend zien als met post verzenden. De dienst wordt steeds duurder door het dure distributiemodel en snel afnemende volume.. Ik wilde van de week bij de kapper contant betalen.. ze moesten de kassa lade nog even van achter halen want iedereen pint tegenwoordig..
  9. Voedselbanken.nl zou ik ook eens kijken.. Zaken als schampoo, zeep, wasmiddel worden ook verstrekt door voedselbanken.. Deze behoren zeker tot levensbehoeften. Voordeel van die site is dat het de overkoepelende organisatie is en zij eigen normen hebben voor wat na tht kan worden verdeeld. Dan heb je ook een beetje een beeld wat het beleid is.
  10. Hier zit wellicht een muizengaatje. Als inwerken betekent uitleggen wat je functie inhoud en meekijken of ze niks vergeten te doen dan is er weinig ruimte. Dat is voortzetting.. Als inwerken echter betekent, het trsinen en aanleren van vaardigheden dan kan er misschien ruimte ontstaan. Voorbeeld ik ben interim boekhouder in loondienst geweest, deed mijn werk bij klanten van mijn baas. Onderdeel van mijn werk was werken met excel. Ik ben daar specialist in en gebruikte het veel in mijn werk zoals een timmerman den hamer gebruikt. Kort na mijn vertrek wilde mijn werkgever alle boekhouders trainen in excel. Ze hebben offertes gevraagd bij trainingsbedrijven. Maar die konden te weinig op maat leveren. Uiteindelijk heb ik de training gegeven als zzper. Ik heb zelf bij een uitgever boeken gekocht voor de cursisten en dasr zelf een training op maat omheen gebouwd.. Doordat die trainingswerkzaamheden heel wat anders waren dan mikn loondienst wrrk kon dat.. Als je het dus overweegt moet je de werkzaamheden voldoende anders inrichten en absoluut door een arbeidsjurist laten toetsen of het voldoende afwijkt om als zzp klus te kunnen kwalificeren. Maar zoals ik zei het is een muizengaatje en ik ben het ook met de voorgaande stellige standpunten. Er zit een flink risico in. Maar als jouw werkgever er zo op gebrand is om jou te behouden dan willen ze ook wel wat budget stuk gooien om uit te zoeken hoe het wel kan. En of dat nou eens door een heel andere opdrachtformulering of door er een bureau tussen te zetten. Dat is dan onderwerp van onderzoek
  11. Ik zou eens bellen of mailen met de voedselbank. Er is een overkoepelende vereniging. Zij kennen de normen vrij goed. Sommige producten kunnen prima na tht omdat het niet bederft maar gewoon minder krachtig is. Heel veel tht datums zijn meer vanuit de leverancier om de kwaliteit te garanderen. Gebruik na tht levert dan geen gevaar op.. het hang dus van het product af..
  12. Ik vraag me af of dat wel kan kloppen.. Je zegt namelijk in een andere post dat je 4500 euro omzet hebt gemaakt, als dat ex btw is dan betekent dat dat je 945 euro btw (21%) moet afdragen over die omzet (781 als 4500 incl 21% btw is) Als je per saldo 400 euro terug zou krijgen dan moet je ca 6.000 euro geïnvesteerd hebben om recht te hebben op terug gave van 400 euro. Gezien wat je hier schrijft lijkt dat uitgesloten. Ik zou daar nog eens heel goed naar kijken naar je btw aangifte en de verwachting van een teruggave.. Verder een onderneming heeft niet vanaf maand 1 stabiele omzet het is heel normaal als je vanuit het niets met niets begint dat het 6 maanden tot een jaar duurt voor je enigszins stabiele omzet kunt gaan draaien. Niks om je druk om te maken, niks wat verklaard moet of kan worden met geduld en verstand uitbouwen is de enige manier, er zijn geen shortcuts naar snelle omzet..
  13. Ga je je activiteiten wel op Nederland richten? Dat kan ook van belang zijn bij (de beoordeling) van je inschrijving. De KvK in Rotterdam is aangewezen om Ondernemers die vanuit het buitenland ondernemen te helpen met vragen. Mogelijk had je deze informatie al gevonden, maar dit is een link naar een themapagina over zzp-en en buitenland https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/zzp/zzpen-vanuit-het-buitenland/
  14. Nee jasper, dat gaat helaas niet.. Ingevoerde teksten/concepten worden alleen lokaal opgeslagen en niet in de hl database.
  15. Dat is wel specifiek iets wat in jou branche speelt inderdaad, maar feitelijk moet je eigenlijk kijken of je je handel een beetje kan opsplitsen. Ik begrijp dat in de georganiseerde catering voor beurzen, bedrijfsfeesten en festivals er mogelijk een betaalcultuur van 60 dagen geldt en dat je daar niet omheen kan. De vraag voor de zomerdagen is hoeveel handel je zou verliezen als je wel werkt met betaling vooraf of met een aanbetaling ter bevestiging van de order. Juist omdat je in dat soort periodes geen tijd hebt om je alle reservering na te bellen of alles klopt. Zomerpiek is maakt jou product schaars en extreem gewild dat mag best doorklinken in je leveringsvoorwaarden. Voor deze zomer waarschijnlijk te laat om iets te bedenken maar in de winter heb je weer tijd zat om eens te kijken naar een iets andere aanpak die zowel jou planning vereenvoudigd als kansen op missers verkleind. Ijscoman voor de deur zie je toch steeds vaker, wellicht wordt het ook tijd voor een zomerabonnementje voor dat soort grote partijen. in tijd van 3 of 4 maanden kom je 4 of 5 keer, datums mogen ze 3-5 werkdagen van te voren opgeven, afhankelijk van wat jij nodig hebt. Ik denk dat vriendelijk zou bedanken voor de eer.. zeg eens tegen zo'n klant voor jou tien anderen. Of je bied ze een tijdslot dat je anders nooit verkocht krijgt maandagochtend 11uur ofzo.. Als er een oprechte vergissing in het spel is dan doe je niet moeilijk, maar bij deze klant klinkt de bureaucratie wel erg door. Op maandag jou wegsturen en zeggen dat er niets besteld is en een dag later mailen om een (nieuwe) datum te prikken.

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept